Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B7 BPW, drgania, głośna praca silnika i szum.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

"Udało" mi się kupić B7mke z BPW z roku 2006. Ogólnie wersja Sline, słabo wyposażona, ale za***iście zadbana w środku i na zewnątrz, za całkiem śmieszne pieniądze. Przebieg 350 000km, ostatnie dwa lata auto robiło po 3-4k km. 

Silnik ciągnie fajnie, nie bierze oleju, nie kopci, pali stosunkowo mało, bo poniżej 6.5 litra przy 140 km.h na tempomacie. Silnik pali na strzała, po prostu wzór.

Problem jest taki, że przy zakupie nie czułem drgań silnika. Nie było ich czuć przez powiedzmy 100 km od zakupu. Biegi przerzucały się wzorowo. Jestem na tyle wyczulony na drgania, że zwróciłbym na nie uwagę od samego początku. Po 100 km zauważyłem, że zmiana biegów nie idzie już tak płynnie, są lekkie szarpnięcia przy normalnym przyspieszaniu i mocne przy zapierd@laniu (mowa o szybkiej zmianie biegów). Poza tym silnik drży w każdym przedziale obrotów - drgania stają się mocniejsze przy butowaniu. Mało jeżdżę dieslami, ale zazwyczaj od prędkości 80km/h silnika nie słychać. Tutaj słyszę go w każdym przedziale prędkości. Poczytałem nieco i drgania plus głośna praca silnika (plus jakieś szumy z silnika, te nie występują) zwiastuje problemy z pompą oleju. Przy zakupie pytałem właściciela o pompę, ten dostał auto od teścia i odpowiedź była typu "teściu coś tam robił po zakupie". Ciężko teraz to zweryfikować, bo teściu nie żyje. Czy istnieje opcja sprawdzenia ciśnienia oleju w vcdsie? Dzisiaj się podpinałem, przeleciałem ze 100 grup, ale nigdzie nie znalazłem nic co mogłoby być związane z ciśnieniem oleju. 

W kompie błędów brak, oprócz czujnika ciśnienia spalin G450. Może głośna praca jest skutkiem dziurawego wydechu? 

W grupie 13 odchyłki [w przybliżeniu] kolejno: -0,50; -0;25; +0,50; +0;25 - temperatura cieczy ~90st.

Ciekawostka jest jeszcze taka, że słyszę wszystkie szumy, każdą zmianę nawierzchni, wszystkie nierówności spod opon...

 

Pytania:

1. Ciśnienie oleju - czy możliwe sprawdzenie w vcds?

2. Drgania - podejrzewam i dam do sprawdzenia poduszki, dwumasy nie podejrzewam, ale mogę się tutaj przeliczyć. Pytanie, czy drgania te mogą występować od nierównej pracy silnika?

3. Nie miałem nigdy do czynienia z dieslami (w sensie na swojej skórze, mało jeździłem i nigdy nie zaglądałem pod maskę), zatem pytam, czy głośna i donośna praca silnika nawet przy prędkościach ~100km/h może być skutkiem złej pracy silnika, czy wydech/wygłuszenie?

4. Co sprawdzić i na co rzucić okiem w silniku BPW?

 

Tak czy inaczej chyba przesiadłem się z deszczu ALT pod rynnę BPW :D 

Opublikowano

Cisnienia oleju nie ma w vcdsie. Pomiar manometrem na koncu glowicy.

Do sprawdzenia stan walka rozrzadu i szklanek oraz czy broki w walkach PD sa na miejscu. I to natychmiast. Moze wypadly broki i jest slabe cisnienie oleju co w niedlugim okresie powoduje zniszczenie walka i szklanek.

Nie dudni z filtra powietrza?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
5 godzin temu, nadybek napisał:

Cisnienia oleju nie ma w vcdsie. Pomiar manometrem na koncu glowicy.

Do sprawdzenia stan walka rozrzadu i szklanek oraz czy broki w walkach PD sa na miejscu. I to natychmiast. Moze wypadly broki i jest slabe cisnienie oleju co w niedlugim okresie powoduje zniszczenie walka i szklanek.

Nie dudni z filtra powietrza?

Dzięki za podpowiedź, już zgłębiłem temat na forum i to może być to. Jutro rano zobacze czy dudni z filtra i będę kombinować w tym temacie.

 

Opublikowano

Sprawdziłem, z filtra dudni i to fest. 

Opublikowano

To sciagnij pokrywe zaworow i zerknij jak to wyglada. Moze tylko broki powypadaly.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
1 godzinę temu, nadybek napisał:

To sciagnij pokrywe zaworow i zerknij jak to wyglada. Moze tylko broki powypadaly.

Przejechałem tak 1500 km. Aż strach teraz wracać. Profilaktycznie zamówię części, pojadę służbówką do Polski, wrócę z częściami i wtedy to ogarnę.

Dużo mogę sobie strat narobić jadąc z tym problemem?

Opublikowano
7 minut temu, Langista napisał:

Bardzo dużo.

Okej, ten argument mi wystarczy. Zatem wiem już co jest grane. Dzięki Panowie za pomoc, myślę że już resztę ogarnę z innych wątków na forum.

Opublikowano

Najpierw zrzuc ta pokrywe i zobacz jak tam wszystko wyglada. Moze wcale nie jest zle. Poszukaj tematu o wypadajacych brokach z walkow PD.

Opublikowano
22 godziny temu, nadybek napisał:

Najpierw zrzuc ta pokrywe i zobacz jak tam wszystko wyglada. Moze wcale nie jest zle. Poszukaj tematu o wypadajacych brokach z walkow PD.

Nie za bardzo mam czas, jedynie niedziela mi pozostaje żeby zajrzeć, a teraz jadę na Polskę. Zamówiłem części asekuracyjnie, tj. wałek, szklanki, panewki, uszczelkę pod pokrywę, jakąś uszczelkę wałka. Jutro jeszcze śruby zamówię, bo z tego co wyczytałem któreś trzeba dać nowe. Zgarnę części, narzędzia, uzupełnię wiedzę i będę działać.

Jeśli broków nie będzie na miejscu to mogę to zalać spawem?

I pytanie czy jak wałek i szklanki będą w dobrym stanie to wymieniać czy zostawić to co jest?

Opublikowano

Twoje pieniadze... Ja bym najpierw zajrzal co sie tam dzieje.

Jak walek i szklanki w dobrym stanie to nie ma sensu wymieniac bo nowy moze byc gorszej jakosci.

Ja broki mam zaspawane. Najpewniejsze rozwiazanie. Jak pierwszy raz zagladnalem pod pokrywe to brakowalo jednego broka a drugi nie wypadl bo mu drugi walek przeszkadzal...

Opublikowano
W dniu 9.06.2022 o 18:17, nadybek napisał:

Twoje pieniadze... Ja bym najpierw zajrzal co sie tam dzieje.

Jak walek i szklanki w dobrym stanie to nie ma sensu wymieniac bo nowy moze byc gorszej jakosci.

Ja broki mam zaspawane. Najpewniejsze rozwiazanie. Jak pierwszy raz zagladnalem pod pokrywe to brakowalo jednego broka a drugi nie wypadl bo mu drugi walek przeszkadzal...

Dzięki za informację! :)

Może trochę się pospieszyłem z zakupami, ale tu gdzie mieszkam dolanie płynu do spryskiwaczy wzbudza podziw, bo trzeba maskę podnieść, a sąsiedzi tylko czekają żeby zrobić przypierd0lkę o ch#j wie co... W niedzielę mogę skoczyć do klienta do garażu i tam na spokojnie podłubać.

Zamówiłem części, kupiłem też blokadę rozrządu, która nie przyszła na czas... Spakowałem wszystko w skrzynkę, idę sobie z tą skrzynką i cyk jak jej dno odpadło i nówka sztuka wałkiem o asfalt bęc... Aż szkoda gadać, ma lekkie otarcie na krzywce.

W niedziele zrzucę pokrywę i sprawdzę co tam buczy. 

Przy wymianie wałka i szklanek luzuje pasek rozrządu, zrzucam go z góry, cofam wał korbowy o załóżmy 1/4 obrotu cobym mógł kręcić wałkiem. Demontuje co mam zdemontować, montuje szklanki, wałek, później wałki od PD i ustawiam PD na -180.

Teraz pytania:

Rozrząd:

Czy bez odsuwania pasa przedniego dam radę ustawić prawidłowo rozrząd jeśli zaznaczę sobie stare ustawienie rozrządu mazakiem (czy bez blokady się nie obejdzie)? Paska nie wymieniam bo jest 40k km po wymianie.

Czy dam radę później prawidłowo naciągnąć pasek, czy wymagany jest dedykowany klucz?

Czy pod nowy wałek muszę ustawiać kąt synchronizacji?

Broki:

Są przypadki że broki wypadają i leżą sobie w misce. Lukę mogę zalać spawem bądź wcisnąć tam kawałek śruby i ją zaspawać?

Opublikowano

Broki mozesz cos wcisnac, obciac i zaspawac szybko duzym pradem. Jak ustawisz rozrzad przed iperacja to zwroc uwage ze na kole paska wielorowkowego masz znak i na obudowie. Po montazu przed odpaleniem warto wrzucic 6 bieg i przeciagnac go 2 obroty walu(1walka) lub wykrecic swiece i zrobic to kluczem na walku rozrzadu.

Opublikowano

Dzisiaj w końcu miałem czas zajrzeć. Ogólnie broki są na miejscu, ile mogłem to zobaczyłem - szklanki chyba były już wymieniane, wałek też. Szklanki są czarne, na wałku tylko jedna krzywka widać że zaczyna się zdzierać. Poza tym wszystko wygląda ok.

Patrząc na silnik od przodu po prawej stronie przy PD są kanały, zaraz na początku silnika przy pierwszym PD nie ma kanału? Stoi mi tam dosłownie smoła.

Jadę do Polski i prowadzę maszynę do mechanika. 

Opublikowano

Auto po pierwszym serwisie. Oprócz podstawowego serwisu jest nowy wałek i nowe szklanki. Od momentu odebrania wozu strzeliłem około 3k km z czego 2 tysiące po autostradach z prędkościami od 140 do 180. Silnik pracuje znacznie ciszej ale tylko na rozgrzanym oleju, przez pierwsze kilometry wyje jak wył. Zdarza się, że słyszę cykanie zaworów, ale tylko na niedogrzanym oleju. Ciśnienie oleju sprawdzone, ale mam wątpliwości co do wiarygodności, czy ten pomiar aby na pewno się odbył.

Coraz rzadziej występujące drgania, coś w stylu wypadania zapłonu w benzynie, powodowane są padającymi wtryskami (diagnoza serwisanta), wlałem jakiś specyfik do wtrysków i jest nieco lepiej, choć czasami jak wpadnie w drgawki to jakby benyznka na dwa gary jechała. Objaw do max 2k obrotów.

Komputer zawyża spalanie średnio o pół litra, co jest dla mnie zaskoczeniem i domyślam się, że jest spowodowane złą pracą wtrysków. Dodatkowo pojawia się błąd niskiego ciśnienia spalin co również podciągam pod PD.

Martwi mnie dźwięk syczenia przy przyspieszaniu, jakby nieszczelność za turbem oraz objaw który opiszę tak: jazda na niskim biegu, dodaje gazu przez sekundę - syczy, puszczam gaz - na chwilę zawyje i cisza.

 

Opublikowano (edytowane)

Cos w stylu wypadania zapłonu - trzeba podgiąć wtyczki do pompowtryskow.

Co do zawyżenia spalania- lepsze zawyżenie niz zaniżenie ale powinno byc zgodne ze spalaniem z baku +-200ml/100km. Można zerknąć czy nikt nie kalibrowal spalania na liczniku.

Jaki konkretnie błąd ciśnienia? Masz numer błędu?

Edytowane przez nadybek
Opublikowano
W dniu 30.08.2022 o 12:46, nadybek napisał:

Cos w stylu wypadania zapłonu - trzeba podgiąć wtyczki do pompowtryskow.

Co do zawyżenia spalania- lepsze zawyżenie niz zaniżenie ale powinno byc zgodne ze spalaniem z baku +-200ml/100km. Można zerknąć czy nikt nie kalibrowal spalania na liczniku.

Jaki konkretnie błąd ciśnienia? Masz numer błędu?

Jak na złość przez ostatnie 3k km błędu brak. Ale z ciekawości sprawdziłem olej i jest go o dużo za dużo, przybyło około 1-1,5cm na bagnecie. Auto w garaż i będę szukać dziury w całym. 

Opublikowano

Czyli nieszczelność na pompkach. Olej pewnie już rozcieńczony przez ropę.

Opublikowano

Dzisiaj zaczynam zabawę. Na początek podpiąłem się pod kompa, ale niestety mimo popularności diesli nie ma tutaj tak fajnego tematu o diagnostyce jak w dwulitrowej benzynie i nie bardzo wiem które grupy sprawdzić, więc odpaliłem tylko grupę 13.

Na zimnym na postoju wyniki było w granicach:

-0,40; -0,14; 0,35; 0,20mg/str

 

Zimny w trakcie jazdy:

-0,64; -0,14; 0,52; 0;24mg/str

 

Na ciepłym w trakcie jazdy, 1700 obrotów, 6 bieg:

-0,92; -0,42; 0,99; 0,35mg/str i to podaje najwyższy zanotowany odczyt. Drugi i czwarty wtrysk maks zanotowałem -054 dla drugiego i 0,45 dla czwartego.

 

Ciepły na postoju:

-0,71; -0,14; 0,71; 0,14mg/str

 

Jeśli kolejność zapłonu to 1-3-4-2 to zdaje mi się, że komputer trzecim wtryskiem ratuje pierwszy lub na odwrót. Pierwszy daje albo za dużo paliwa, lub czwarty daje za mało. Ze względu na mega śmierdzące spaliny obstawiam, że pierwszy wtrysk leje a na trzecim padł uszczelniacz. Wyciągnę wszystkie i oddam do sprawdzenia. Zmienię uszczelniacze i z tego co się zorientowałem śrubki też powinienem dać nowe, zgadza się?

Za robotę wezmę się dopiero jutro, więc mam jeszcze czas na zabawę z komputerem. Są jakiegoś grupy, które mógłbym sprawdzić i mogłyby coś wnieść do sprawy?

 

Opublikowano

Pewnie glowica bedzie juz miala wzery od pd. Pamietaj zeby je troche drobnym papierem zaokrąglić bo przy montazu uszkodzisz nowe uszczelnienia.

Sruby pd nowe. Pamietaj o wyssaniu oleju z otworow srub, na gwint sruby i pod jej leb delikatnie smaru trzeba dac. Odpowiednio dokrecic- nie na oko. Ma byc jak fabryka mowi. Jak nowe oryginalne sruby to nic sie nie urwie. Jak chinskie to urwą sie lub rozciągną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...