Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Moduł komfortu wymiana-dziwna sytuacja zamykania auta


PiterEL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Znajomy ma Audi A4 B6 2002. Miał problem że przestały działać mu lampki oświetlenia na nogi. Doszliśmy do wniosku że wina jest w module komfortu. Zamówiliśmy używany i wymieniliśmy. Zakodowaliśmy tak jak był poprzedni. Lampki działają ale jest dziwna sytuacja. Po otwarciu auta i otwarciu np wszystkich drzwi potem ich zamknięciu bez zamykania auta pilotem auto po jakimś czasie samo się zamyka. Albo jest też czasem tak że po otwarciu zamknięciu drzwi i potem po jakimś czasie zanim samo się zamknie pociągnę za klamkę drzwi kierowcy auto zamyka w tym momencie wszystkie pozostałe drzwi poza drzwiami kierowcy. Dziwne to jest i nie wiemy o co chodzi. Znajomy ma jedyne w w tylnych drzwiach pasażera lewych dwa błedy:
01561- Drzwi tylne lewe
          59-00 -Nie odryglowuje
01561- Drzwi tylne lewe
          61-00 - Nie odbezpiecza

 

Jednak znajomy mówi że drzwi zamyka poprawnie te tylne i poprawnie je otwiera centralny zamek.

Numer modułu komfortu był wymieniony na taki sam jak był czyli 8E0 959 433 AD

 

Proszę was o pomoc bo nie wiemy co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma to działać. Błąd jest ze względu na uszkodzoną wiązkę w przelotce drzwi lub uszkodzony mikrostyk w zamku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma to działać że auto samo się zamyka ? To tak nie działa. Mam exeo i on zanim moduł wymienił też tak miał, że auto zamykało się tylko wtedy jak otworzył pilotem zamki i nie otworzył drzwi w aucie wtedy samo zamyka się ponownie. Ale nie jak otworzymy np wszystkie drzwi potem je zamykamy i nie ruszamy w aucie nic ani pilota i auto samo nagle po jakimś czasie zamyka się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności sprawdźcie wiązkę w drzwiach które zgłaszają błąd zamka. Jeżeli wiązka będzie ok to zamek do wymiany (ewentualnie sam mikrostyk w zamku). To że centralny tam działa nie ma większego znaczenia, wiązka może być uszkodzona i MK dostaje błędne dane o stanie zamka. 

 

Zwróć też uwagę, czy po zamknięciu auta z pilota po około minucie czy tam dwóch gaśnie podświetlenie przycisku awaryjnych. Przerabiałem to osobiście i po ogarnięciu wiązek okazało się że MK również był do wymiany a skapowałem się właśnie po tym przycisku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok spróbujemy. A co wyrzuciłeś ?

Bo dawaliśmy już istne minimum np tylko sygnalizację kierunkami zamykania i też był problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co wyrzucaliście ale podstawa to właśnie 6774, Wasza końcówka 976 też mi za bardzo nie pasowała i chyba lepiej otworzyć sobie pierwszą stronę z opisem kodowań modułu komfortu i tam zaczynać coś działać od podstaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod 06976 w module komfortu to kod dla Avanta. Sam miałem taki w swojej starej a4 B6 2004.

 

Składowe to:

+00064 = Comfort function by means of remote control (not USA)

+00256 = Avant bit
+00512 = Confirmation remote closing (1x blink)

+02048 = Door-/window regulator logic
+04096 = Thatcham anti-theft warning (not USA)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zakładam nowego tematu....wczoraj znajomy składał ze mna mojego Seata Exeo. I nie wiem czemu bo mieliśmy zdjęty cały przód bo robiliśmy też rozrząd czyli rozpięta elektryka itd... oraz był odpięty aku. Teraz po złożeniu nie mogę zamykać ani otwierać auta pilotem. Zero reakcji jak wciskam pilota. Jedyne co masaka jest zamknięta na pierwszy jakby zabek bo jadę do blacharza ja prostować ale na desce nie pokazuje mi się że maska otwarta. Nie mam pojęcia czemu pilot nie reaguje nic... Może macie jakieś pomysły? Czyżby kluczyk wyleciał z modułu komfortu ?

 

 

 

A u kolegi nie zdążyłem z nim sprawdzic ale pewnie w weekend to zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zaadaptować pilot na nowo w stacyjce - są krótkie filmiki na youtube, które pokazują jak to zrobić. Też tak robiłem jak odpinałem klemę z aku. Kwestia minuty maksymalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dziwne...po odpięciu aku wyprogramowały się ? Kiedyś jak wymieniałem aku to nic nie musiałem programować na nowo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak było, też się zdziwiłem jak pojechałem na zakup-wymianę akumulatora, zaskoczył mnie ten fakt pod domem. Kolejny raz to samo jak potrzebowałem rozpiąć aku gdy grzebałem w aucie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2022 o 12:02, Skowrix napisał(a):

Zwróć też uwagę, czy po zamknięciu auta z pilota po około minucie czy tam dwóch gaśnie podświetlenie przycisku awaryjnych. 

Sprawdziliśmy i po zamknięciu auta pilotem podświetlanie awaryjnych gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...