Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AVJ PB/LPG kręci odpala za ok 4 razem brak mocy i dźwięk blow off


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam problem z audi a4b6 1.8t kod silnika AVJ otóż ok 3 tygodnie temu miałem problem z odpalaniem samochód kręcił ale nie mógł zapalić na PB jak już zapalił to brakowało mocy auto ma również LPG po przełączeniu na gaz jak rękom odjął auto pracowało normalnie a więc od razu wymieniłem pompę paliwa ale to nie było to zmierzyłem ciśnienie paliwa było ok 2 bar więc wymieniłem regulator ciśnienia z filtrem bo jest wbudowany i musi dawać 4 bar pp wymianie samochód chodził idealnie i na PB i na LPG lecz niedługo bo tydzień temu znowu pojawił się dokładnie ten sam problem ale już nie tylko na PB ale też na LPG wcześniej miałem dziwny objaw że na pb jak dawałem pedal na maxa po czym puszczałem turbo dawało ciśnienie i jak przestawało dmuchać to był dźwięk jak blowoff gdy samochód chodził normalnie nie ma tego dźwięku... teraz nawet na lpg jest ten dźwięk i jak daje pedal w podłogę to turbo dmucha jak by pulsacyjnie widać to na logach i gdy przestaje dmuchać jest dźwięk blow off gdy dmucha wszystko jest ok ma moc ... ktoś może poratować co to może być lub jakie logi mogę jeszcze zrobić żeby zdjagnozować usterkę? 

Screenshot_20220615-173540_OBDeleven.jpg

Screenshot_20220615-173447_OBDeleven.jpg

Screenshot_20220615-173427_OBDeleven.jpg

Screenshot_20220615-173332_OBDeleven.jpg

Screenshot_20220615-173233_OBDeleven.jpg

Opublikowano

Zrób poprawnie logi vcds'em jak chcesz jakiejs pomocy. Sprawdz zawór dv. 

Opublikowano

Niestety nie mam dostępu do vcdsa jedynie obd eleven bo jestem w Belgii jedynie mogę zrobić tak że wprowadzę wartości żeby pokazywało na wykresie i wartości i to po prostu nagram mogło by być w takiej formie ? Dzisiaj po robocie sprawdzę DV ale jeśli byłby problem z zaworem to samochód miałby problem z odpalaniem ?

Opublikowano (edytowane)

Nie. Zdejmij podcisnienie z reduktora i zobacz czy się poprawi. 

Poza tym logi zapisane w obdeleven da sie przeslac jako plik csv wiec format jak standardowe logi. Grupy 2+33 3+20 i 115+118 na pb i na lpg 2+33. Wczesniej saksuj błędy nawet jak ich nie ma. 

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Otóż tak DV jest z firmy Topran i nie trzyma ani w jedną ani w drugą jedynie jak zatkałem z jednej strony to było słuchać pracującom membranę No ale czytałem o dv z tej firmy więc i tak wylatuje i wleci ori albo coś innego No a po odłączeniu podciśnienia od reduktora silnik odpala jeszcze gorzej i jak już odpali to zachowuje się jak by miał zaraz zgasnąć rozumiem że miałem to zrobić żeby sprawdzić czy gaz nie przepuszcza ? A logi zaraz będę jechał zrobić i wstawię może być na Vaglogi.pl ?

Opublikowano

Ale przed odpaleniem podlacz podcisnienie. 

Opublikowano

Podłączyłem. Tu są logi zrobiłem i na pb i na lpg co ciekawe po odłączeniu i podłączeniu dv turbo przestało dawać dźwięk blowoffa i na lpg chodzi prawie normalnie wcześniej jak dawało dźwięk blow offa to turbo kończyło pompować na ok 2000 mbar a dziś max 1500 mbar I dalej nie idzie I to na lpg na pb nawet nie chce do 1500 dojść max ok 1300 

chart (1).csv chart (1) (2).csv chart (1) (2) (3).csv chart (1) (2) (3) (4).csv chart (1) (2) (3) (4) (5).csv chart (1) (2) (3) (4) (5) (6).csv

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Dawid 1.8T AVJ napisał:

2000 mbar

Ciekawe jakim cudem jak sterownik żąda max 0,5bara. Doprowadź doładowanie do ładu najpierw, bo nic więcej nie można powiedzeć prócz tego, że turbo nie dmucha.

Czemu w tych logach grupy 2 nie ma czasów wtrysku? Są tylko obroty i przepływ. O kant doopy takie coś... Namotałeś, bo daty jakieś wyświetla zamiast potrzebnych danych.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

No nawet zobacz sobie ma screenie co zrobiłem jak turbo pulsowało to w piku jest wartość osiągnięta 1800 a zadana 1500 tak samo było tylko że osiągnięta w piku dawało 2000 a zadana tylko 1500 No wcześniej jak sprawdzałem te logi to też c**ja było widać tak jak by obd w logach coś psuł ... muszę zwykłego vcdsa kupić a nie jakieś udziwnienia co kabel to kabel...? teraz też czytałem że z obd może być problem w otczytaniu logów z tych logów wyślę screeny orientacyjnie tylko jak w obd pokazuje ?

Screenshot_20220617-064940_OBDeleven.jpg

Screenshot_20220617-065022_OBDeleven.jpg

Screenshot_20220617-065059_OBDeleven.jpg

Screenshot_20220617-065128_OBDeleven.jpg

Screenshot_20220617-065147_OBDeleven.jpg

Screenshot_20220617-065222_OBDeleven.jpg

Screenshot_20220617-065307_OBDeleven.jpg

Screenshot_20220617-065317_OBDeleven.jpg

Opublikowano

Bez czytelnych logów nic Ci nie napiszę. Widać duże stukowe, przepływka mało wskazuje ale jak nie ma doładowadnia to i nie ma przepływu, korrekty też grubo poza normą. W skrócie - dramat :P

Opublikowano

Teraz czytałem że w Avj 0.5-0.6 bar jest seryjnie tym bardziej u mnie zadane więcej niż 1500 nie wskakuje jest szansa że przez zawór dv turbo kręciło się do tych 2000mbar ? Ogólnie to turbo regenerowane ok 1.5 roku temu więc powinno być sprawne tym bardziej żadnego problemu do tej pory z nim nie miałem tak myślałem że jeżeli na gazie znowu chodzi dobrze tylko na pb jest problem to może regulator w filtrze szwankuje bo czytałem że jest z nimi częsty problem

Opublikowano
4 minuty temu, Dawid 1.8T AVJ napisał:

Ogólnie to turbo regenerowane ok 1.5 roku temu więc powinno być sprawne

Albo taka regeneracja i sztanga źle ustawiona. AVJ dmucha 0,5 i górą 0,3 więc w sumie nic.Padaka straszna w serii.

Opublikowano

Muszę sprawdzić turbo w Polsce może serio c**jowo zregenerowali do tej pory fajnie audi jeździło ale jak zdjąłem dolot do kolektora to ufajdane olej a pp regeneracji nie wiem czy powinno być tam tyle oleju ?

Opublikowano

Wymień dv, sprawdz szczelność dolotu. Zrób potem logi. Olej zawsze będzie w dolocie byle się z niego nie lało.

Opublikowano (edytowane)

Dv ma być ori jak ma dłużej podziałać, ponoć z vaico ujdzie ale kosztuje prawie tyle samo więc jeśli lubisz topić hajsy to spoko. W sumie robisz za granicą to Cię stać :P . To co wkleiłeś to nie dv tylko separator odmy :facepalm:. O jakie podcisnienie Ci chodzi?

I jeszcze powiedz, że to sprawdzałeś i myślałeś, że to dv?

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Haha xD tak myślałem wpisywałem w necie DV To mi też to wyskakiwało... ale już wróciłem na dobre tory to jest ori ?https://allegro.pl/oferta/zawor-odcinajacy-dv-06a145710p-1-8t-2-7t-vw-audi-11185022453 jak tak to wolę ori .... no i na tym zdj jest DV zaznaczone ? ?? którędy się najszybciej do niego dostać?  Od dołu? ? czy od góry wygodniej będzie? ?

zawory18T.jpg

Opublikowano
5 minut temu, Dawid 1.8T AVJ napisał:

Od dołu?

:thumbup1:

Opublikowano

To dzisiaj sprawdzę jak chodzi DV jeśli będzie j**nięty to nawet nie będę skręcał go skręcał i w tedy zamówić ten z allegro? To jest oryginalny? Bo znalazłem jeszcze z vaico o taki 

 który w razie coś byłby lepszy ? I nie lubię topić hajsu No ale w sumie w audi już wjechało kupa siana po kupnie całe nowe zawieszenie przód i tył dwumasa regeneracja turbo bo była muszla pęknięta No ale na trasę potrzebuje mieć sprawne auto to nie patrze byle było najtaniej a byle wytrzymało jak najdłużej i bezawaryjnie ? myślałem też nad podniesieniem mocy I w tedy lać 98 pb ale jak to się ma z długowiecznością 1.8t ? Wiadomo ... jak już będzie wszystko Banglać jak powinno ?

Opublikowano

Problem jak na razie rozwiązany DV wymieniony na ori i doładowanie nie szwankuje ale i tak jeszcze jest delikatny odgłos przy wyższych obrotach jak by blow off mechanik mówi że to powietrze które wraca do obiegu zobaczymy po dłuższym czasie a problemem z PB okazał się znowu filtr paliwa z Knechta made in china niby ori ale pochodził z max 200 km teraz Henz jest i on jest made in germany teraz pęknięte OK 500 km na samym PB I chodzi zobaczymy po dłuższym czasie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...