Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 1.8t BFB] Ciężkie uruchomienie, nierówna praca


Sobolewski_R

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od dwóch tygodni mam problem z moją Audi A4 B6 1.8t BFB. Mianowicie auto pewnego dnia podczas porannego uruchamiania zaczął nierówno pracować a podczas jazdy szarpał i nie miał swojej mocy. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów, zgaszeniu samochodu i ponownym uruchomieniu auto juz nie chciało odpalic. Kręcił ale nie mógł załapać i dopiero po dłuższej chwili odpala, dławi się i trzęsie. U mechanika po podłaczeniu kompa wyskakuje błąd ubogiej dawki paliwa. Pierwsze co to wymienilismy paliwo co nic nie pomogło. Podmiana pompy paliwa na inną też nie pomogła. Następnie do wymiany poszedł przepływomierz, czujnik temperatury, zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej i podniemiona przepustnica na inną - chwilowa poprawa a po przejechaniu kilku kilometrów problemy wracają. Po sprawdzeniu logów wyszło że podmieniona pompa paliwa nie daje prawidłowego ciśnienia wiec została wymieniona na nową (nie pamiętam jakiej marki ale z wysokiej półki) a wraz z nią filtr paliwa co pomogło i auto zaczęło normalnie odpalać i jeździć. Ale po dwóch dniach, rano auto dalej kręci ale nie odpala od razu tylko dopiero za którymś razem załapuje, nierówno pracuje ale po jakiejś minucie zaczyna normalnie pracować. Podczas jazdy też chwile jakby swojej mocy nie miał ale też po chwili wszystko przechodzi i jedzie normalnie. Co do komputera to albo nie ma błędów albo powtarza się błąd o ubogiej dawce paliwa. 

Podsumowując wymieniony na nowy przepływomierz, zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej, czujnik temperatury, filtr paliwa i pompa paliwa. Przepustnica podmieniona na inną.

Dodam jeszcze że auto ma największe problemy z uruchomieniem i nierówną pracą na zimnym silniku. Na ciepłym szybciej załapie.

Macie jakieś pomysły?

Edytowane przez Sobolewski_R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie jest faktyczne ciśnienie paliwa? Przeplywomierz jaki zalozony? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, przem8 napisał:

Jakie jest faktyczne ciśnienie paliwa? Przeplywomierz jaki zalozony? 

Przepływomierz  BOSCH'a założony, filtra paliwa też a pompa paliwa nowa, oryginalna i podaje ponad 4 bary. Stara pompa podawała 2,7-3 bary.

Edytowane przez Sobolewski_R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Sobolewski_R napisał:

Mechanik podejrzewa, że nowy filtr paliwa (BOSCH) jest wadliwy 

Filtr paliwa tylko ORI a i tak może nie działać jak źle trafisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pelonek1 napisał:

Filtr paliwa tylko ORI a i tak może nie działać jak źle trafisz.

Oryginały jakiej marki są ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Sobolewski_R napisał:

Oryginały jakiej marki są ?.

Nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sobolewski

Edytowane przez Kamelot1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie komunikator, na odpowiedź często trzeba zaczekać dłużej jak dzień. U każdego problem może być spowodowany czymś innym, co już zrobiłeś w kierunku napraw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem  właśnie   , jestem tu świeży . 

W moim przypadku mechanik postawił diagnozę   że pompa  siadła potem że sterownik silnika a teraz mówi że filtr paliwa trzeba wymienić  na oryginalny bo miesiąc temu wymieniłem filtr  marki filtron i zaczęły się problemy. Czekam na  wyniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mierzył w ogóle ciśnienie paliwa? Te filtry mają zawór wbudowany i często już w pudełku jest uszkodzony. Niech zmierzy i w razie czego będzie podstawą do reklamacji filtra, bo wymieniać można bez końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzył  i stwierdził że jest cisnienie jest dobre ale poniżej max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma być 4 bary, wszystko poniżej 3,5 będzie stwarzać problemy.

Edytowane przez Langista
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wkład nawet i Pierburg będzie dobry ale najlepiej VDO - tudzież Continental (wykupił VDO)

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...