Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak wartości w grupie 093


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie koledzy, mam bledy z walkow ssacych i walu korbowego (implausible signal) generalnie samochod ciezko pali, moze po 10 sekundach zagada, pofaluje i zgasnie. Generalnie wyjmowalem silnik i rozpinalem wszystkie te czujniki. Rozrzad ustawiony, blokady po kreceniu pasuja na swoje miejsca. Wariatory i nastawniki uszczelniane. Myslalem ze rozrzad moze, moze wina wariatorow, ale w grupie 093 pusto. Totalnie nic. Vag obroty czyta niby zgodnie z falowaniem ich, ale w zwiazku z tym, ze nie widze nic w tej grupie to logicznie snuje wniosek, ze nawet jakby te czujniki byly walniete, to 2 wydechowe cos powinny pokazywac. Jezeli z kolei padniety jest ten na wale to vcds nie ma odniesienia w stosunku do walkow i stad jest tam pusto. Nie wiem czy moj tok rozumowania jest sensowny, ale jesli ktos ma jakies sugestie to prosze o rady.

Opublikowano (edytowane)

Jesteś pewien, że poskładałeś wszystko do kupy jak trzeba? Jak nie widzi wskazań wariatorów, to albo masz źle podpięte, albo przy składaniu pomyliłeś miejscami czujniki wałków rozrządu lub ich zawory.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Po usunięciu błędów musi silnik popracować nim wartości się pojawią,ecu cały czas robi adaptacje podczas pracy silnika i pokazuje niektóre wartości po jakimś czasie.

Opublikowano

Czujnikow nie ruszalem, oprocz odpinania, podpiete sa dobrze. Nastawniki sciagalem, ale juz przed tym tak chodzilo. Pomyslalem ze trzeba uszczelnic no i po zlozeniu dalej to samo. Sa na swoim miejscu, sprawdzalem kilka razy, bo zeby je wsadzic na te walki to ciezka sprawa, bo zabezpieczenia mi sie polamaly na niektorych pierscieniach i nie chcialem tego robic kilka razy. Chyba ze jest tak, jak powiedzial kolega pila24. Silnik chodzi do 10, 15 sekund, faluje na obrotach od 900 do 1.5k i gasnie. Aczkolwiek po kilku takich odpaleniach sadze, ze cos powinien zlapac i pokazac? Generalnie kreci dluuugo, bo moze kolo 10 sekund i czasami jakby cofnie zaplonem przy odpalaniu. Wymienilem tez te filtry za nastawnikami, bo nie moglem ich wyjac bez zniszczenia. 

Opublikowano
52 minuty temu, siemba napisał:

Aczkolwiek po kilku takich odpaleniach sadze, ze cos powinien zlapac i pokazac?

Po skasowaniu błędów silnik pokazuje wartości po kilkunastu przejechanych kilometrach ,więc te kilkanaście sekund nie wystarczy.

Opublikowano
9 minut temu, pila24 napisał:

Po skasowaniu błędów silnik pokazuje wartości po kilkunastu przejechanych kilometrach ,więc te kilkanaście sekund nie wystarczy.

Teraz czaje. Tylko w takim wypadku dalej nie wiem co zrobic zeby przestal kulec. Znalazlem fote bledow, wrzuce ponizej. Generalnie mam tez problem z wiazka do wtrysku. Samochod stoi tez z odpietym pasem i bez plynu, wiec reszta bledow zniknie jak poskladam do kupy. Tylko pytanie za co sie najpierw zabrac?received_319548760380093.thumb.jpeg.f36f1a43798370e681e3ced9b83aa03b.jpeg

Opublikowano

Jak czujniki wałków walą takimi błędami to sygnał jest poza zakresem,więc coś jest źle złożone.

Opublikowano
8 minut temu, pila24 napisał:

Jak czujniki wałków walą takimi błędami to sygnał jest poza zakresem,więc coś jest źle złożone.

Mialem raz poza zakresem to wywalalo incorrect corelation(nr czujnika walka/nr czujnika walu), chociaz wiem ze moze to tez oznaczac ze te walki sa zle ustawione. Pytanie nr 2 to czy mozna az tak zle poskladac na blokadach, co prawda geko no wiec szalu nie ma, ale jednak na blokadach. Plus ustawialem to juz z 15 razy i ciagle pali tak samo

Opublikowano

Takie błędy wychodzą albo ze źle złożonych/założonych wariatorów, albo uszkodzonych czujników.

Opisz dokładnie, co zrobiłeś przy pierwszym montażu rozrządu, kręciłeś coś wałem po rozmontowaniu / podczas montażu? Bo z tego co wiem, to rozrząd składa się w konkretnym ustawieniu wału, chyba 3 tłok ma być w GMP..

Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, Langista napisał:

Takie błędy wychodzą albo ze źle złożonych/założonych wariatorów, albo uszkodzonych czujników.

Opisz dokładnie, co zrobiłeś przy pierwszym montażu rozrządu, kręciłeś coś wałem po rozmontowaniu / podczas montażu? Bo z tego co wiem, to rozrząd składa się w konkretnym ustawieniu wału, chyba 3 tłok ma być w GMP..

Jak skladasz rozrzad na blokadach to wsadzasz czpien w wal ktory ustawia gmp 3 tloka, pozniej zakladasz 2 kopyta na jedna i druga strone. Zakladasz pasek, napinasz napinacz mimosrodowy, odblokowujesz hydraulika, dokrecasz wariatory, wstepnie 10nm specjalnym kluczem, pozniej 100nm, sciagasz blokady i tyle wedlug serwisowki. Obrocilem kilka razy, nic sie nie dzialo, wiec odpalam i sytuacja jak powyzej. Chodzi ale ciezko.

Wariatory wydechowe sie roznia, ssace wygladaja tak samo, wiec nie wiem czy jest roznica w lewym i prawym. Szczerze to ich nie przekladalem, bo przed i po uszczelnieniu, zlozeniu tego wszystkiego x razy pali tak samo.

Zlozenie wariatorow wykluczam, chociaz mialy wybite luzy. Szwajcarski longlife sie klania. Zawory tez dobrze zalozone. (Nie chce tu klamac, ale z tego co pamietam to ciezko je odwrotnie zalozyc bo one na bokach maja takie dziurki zeby wpasowac ten plastik ktory pozniej sie wpina do tej wiazki od cewek, a z drugiej strony z kolei sa zalane. Wiec sie da, ale jak sie uwaznie popatrzy to sie nie pomyli)

Jezeli ta czesc mozna wyeliminowac to pozostaja mi czujniki na podmiane. 

Mam tez pojecie o ustawianiu kata na walkach i myslalem, ze to bedzie wlasnie do roboty, ale skad mam wiedziec skoro nic nie widac w grupie 93

Edytowane przez siemba
Opublikowano

A wariatory nie mają być dokręcone wstępnie na zablokowanym napinaczu?

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, Langista napisał:

A wariatory nie mają być dokręcone wstępnie na zablokowanym napinaczu?

Nie. Najpierw napinasz, pozniej ssace 100, wydechowe 10 tym smiesznym kluczem z bolcami i pozniej tez 100nm. W kazdym wypadku tego bym nie podejrzewal. Jezeli podejrzewane sa czujniki same w sobie, to sprobuje je wymienic. Zaczne od walu i wtedy zobacze czy cos sie unormuje.

Edytowane przez siemba
Opublikowano

Wydaje sie, ze robisz wszystko dobrze. Sprawdz ten czujnik walu korbowego, tez mialem blad po wrzuceniu silnika, ciezko palil i gasl. Jak odpali to poczekaj troche jak koledzy pisza i wartosci powinny wskoczyc w gr93. Chyba ze czujniki walkow uszkodzone, wyjmij i sprawdz bo czasem sa powycierane.

Opublikowano
21 minut temu, krzysiekbp napisał:

Wydaje sie, ze robisz wszystko dobrze. Sprawdz ten czujnik walu korbowego, tez mialem blad po wrzuceniu silnika, ciezko palil i gasl. Jak odpali to poczekaj troche jak koledzy pisza i wartosci powinny wskoczyc w gr93. Chyba ze czujniki walkow uszkodzone, wyjmij i sprawdz bo czasem sa powycierane.

Dzieki kolego za wsparcie, bo juz mnie strzela wiadomo co. Tez licze ze to wina tych czujnikow, bo blokady wpadaja w swoje miejsca po kilku odpaleniach, wiec nie sadze ze tak sie rozjezdza rozrzad ze nic nie pokazuje. Jak dojdzie wszystko do ladu i bede sie nudzil to poustawiam katy na walkach. Moze zrobie tutorial jakis, bo nie widze tego na forum

Opublikowano

Jak bedzie rowno pracowal to mysle, ze juz nie bedziesz doregulowywac:) ale w sumie klucz 17 w lape i mozna doregulowywac:)

Opublikowano

dla przegladajacych, wina okazalo sie mechaniczne uszkodzenie zamachu, jak? ciezko wytlumaczyc, ale zatarla sie pompa oleju ze skrzyni, wiec do wymiany, nikt nie bral zamachu pod uwage, ale po ponownym wyjeciu skrzyni i wymianie kola zamachowego, problem ustal

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...