Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem " Błędu Filtra Cząstek Stałych " nieregularnie się zapalający co 20,30,40,50,60,70km


illi94

Rekomendowane odpowiedzi

witam Wszystkich,

Kupiłem niedawno Audi A4B8 2014r. 150km.
Mam problem, a mianowicie zapala mi się nieregularnie podczas trasy błąd " Filtr Cząstek Stałych Sprawdź Podrecznik". Nie ma reguły w jakim momencie. 
Raz zapala sie po 20 km , raz po 40km raz po 50,60,70km. Po Zgaszeniu auta i zapaleniu ponownie błąd znika. Podczas jazdy, gdy błąd się zapalił, nie było żadnych błędów(sprawdzone na kompie). 
Auto kupiłem niedawno, pytałem poprzedniej właścicielki  zdarzyło jej się też ze to się zapalało ale sporadycznie. 
Autem wcześniej jeździła kobieta, czyżby DPF był troszkę zapchany ?
Pytanko,  czy miał ktoś podobno problemy ?
Przeczyścić DPF'a komputerowo ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki przebieg?

Fltr jeszcze pierwszy? Czy może był już czyszczony?

Jaka jest wartość popiołu olejowego?

 

Komputerowo nie da się wyczyścić filtra. Tylko mechaniczne czyszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.06.2022 o 21:34, Muskel1 napisał:

Jaki przebieg?

Fltr jeszcze pierwszy? Czy może był już czyszczony?

Jaka jest wartość popiołu olejowego?

 

Komputerowo nie da się wyczyścić filtra. Tylko mechaniczne czyszczenie.

witam, 

przebieg 198kkm. 
w Polsce od 2019r.  sprowadzony przy przebiegu 145kkm 
załączam zdjęcie proszę sprawdzić. 
podejrzewam, że od nowości nic nie było robione z DPF'em. 
Poprzedni właściciel nic nie mówił, że było robione. 

20220609_175944.jpg

20220609_180006.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Langista napisał:

Zapchany DPF, 6 gram to max ile on przyjmie, musisz oddać do czyszczenia.

Nie jest zapchany, przynajmniej jeszcze nie. Ma wartość 150ml czyli do 175ml jeszcze trochę brakuje:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że patrzy się po masy sadzy :eusathink:W każdym razie chyba warto jednak go wyczyścić :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Langista napisał:

W każdym razie chyba warto jednak go wyczyścić :grin:

Po co?

Może być tak, że kolega jeszcze długo pojeździ zanim się zapełni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jakieś 25-30 kkm jeszcze zrobi zanim osiągnie 175ml. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepokojąca jest natomiast wartość różnicy ciśnień rzędu 66 hPa (jeżeli zdjęcia były robione gdy silnik pracował na wolnych obrotach). Albo czujnik podaje złe wartości albo z filtrem jest coś nie tak. Podobnie ma się sytuacja z wartością masy sadzy zmierzonej, jest ona wyższa niż obliczona. Normalnie jest odwrotnie. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co proponujecie zrobić ?
Ten błąd się zapala i gaśnie po zgaszeniu i odpaleniu auta. 
Czyli nie wygląda to na "stały" błąd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo czujnik różnicy ciśnień do wymiany albo dpf przytkany, pomimo osiągniętej wartości 150 ml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...