Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 1.8T BFB Quattro STAGE1


Vacosq

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, DivaynEays napisał:

1. Zamach zostaw swoj, nie kombinuj, AWX w Q ogarnia 450nm, koszt zestawu wychodzi 750 zl + montaz
2. Wywal SAI niezaleznie od tego czy masz kata czy nie, zbedny luksus, a inwestycje w zestawy z bexa dodatkowo to juz calkiem..
3. sprawny katalizator wiele Ci nie "zabierze" w porowaniu do DP, jesli piec zdrowy to taki zestaw wyda okolice 230km, tutaj seryjny TIP bedzie Cie ograniczac, wypadaloby zainwestowac w sztywny(w cenie TIPa sylikonowego z FMIC kupisz sztywny, wyspawany elegancko, a mozliwe ze i taniej :) ), wtedy mozliwosci setupu rozszerzysz do ok 250km(a w zasadzie fizycznych mozliwosci tej hybrydy, ktora nabyles)

Dzięki za odpowiedź :) Z tego co zdążyłem już tutaj przeczytać niestety dwumas z bfb w połączeniu z dociskiem i tarczą z awx'a niekoniecznie podchodzi P&P, bo była to pierwsza budżetowa myśl, która wpadła mi do głowy. Ludzie pisali tutaj na tym forum, że trzeba coś podszlifowywać, a nie chcę się w to bawić chyba, że masz z tym doświadczenie i jest inaczej to prosiłbym o info. Resztę rzeczy wezmę pod uwagę :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z sachsa trzeba szlifować, z luka ponoć nie ale bywa inny problem w quattro przy kompletnym sprzegle awx w połączeniu z seryjnym dwumasem 1.8t. Tez się przewinęło kilka razy na forum i sam doświadczyłem tego bólu. 

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem już taki komplet jaki podałem powyżej. Teraz pytanie czy lepiej brać tipa czy DP? Niestety finanse już nie pozwalają na obie te rzeczy więc co bardziej przybliży mnie do granicy 250 zakładając, że dp jest sprawny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na dp i seryjnym tipie z hybrydą wyszło pod 250. Kata wywaliłem, bo się oberwał wkład i dzwonił. 

Zawsze mozesz dokupić później resztę gratów. i korektę softu zrobic. Jeszcze się okaże, że ta hybryda, którą kupiłeś skończy swoje możliwości znacznie poniżej 250KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vacosq napisał:

Zamówiłem już taki komplet jaki podałem powyżej.

Daj znać po montażu czy wszystko pasowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Vacosq napisał:

Dzięki za odpowiedź :) Z tego co zdążyłem już tutaj przeczytać niestety dwumas z bfb w połączeniu z dociskiem i tarczą z awx'a niekoniecznie podchodzi P&P, bo była to pierwsza budżetowa myśl, która wpadła mi do głowy. Ludzie pisali tutaj na tym forum, że trzeba coś podszlifowywać, a nie chcę się w to bawić chyba, że masz z tym doświadczenie i jest inaczej to prosiłbym o info. Resztę rzeczy wezmę pod uwagę :) 

polozylem ze 30 kompletow AWX na seryjny dwumas z luka, wszystko siada p&p.

 

 

4 godziny temu, Vacosq napisał:

Zamówiłem już taki komplet jaki podałem powyżej. Teraz pytanie czy lepiej brać tipa czy DP? Niestety finanse już nie pozwalają na obie te rzeczy więc co bardziej przybliży mnie do granicy 250 zakładając, że dp jest sprawny?


Zdrowy kat bez problemu puszcza 250km, a bez TIPa nie nastawiaj sie na cokolwiek powyzej 230, bo tylu letnie gumy jak dostana temp. to po miekna i sie zapadaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, DivaynEays napisał:

polozylem ze 30 kompletow AWX na seryjny dwumas z luka, wszystko siada p&p.

 

 


Zdrowy kat bez problemu puszcza 250km, a bez TIPa nie nastawiaj sie na cokolwiek powyzej 230, bo tylu letnie gumy jak dostana temp. to po miekna i sie zapadaja.


To teraz sam już się pogubiłem w takim razie, kolega @przem8 odradza taki zabieg natomiast niektórzy wspominali o skracaniu wieloklinu w takim połączeniu. Więc jak to tak naprawdę jest? I podkreślam, że chodzi o quattro, a nie ośkę. 

Czy to koniecznie musi być sztywny tip? Nie nastawiam się na coś wyżej niż 250 i na tyle na ile pozwala turbo więc pewnie w tych okolicach także czy tutaj zbrojony silikon z fmica będzie się różnił od tipa z kwasówki?

Mam jeszcze pytanie odnośnie zestawu sprzęgła, czy warto przy okazji wymienić wysprzęglik przy takim zabiegu i czy różnią się one w bfb i awxie czy to to samo?

 

W dniu 20.10.2022 o 17:54, pelonek1 napisał:

Daj znać po montażu czy wszystko pasowało.

 Jak już będę miał to na aucie to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Vacosq napisał:

odradza taki zabieg

Przecież wszystko już zostało napisane na ten temat. 

Jeśli zostawiasz ori dwumas to przy komplecie sprzęgła awx trzeba skrócić tulejke tarczy sprzęgła jeśli ten komplet pochodzi od sachs. W luku ponoc nie, ponoć, bo osobiście z luka nie testowalem. 

U mnie po zwykłym stg1 na nowym dwumasie dedykowanym do 1.8t i sprzęgle awx nie dało się jezdzic i buda drżała jak poyebana przy przyspieszania od trzeciego biegu. Nie jest to odosobniony przypadek. 

Z resztą miałem okazję regulowac gaz w kilku a4 z mocami ~250+ na fabrycznym dwumasie i sprzęgle od awx i tam też dwumas się odzywał. Jak ktoś lubi po kilka razy zrzucać skrzynię to jego sprawa ale ja bym wolał założyc sprawdzone i bezpieczne rozwiązanie niż potem pluć sobie w brodę... 

U siebie mam dwumas, docisk, łożysko z luka dedykowane do awx i tarcza sprzęgła z tłumikami drgań od bfb. Jeździ ponad rok, zrobiło ponad 40tys. km i ma się dobrze. Zero drgań itp.

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wyminą sprzęgła poczytałem o różnych problemach z czym to się wiąże, dlatego wolałem przy wymianie sprzęgła od razu wsadzić dwumas z AWX. Przebieg na liczniku miałem znacznie wyższy, ale jak miałem płacić za kolejny raz za wymianę dwumasu to wolałem dołożyć do pełnego kompletu i zapłacić raz te 600pln za wymianę ( jak ktoś nie ponosi kosztów wymiany to inna sprawa). Podzielam zdanie @przem8 zrobić raz niż żałować.

 

Wyprzęgnik jest na zewnątrz skrzyni więc można zmienić bez większych problemów kiedy zajdzie taka potrzeba.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Vacosq napisał:


To teraz sam już się pogubiłem w takim razie, kolega @przem8 odradza taki zabieg natomiast niektórzy wspominali o skracaniu wieloklinu w takim połączeniu. Więc jak to tak naprawdę jest? I podkreślam, że chodzi o quattro, a nie ośkę. 

Czy to koniecznie musi być sztywny tip? Nie nastawiam się na coś wyżej niż 250 i na tyle na ile pozwala turbo więc pewnie w tych okolicach także czy tutaj zbrojony silikon z fmica będzie się różnił od tipa z kwasówki?

Mam jeszcze pytanie odnośnie zestawu sprzęgła, czy warto przy okazji wymienić wysprzęglik przy takim zabiegu i czy różnią się one w bfb i awxie czy to to samo?

 

 Jak już będę miał to na aucie to dam znać.

Wysprzeglika nie musisz ruszac, a co do TIPa to skoro mozesz w takiej samej, badz nizszej kwocie kupic sztywny, to czemu tego nie zrobic?

Jesli chodzi o sprzeglo to tak jak wspomnialem, zamontowalem tego sporo, zawsze wkladam LUK i na seryjny dwumas w 1.8T nie trzeba nic skracac, siada p&p, wibracji tez zadnych nie doswiadczylem, ani u siebie w aucie, ani w autach klientow, nie wazne czy biegow bylo 5 czy 6, czy oska czy quattro, chodzilo to identycznie, natomiast spotkalem sie z opiniami tu na forum, ze ktos mial jakies drgania, ale tak jak mowie nie zauwazylem w tych dobrych kilkudziesieciu autach zadnych tego typu objawow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...