Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymi olejem na zimnym przez pewien czas


krzaqbrd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewien problem z moją maszyną.

Audi a4 b6 1.8t z gazem ośka 2003r

 

Opisze pokrótce mój problem:

 

Codziennie rano przed pracą odpalam auto aby się rozgrzało. Wiadomo na zimnym chwile są wyższe obroty aby się zagrzało.

Obroty spadają na jałowe autko sobie pyrka i po 2 minutach zaczyna się wydobywać z rur wydechowych gęsty dym który utrzymuje się jakoś 5 minut i przestaje. Pachnie jak palony olej.

Zauważyłem również ze w wydechu znajduje się olej.

Zaczęło się to dziać jakieś 3/4 dni po serwisie olejowym a po 500 km musiałem dolać ponownie trochę oleju bo wyskoczył komunikat.

Maszyna ma moc i trzyma temperaturę.

Samochód ma zrobione 235k km 

Jest wgrana mapa na około 190km i zrobiony przelot za katem.

 

Szukałem na grupie podobnego tematu lecz nie znalazłem.

 

Co to może być?

 

Za każdą pomocną radę bardzo dziękuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo puszcza na zimnym, jak się rozgrzeje to się uszczelnia i przestaje dymić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do pytania u mnie znów po rozgrzaniu dymi na biało np jak stoję na światłach po około 20 sekundach zaczyna płynu nie ubywa nic oleju ubylo sporo od wymiany przejechane 1200km i na bagnecie od maximum prawie do minimum zeszło do tego czasem słyszę z prawej strony pod maską jakby tercie metalu o metal przy dodawaniu gazu jak odpuszce to dzwiek znika.Szykowac się na regenerację turbiny czy może też być coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Langista napisał(a):

Nagraj ten dźwięk, jak masz chmurkę dymu przy gazowaniu to turbo prawdopodobnie.

Raczej nie uda mi się nagrać bo trzeba się dobrze wsłuchać żeby usłyszeć a chmurka pojawia się jak stoję na postoju np na światłach po 20 sekundach mniej więcej I to nie od różnicy temperatur bo w lato zauważyłem parę razy to samo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy ma wirnik luzy i czy jest olej w dolocie. Zamiast tak gdybać to trzeba działać. Separator oleju sprawdź, bo jak nie ma membrany to ssie olej w dolot. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze ten grzybek w tipie tylko jak sprawdzić czy jest dobry?Lecz dopiero sprawdziłem go tylko tak na wzrok i jest cały zaolejony znaczy że jakiś  nieszczelny jest.

Edytowane przez Kali 4444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatykasz jeden z kroćcow i zasysasz powietrze. Jesli membrana pracuje to jest ok. Poza tym jeśli jest jeszcze ori to i tak do wymiany, bo tam jest multum nagaru i nie działa jak powinno. U siebie jak wymienialem to po rozebraniu był obraz nędzy i rozpaczy, a niby tym sposobem co opisałem wydawał się jeszcze sprawny. 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, przem8 napisał(a):

Zatykasz jeden z kroćcow i zasysasz powietrze. Jesli membrana pracuje to jest ok. Poza tym jeśli jest jeszcze ori to i tak do wymiany, bo tam jest multum nagaru i nie działa jak powinno. U siebie jak wymienialem to po rozebraniu był obraz nędzy i rozpaczy, a niby tym sposobem co opisałem wydawał się jeszcze sprawny. 

No jest ori ze znakami audi tylko oryginalny czy jakiś zamiennik tez da rade?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem ori, drogi nie był. Nie wiem jak teraz ceny się kształtują w tych poyebanych czasach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, przem8 napisał(a):

Ja kupowałem ori, drogi nie był. Nie wiem jak teraz ceny się kształtują w tych poyebanych czasach. 

Tak czy siak kupię drugi może akurat coś się poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Kali 4444 napisał(a):

Tak czy siak kupię drugi może akurat coś się poprawi.

Na pobór oleju może się składać wiele rzeczy. U mnie największy był przez ten separator, a potem zrobiłem antykoksa i jest gitara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, przem8 napisał(a):

Na pobór oleju może się składać wiele rzeczy. U mnie największy był przez ten separator, a potem zrobiłem antykoksa i jest gitara.

To możliwe jest żeby przez ten niesprawny separator wciągnęło przez 1200km od maximum na bagnecie prawie że do minimum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kali 4444 napisał(a):

To możliwe jest żeby przez ten niesprawny separator wciągnęło przez 1200km od maximum na bagnecie prawie że do minimum?

Nie wiem ale jak to mówią wszystko się może zdarzyć. Żeby to zweryfikować wszystko to trzeba trochę czasu ale jak się zna swoje auto to wychodzi z czasem.

W niektórych silnikach przez taki badziewi bierze ponad 1l./1000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę zakładał już nowego tematu i zaśmiecał forum może autor postu się nie pogniewa ?.Dziś zdjelem przewód turbo tak jak pisał przem8 oceni ktos stan lopatek turbo? Nie nagrałem filmu jakie luzy sa bo ciasno tam i nie miałem jak ale kolega ktory mi pomagał mowil ze mial takie same w pasku 1.9tdi i turbo gwizdalo mu niemiłosiernie.Jesli jest ktos bardziej doświadczony i mógłby to ocenic?

image000002.jpg

image000001.jpg

image000000.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...