Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Analiza DPF - większe spalanie


Spiter

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zdjęcie a DPF. Czy wszystko jest w porządku czy raczej musze go wypalić serwisowo? Mam spalanie 7-8l. Mechanik kolega mowi ze moze to byc wina zapchanego DPF. Możecie przeanalizować?

20220906_190933.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czyszczenie wgl coś daje na długo? Jedni piszą że lepiej wymienić na nowy bo czyszczenie za wiele nie pomaga. Aaa i wypalanie serwisowe nic nie da?

Edytowane przez Spiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dpf jest nieuszkodzony to po czyszczeniu w profesjonalej firmie ma właściwości nowego filtra. 

Możesz sobie wymienić na nowy ale miej na uwadze, że powinieneś wymienić na oryginalny a nie zamiennik, bo zamienniki są po prostu nic nie warte. Wątpię, że chcesz zapłacić za nowy oryginalny dpf.

Serwisową regenerację przeprowadza się w przypadku gdy dpf nagromadził nadmierną ilość sadzy i nie jest w stanie sam przeprowadzić regeneracji. 

Ty masz dpf zapchany popiołem, czyli tym, co pozostaje po wypaleniu sadzy. Sadza wypala się i pozostaje po niej popiół. Z biegiem czasu ilość popiołu osiąga max. wartość zapełnienia. Dla Twojego silnika max. wartość zapełnienia popiołem to 175ml, Ty masz obecnie już 240ml. 

Jaki masz przebieg? Przy takiej wartości popiołu myślę, że masz 350-380 kkm?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr raczej nie jest uszkodzony, bo sie wypala dalej, bledami nie sypie. Przebieg to ok 280 000km. Auto do 2018 serwis w niemczech, pozniej 2 lata inny wlasciciel (realny przebieg ze tyle mogl zrobic), auto glownie krotkie trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodając do do tego, co już napisał Muskel :

W błąd wprowadzić może nazewnictwo "regeneracja serwisowa". Szczególnie to "serwisowa". Sugerować może, że proces ten jest czymś więcej niż ta "zwykła" przeprowadzana cyklicznie w czasie jazdy autem. Nie, nie jest. Jest identycznym procesem tylko wykonywanym na postoju. W przypadku niektórych aut r. serwisowa wymaga poruszania się autem. I ma za zadanie pozbycie się z filtra tylko i wyłącznie sadzy. Popiół nie jest usuwany z filtra podczas żadnego procesu regeneracyjnego, zarządzanego przez sterownik auta. 

Nie powinno wykonywać się tego procesu "ot tak sobie", bez wyraźnej przyczyny (przyczynę opisał Muskel). Można odnaleźć informacje, że proces ten (reg. serwisowa) powoduje przedostanie się zbyt dużej ilości paliwa do oleju i po jego przeprowadzeniu olej ten należy wymienić.  

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wymontowac, oddac firmie ktora czysci? Da to cos? Zostawic na razie poki nie ma bledow ani nic? Czy nowy filtr? Wycinac na pewno nie mam zamiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej spróbować wyczyścić i wydać na to kilkaset złotych, niż wydać na nowy kilka (kilkanaście?) tysięcy. O zamiennikach zapomnij. Większości pomaga, aczkolwiek zdarzają się przypadki, że nic nie dało, albo jest gorzej. Nie wiem czy po prostu za późno wykonano czyszczenie, filtr był zniszczony czy po prostu źle to zrobiono. Ja u siebie mam 0.13 l popiołu i zamierzam w niedługim czasie profilaktycznie dla świętego spokoju oddać na czyszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po czyszczeniu powinno sie jakos wyzerowac te parametry aby na nowo naliczal czy jak to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Spiter napisał:

A po czyszczeniu powinno sie jakos wyzerowac te parametry aby na nowo naliczal czy jak to jest?

Nowy oryginalny czujnik różnicy ciśnień, do tego adaptacja czujnika i wyzerowanie wartości popiołu po montażu wyczyszczonego lub nowego dpfa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moje ostatnie pytanie i temat można zamknąć - jakie mogą być mniej więcej koszta demontażu + montażu DPF(wraz z adaptacja i czujnikiem)? Bo czyszczenie DPF to raczej kilka stów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...