Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pływak czy licznik?


Kali 4444

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie może ktoś miał coś podobnego lub wie o co chodzi.Gdy rano odpalam auto jest np na fisie pokazuje 140 km zasięgu po przekręceniu kluczka na zapłon odrazu zmniejsza się np do 70-80 km(na wskaźniku paliwa też troszkę schodzi w dol)gdy odpalę zejdzie do 50 km i wyskakuje kontrolka rezerwy ale gdy już jadę po mniej więcej 10 minutach normuje się i jest tyle ile było przed odpaleniem dodaje krotki film może ktoś będzie wiedział o co chodzi czy któryś pływak źle pokazuję czy licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Langista napisał(a):

Obstawiał bym procesor licznika, rzadko w benzynach padały pływaki przy takim przebiegu.

Dodam że jeśli mam mało paliwa to spadnie do zera i już nie ruszy wtedy wyjecie bezpiecznika nr 15 pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Jak sytuacja wygląda gdy w baku jest połowa zbiornika lub pełny?

To samo co na załączonym filmie np z 600 km spada na 510km wskazówka lekko opada a w czasie jazdy za 10-15 minut normuje się znów do 600 km na fisie i na wskaźniku.Podczas gdy jadę też czasem swiruje dodaje i ujmuje +-70 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób pełny autoskan i zobacz czy nie ma błędów w żadnym ze sterowników. To sie dzieje na zapłonie też, kiedy silnik nie jest włączony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odczytaj kanały w liczniku które pokazują ilość paliwa z każdego z czujników. Może być jeden uszkodzony, zakładam jedna że masz dokładane quattro i wypadałoby zrobić adaptacje w odpowiednich kanałach w liczniku 

Generalnie jak zaczyna działać pompa w baku to ona część paliwa przepompowuje między komorami, dlatego jeśli jeden pływak jest nieskalibrowany z drugim pływakiem to wskazówka będzie zmieniała swoje położenie w trakcie jazdy. Na postoju przy pracującej pompie sumaryczna ilość paliwa z obydwu komór nie powinna się zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Langista napisał(a):

Zrób pełny autoskan i zobacz czy nie ma błędów w żadnym ze sterowników. To sie dzieje na zapłonie też, kiedy silnik nie jest włączony?

Tak gdy tylko przekręcę na zapłon.Bledow niema jedynie tylko błąd głośników w radiu mam prawdopodobnie spalony jeden głośnik no i błąd zamka lewych tylnych drzwi wogle nie dotyczący tego co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.11.2022 o 23:44, bobikos napisał(a):

odczytaj kanały w liczniku które pokazują ilość paliwa z każdego z czujników. Może być jeden uszkodzony, zakładam jedna że masz dokładane quattro i wypadałoby zrobić adaptacje w odpowiednich kanałach w liczniku 

Generalnie jak zaczyna działać pompa w baku to ona część paliwa przepompowuje między komorami, dlatego jeśli jeden pływak jest nieskalibrowany z drugim pływakiem to wskazówka będzie zmieniała swoje położenie w trakcie jazdy. Na postoju przy pracującej pompie sumaryczna ilość paliwa z obydwu komór nie powinna się zmieniać.

Quattro jest fabryczne przynajmniej tak wyszło po rozkodowaniu vin,W kanały wchodziłem sprawdzałem kodowanie jest dobre na 100% ktoś z forum nawet mi o tym pisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie odczyty z bloków pomiarowych? Wskazuje tak samo? Ja nadal obstawiam nad uszkodzonym prockiem licznika ale zanim weźmiesz się za szukanie nowego, możesz kupić uszczelki od baku paliwa i sprawdź obie pompy. Jedna jest przelewowa (za kierowcą) i pracuje aby wyrównać poziom paliwa, druga jest zasilająca (za pasażerem). Możliwe że ta przelewowa padła i pływak w głównej pompie łapie mniejszy poziom.

 

Skąd ważne jakie wskazania dają pływaki tych pomp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Langista napisał(a):

A jakie odczyty z bloków pomiarowych? Wskazuje tak samo? Ja nadal obstawiam nad uszkodzonym prockiem licznika ale zanim weźmiesz się za szukanie nowego, możesz kupić uszczelki od baku paliwa i sprawdź obie pompy. Jedna jest przelewowa (za kierowcą) i pracuje aby wyrównać poziom paliwa, druga jest zasilająca (za pasażerem). Możliwe że ta przelewowa padła i pływak w głównej pompie łapie mniejszy poziom.

 

Skąd ważne jakie wskazania dają pływaki tych pomp.

Pompa paliwa ta główna za siedzeniem pasażera była wymieniana nie zauważyłem żeby coś było z pływakiem nie tak.Ale z drugiej strony tak pomyśleć jeśli wskazuje źle wyciągam bezpiecznik nr 15( zestaw wskaznikow)na chwile wkładam spowrotem i pokazuje prawidłowo już aż do następnego odpalenia więc chyba możliwe że było by coś nie tak z tym procesorem licznika chyba że się mylę to popraw mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy problem masz od początku czy np. od wymiany pompy? Czy przy wymianie pompy założyłeś swój pływak czy jakiś inny? Czy go dobrze zamocowałeś na swoim miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Langista napisał(a):

Ale masz wskazania z obu pomp, jakie masz tam wartości?

Jutro podlacze vaga i wrzucę fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bobikos napisał(a):

Czy problem masz od początku czy np. od wymiany pompy? Czy przy wymianie pompy założyłeś swój pływak czy jakiś inny? Czy go dobrze zamocowałeś na swoim miejscu?

Zmieniałem sama pompę beż kosza pływak został ten sam ale problem tak naprawdę był od samego początku odkąd kupiłem auto przy zmianie tej pompy nic się nie zmieniło na vagi niema żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.11.2022 o 20:30, Langista napisał(a):

Ale masz wskazania z obu pomp, jakie masz tam wartości?

Wskazania z obu pomp 20221108_201019.thumb.jpg.0b60e47f91d5bd8a55c8fb15c939cb55.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda kalibracja tych pływaków w nastawach podstawowych? Nie ma szans, żeby w jednej połówce było 19l a w drugiej 0. Sprawdź czy ta druga pompa w ogóle działa (za kierowcą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Langista napisał(a):

A jak wygląda kalibracja tych pływaków w nastawach podstawowych? Nie ma szans, żeby w jednej połówce było 19l a w drugiej 0. Sprawdź czy ta druga pompa w ogóle działa (za kierowcą).

Kolego mógłbyś jakoś mnie naprowadzić jak to zrobić bo trochę przyznaje że zielony jestem.Gdy mam więcej paliwa np połowę zbiornika to coś pokazuje w drugiej tabelce przy sensor nr 2 teraz akurat nic nie pokazywało może naprawdę winny jest pływak w drugiej komorze za kierowcą bo gdy przeparkowywalem samochód pokazywało 150 km na fisie gdy tylko podjechałem dosłownie 10 metrów odrazu wyskoczyło 200km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...