Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy te luzy są ok?


Kodzi12

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, posiadam Audi A4 B7 2005r. Silnik 2.0 TFSI, BGB.

Oddałem właśnie auto do remontu i mechanik upiera się żeby zrobić też remont dołu (miał być tylko góry), jako główny argument podaje luz na tłokach, ogólnie, że nie chce abym mu przyjechał po dwóch tygodniach i mówił, że olej bierze i coś zepsuł.

Pytanie mam odnośnie owych luzów. Są one normalne czy jednak już nawet na oko są za mocne? Jeszcze mi nie podał wymiarów, dlatego jeszcze przed chciałbym spytać.

Silnik na trasie 700 km, z okolic Hannoveru do okolic Częstochowy praktycznie nic oleju nie zjadł, jeżdżę przepisowo dlatego praktycznie całe Niemcy jechałem 120, dopiero w Polsce 140, więc wyższe obroty. Innym razem po trasie 350 km na polskiej autostradzie jadąc 140, wzięło 200 ml oleju.

Chciałbym spytać głównie ekspertów @przem8 @Dev@DarekS4 :P

 

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz poprawny do poboru oleju wyciąga się tłok sprawdza się czy np pierścień olejowy nie jest zapieczony i pracuje. 

Dodatkowo mierzy się owalizacje cylindra. 

A pił Ci olej ? 

Edytowane przez DarekS4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiem się za niego, bo też tym autem jeździłem.. Przy jeździe miejskiej nie pił nic, odpalał bez problemu, miał moc, nie kopcił, spalanie w normie (ok 10l w trasie - 12 miasto)

Nie jest to 200 konny tfsi a wersja po programie w ABT na 260, tak przynajmniej twierdzi świstek od nich.

Też sugerowałem, aby mechanik zrobił pomiary, bo o ile według dokumentacji pasowanie z fabryki było na prawie 4 setki, tak ten mechanik wszystko podsumował po demontażu głowicy i włożeniu szczelinomierza między tłok a cylinder :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" tak ten mechanik wszystko podsumował po demontażu głowicy i włożeniu szczelinomierza między tłok a cylinder" czyżby pracownik ACO ?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, DarekS4 napisał:

Luz poprawny do poboru oleju wyciąga się tłok sprawdza się czy np pierścień olejowy nie jest zapieczony i pracuje. 

Dodatkowo mierzy się owalizacje cylindra. 

A pił Ci olej ? 

Szczerze, to na jakieś niecałe 3k kilometrów dolałem może z 400 ml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię, że jest to idelne, ma auto ok 300k nalotu ale czy mechanik nie powinien chociaż tego zwymiarować? Zawsze można zrobić szlif, wsadzić większe tłoki chociażby z 2.7 bt lub cokolwiek,.co by było podobne rozmiarami, koszt na bank wyszedł by mniejszy, jak od razu śpiewać ok 20 za remont silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałki i hydraulika już bardzo głośno pracowały, chcą założyć nowe zamienniki, zrobić szlif i nowe tłoki nadwymiar ale ja bym szukał używek w dobrym stanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj są dodatkowe zdjęcia na podgląd.

Remont z dołem ma wyjść 14-17k bez filtrów i olejów. Wałki chce dać nowe zamienniki. W cenie jest rozrząd tył ale bez przodu, ponieważ przód ma najechane dopiero 3k.

received_325533216449621.jpeg

received_1168466047305760.jpeg

received_1065736537678459.jpeg

received_1882439515280233.jpeg

received_2637884799676843.jpeg

received_2300298286792583.jpeg

received_770701710974171.jpeg

received_898324321563532.jpeg

received_523532019552997.jpeg

received_1014112742641791.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...