d3moDinho Opublikowano 14 Czerwca 2022 Opublikowano 14 Czerwca 2022 (edytowane) Witam, ostatnio mój samochód zaczął dużo palić (1.9TDI kod silnika BRB po chipie na 150km), z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami prądu 1,2 do 1,4l/h wg. vaga. Sprawdzałem grupy 013, 018 oraz 023. W grupie 018 po całkowitym odpuszczeniu gazu pojawia się wartość 128, czasami 4. Natomiast w grupie 023 wszystko jest na minusie, w dwóch polach w okolicach -40/-50 a w dwóch w okolicach -60. Kąt synchronizacji rozrządu -1 w wahaniach do -1,5/-0,5. Silnik pracuje równo i nie dymi, co może być powodem takich odczytów? Wcześniej odczyty były podobne i samochód palił mniej, wg. vaga na postoju miał do 0.2l/h. Edytowane 14 Czerwca 2022 przez d3moDinho
nadybek Opublikowano 17 Czerwca 2022 Opublikowano 17 Czerwca 2022 A jakie spalanie z dystrybutora? 0,2 litra na godzine nie mozliwe. Nie starczyloby zeby utrzymac nawet 600obr. Pewnie tuner zmienil po calosci mape i pokazywalo glupoty. Ale to nie zmienia faktu ze spalanie (z grupy 015 chyba tak?) Nie powinno sie zmieniac zbytnio w tych samych warunkach pracy silnika. Przewaznie zmiana oznacza problem z synchronizacja- tu jak piszesz nie jest zle lub walkiem rozrzadu. Na Twoim miejscu zagladnal bym pod dekiel co tam u wałka słychać i jego koleżanek szklanek.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się