MaTeo85 Opublikowano 15 Września 2022 Opublikowano 15 Września 2022 Poniżej garść informacji wyszukanych w internecie dotycząca płynów chłodniczych stosowanych w grupie VW G11 - G 011 A8C A1 - BASF Glysantin G48 TL774-C G12+ - G 012 A8F M1 - BASF Glysantin G30 TL774D/F G12++ - G 012 A8G M1 - BASF Glysantin G40 TL774G G13 - G A13 A8J M1 - BASF Glysantin GG40 TL774-J G12Evo - G 12E 050 M2 - BASF Glysantin G65 G12Evo - G 12E 050 A2 - Haertol HT12 G12: 95% glikol monoetylenowy, 5% pakiet dodatków G12+: 95% glikol monoetylenowy, 5% pakiet dodatków G12++: 95% glikol monoetylenowy, 5% pakiet dodatków G13: 75% glikol monoetylenowy, 20% gliceryna, 5% pakiet dodatków G12evo: 95% glikol monoetylenowy, 5% pakiet dodatków Płyn G12++ jak i G13 miały ten sam skład dodatków. glikol monoetylenowy to środek przeciw zamarzaniu dodatki mają działanie antykorozyjne etc. gliceryna to środek smarny i wypełniający w płynie G13. Zawartość fosforu: w płynie BASF - brak, w płynie Haertol - 2% G12++ nadal można dostać w ASO ale tylko z numeracją dla Porsche w których nigdy nie stosowano G13. dla numerów AUDI/VW/SEAT/SKODA w ASO dostępne są tylko płyny G12evo. info pochodzi z : forum: https://www.audirs3.de/threads/g12evo-kuehlmittel.13560/ strony: https://www.glysantin.de/index.php/faq/was-bedeuten-bezeichnungen-wie-g11-oder-g12 oraz innych stron internetowych o mniejszym znaczeniu. mam nadzieję że komuś takie info pomoże w wyborze odpowiedniego płynu. 1
lewiatan1989 Opublikowano 15 Września 2022 Opublikowano 15 Września 2022 Temat dobry przyda się może warto go przypiąć
KINIAM Opublikowano 15 Września 2022 Opublikowano 15 Września 2022 Wtrącę tylko uwagę, że 5% pakiet dodatków jest dość skomplikowany pod względem zastosowanej chemii. Zasadniczy podział dotyczy zwykle krzemianów, G12/G12+ ich nie posiadają. Płyny G11 posiadają krzemianów bardzo dużo w G12++/G13 ilość krzemianów zmniejszono. Są też płyny nowszej generacji zwykle te o wydłużonym działaniu 7-10 lat , gdzie krzemiany zastąpiono inna chemią. Warto sprawdzać dopuszczenia płynów i uważać na określenie płyny uniwersalne. Niestety płyny uniwersalne mogą w określonych warunkach wyrządzić użytkownikom pojazdów sporo kłopotów. Oczywiście procent uszkodzeń układów chłodzenia i silników jest marginalny do popytu płynów uniwersalnych. I oby nie trafiło to na NAS, tego sobie życzmy.
MaTeo85 Opublikowano 15 Września 2022 Autor Opublikowano 15 Września 2022 Nie wnikam w konkretne dodatki, bo tego raczej producenci nie udostępniają w kartach charakterystyki. Istotą powyższych informacji jest to że płyny które wyżej wymieniłem są tymi samymi które sprzedaje aso w swoich butelkach (części już nie sprzedaje ze względów ekonomicznych?)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się