Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BDV nierówna praca na postoju, brak mocy z dołu


arkadiusz.nas

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, pacjent a4 b6, 2.4 bdv z gazem. Cewka, kable, świece zmieniane na NGK ~20kkm temu. Kupiłem go z już wyciętymi katalizatorami 2gimi. Żeby pozbyć się błędów od katów wkrecęcona jest kątowa przelotka do któej dopiero wkręcana jest sonda lambda.

Błędy: 17936, 17944, 17831, 17819


Walczę z tym N205 N208. Przeczyściłem złącza, oporność na stykach ~15-16 Ohm.
Robiłem test wyjść vcdsem i przy teście N205 N208 słyszę syczenie a nie pykanie jak to gdzieś czytałem.
Syczenie gdzieś ze środka silnika, tak ma być? Wrzucam logi statyczne, może to coś pomoże.

LOG.TUNEZILLA.COM

Proszę o sugestie gdzie/jak szukać przyczyny.


PS. Jeżeli ktoś ma zdjęcia komory silnika bez osłon to proszę o wrzucenie bo mam wrażenie że u mnie jest coś podrutowane.
Gumowe przewody są łączone jakimiś drobnymi rureczkami (wygladają jak termokurczki tylko są sztywne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy świadczą o tym, że coś jest podrutowane. Jak nie masz katów to trzeba sondy z softu wywalić, bo tylko będą szkodzić. Za Twojej kadencji rozrząd wymieniany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak syczy to nawalone gdzieś jest w odmach,foto najlepiej poszukać gdzieś na allegro gdzie mają kompletne silniki wystawione z osprzętem,wtedy widać jak odmy są połączone 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, pila24 napisał(a):

Jak syczy to nawalone gdzieś jest w odmach,foto najlepiej poszukać gdzieś na allegro gdzie mają kompletne silniki wystawione z osprzętem,wtedy widać jak odmy są połączone 

To jest układ odpowietrzenia, mówisz żeby cały dokładnie sprawdzić bo jest nieszczelność? czy zawalony syfem? Dzięki za zainteresowanie

odpowietrzenie.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOG.TUNEZILLA.COM

 

LOG.TUNEZILLA.COM

 

 

LOG.TUNEZILLA.COM

 

@przem8Pierwszy log na postoju, 2 kolejne dynamiczne. Przed logami wykasowałem błędy.

Edytowane przez arkadiusz.nas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widać to przepływka trochę zaniża i jest lekki rozjazd korekt na jałowych między bankami. Sprawdź ten dolot, odmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.11.2022 o 08:39, pila24 napisał(a):

Jak syczy to nawalone gdzieś jest w odmach,foto najlepiej poszukać gdzieś na allegro gdzie mają kompletne silniki wystawione z osprzętem,wtedy widać jak odmy są połączone 

Mam pytanie co do silnika, czy Twój silnik zasysa korek wlewu oleju? Bo mój tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, arkadiusz.nas napisał(a):

Mam pytanie co do silnika, czy Twój silnik zasysa korek wlewu oleju? Bo mój tak

Tak,to normalne w tym silniku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.11.2022 o 18:33, przem8 napisał(a):

Z tego co widać to przepływka trochę zaniża i jest lekki rozjazd korekt na jałowych między bankami. Sprawdź ten dolot, odmę.

Sprawdziłem odme - była całkowicie drożna, ale przemyłem jeszcze benzyna ekstrakcyjna. Teraz tak zasysa korek wlewu oleju ze jak go odkręcę i zostawię to zaczyna się dziwny dźwięk wydobywać :D.

Co do podciśnień sprawdziłem i.. tak jak na grafice 2giej. Z jednej strony w ogóle przewód był ucięty i sobie wisiał a z drugiej strony ledwo wisiał. Wymieniłem przewody i zero zmiany... robiłem jeszcze raz test wyjść i przy n205 coś szumi, nie wiem co ale coś szumi. Albo w kolektorze dolotowym albo coś na nim.


Zrobię teraz trochę km i zobaczę korekty, w każdym razie na postoju dalej nie pracuje zbyt dobrze. Potrafi rzucić buda, na gazie usterka się powiększa...

 

 

Zrzut ekranu z 2022-11-12 17-21-34.png

X

Edytowane przez arkadiusz.nas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie radziłbym wymienić wszystkie podciśnienia. Kupić nowe wężyki i całościowo to pospinać na nowo. Szkoda wracać do tej samej roboty. Piszę z doświadczenia, bo sam to robiłem z 3 razy. Zwróć również uwagę na nr. 57 z obrazka. Przeczyść dodatkowo przepływkę jak nie masz na podmianę innej. Przepływ w logach przy maks bucie powinien być ok 134 a ty masz 120.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cinshot Cześć, niedługo wrócę do tematu i mam pytanie - jakie średnice wewnętrzne przewodów podciśnienia kupiłeś? 3.2mm? gdzieś widziałem że jeszcze 4mm jest potrzebny podobno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, arkadiusz.nas napisał(a):

@cinshot Cześć, niedługo wrócę do tematu i mam pytanie - jakie średnice wewnętrzne przewodów podciśnienia kupiłeś? 3.2mm? gdzieś widziałem że jeszcze 4mm jest potrzebny podobno

tak, z tego co pamiętam 3.2mm. pasowały idealnie na wszystkie wystające króćce.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...