Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0TFSI falowanie obrotów Tiptronic i duże spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie, mimo że na forum jestem od dłuższego czasu to jest to mój pierwszy post, więc chciałbym się przy okazji ze wszystkimi przywitać.

 

Niecałe 2 tygodnie temu kupiłem audi a4 b7 2.0tfsi BWE Quattro i skrzynią tiptronic, jest to sztuka od kolegi z forum ElectricShock. Przy jeździe próbnej wszystko było ok, zdecydowałem się na zakup. Po zakupie od razu wymieniłem olej na taki sam, który był lany wcześniej Millers 10W50. Po ok. 40km jazdy po mieście zaczęły się problemy... Najpierw pojawiło się falowanie obrotów przy stałej prędkości/bardzo lekkim przyspieszaniu (na zimnym silniku, jak olej w skrzyni się zagrzeje to problem praktycznie nie występuje). Samo falowanie nie występuje przy mocniejszym dodawaniu gazu, natomiast zauważyłem lekkie ślizganie sprzęgła.. Skrzynia nie szarpie. Dotyczy to zarówno trybu D jak i S. Muszę przyznać, że jest to irytujące i chciałbym pozbyć się tego problemu. W załącznikach dodam kilka filmików, jak skrzynia działa w praktyce.

 

Drugi problem pojawił się 20km później. Po nocy odpaliłem auto i usłyszałem, że coś zaczęło wydawać dziwne stuki. Słychać je ze środka i przy zamkniętej masce (przy spryskiwaczach szyby), po otwarciu maski ciężko jest zlokalizować odgłosy, bo są mało słyszalne, ale dochodzą gdzieś od tylnej strony silnika, również załączam filmiki jak to brzmi.

Dla zainteresowanych można prześledzić temat ElectricShock, bo szczegółowo opisywał co było robione. Raczej wykluczam łańcuch rozrządu, bo był wymieniany w tym roku i niewiele kilometrów ma za sobą. Były właściciel przekazał mi, że trzeba sprawdzić przepływomierz i sondę lambda, bo auto w ostatnim czasie więcej pali, ale nie wydaje mi się, żeby to mogło mieć taki wpływ na pracę silnika i skrzyni (być może jestem w błędzie). - NAPRAWIONE

 

SPALANIE

Nie wiem czy to normalne w 2 litrowym silniku, ale zrobiłem test na stacji benzynowej, zalałem do pełna, zrobiłem 100km po mieście i zalałem znowu do pełna. Auto spaliło równo 20 litrów przy tylko oszczędnej jeździe, zero butowania, dynamicznego ruszania itp. Uważam, że to jest absurdalna wartość, VCDS niczego dziwnego nie pokazuje, wartości przepływomierza, sondy lambda czy dawkowanie paliwa w jak najlepszym porządku. Wiem, że auto miało robiony jakiś program "pod ekonomiczną jazdę" i nie wiem jak dokładnie to wygląda pod tym względem. Były właściciel mówił, że w ostatnich dwóch miesiącach auto paliło trochę więcej i kazał sprawdzić sondę lambda i przepływomierz, ale to już sprawdziłem i jest ok. Czy ktoś ma jakiś pomysł, co może powodować takie spalanie? Byłem nastawiony na ok. 14-15litrów, ale 20 ścięło mnie z nóg. Czy winą może być paliwo 95, które zalałem po zakupie, nie wiedząc że do tego silnika lepiej lać 98?

 

Zdaję sobie sprawę, że przez internet ciężko będzie coś doradzić, ale może ktoś już się spotkał z tymi problemami i może mnie nakierować, co może powodować te przypadłości. 

 

Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam!

972819298_Falowanie1.MOV1073199705_Falowanie2.MOV981090024_Redukcjaiprzyspieszenie.MOV

 

Edytowane przez Qiervu
Opublikowano

Sprawdzałeś przez vcds czy inny interfejs czy to są wypadania zapłonu, czy zwyczajnie czujnik położenia wałka padł?

Opublikowano

Niestety nie dysponuje kablem i oprogramowaniem, aby zrobić diagnostykę - dopiero po nowym roku będę u mechanika, który ma mi podłączyć pod kompa i posprawdzać co może być nie tak.

Opublikowano

Jak nie mieszkasz daleko od poprzedniego właściciela, to zapytaj jego mechanika o radę i zostaw auto u niego najlepiej, on już wie co tak było robione i co może być do zrobienia.

Opublikowano

Ponad 200km w jedną stronę, także spory kawałek. Dzięki za propozycje. Może ktoś jeszcze się wypowie, co już zmagał się z podobnymi problemami.

Opublikowano
3 godziny temu, Qiervu napisał(a):

Witam serdecznie, mimo że na forum jestem od dłuższego czasu to jest to mój pierwszy post, więc chciałbym się przy okazji ze wszystkimi przywitać.

 

Niecałe 2 tygodnie temu kupiłem audi a4 b7 2.0tfsi BWE quattro i skrzynią tiptronic, jest to sztuka od kolegi z forum ElectricShock. Przy jeździe próbnej wszystko było ok, zdecydowałem się na zakup. Po zakupie od razu wymieniłem olej na taki sam, który był lany wcześniej Millers 10W50. Po ok. 40km jazdy po mieście zaczęły się problemy... Najpierw pojawiło się falowanie obrotów przy stałej prędkości/bardzo lekkim przyspieszaniu (na zimnym silniku, jak olej w skrzyni się zagrzeje to problem praktycznie nie występuje). Nie zauważyłem ślizgania się sprzęgła przy dynamicznym przyspieszaniu, jak i samo falowanie nie występuje przy mocniejszym dodawaniu gazu. Skrzynia nie szarpie. Dotyczy to zarówno trybu D jak i S. Muszę przyznać, że jest to irytujące i chciałbym pozbyć się tego problemu. W załącznikach dodam kilka filmików, jak skrzynia działa w praktyce.

 

Drugi problem pojawił się 20km później. Po nocy odpaliłem auto i usłyszałem, że coś zaczęło wydawać dziwne stuki. Słychać je ze środka i przy zamkniętej masce (przy spryskiwaczach szyby), po otwarciu maski ciężko jest zlokalizować odgłosy, bo są mało słyszalne, ale dochodzą gdzieś od tylnej strony silnika, również załączam filmiki jak to brzmi.

Dla zainteresowanych można prześledzić temat ElectricShock, bo szczegółowo opisywał co było robione. Raczej wykluczam łańcuch rozrządu, bo był wymieniany w tym roku i niewiele kilometrów ma za sobą. Były właściciel przekazał mi, że trzeba sprawdzić przepływomierz i sondę lambda, bo auto w ostatnim czasie więcej pali, ale nie wydaje mi się, żeby to mogło mieć taki wpływ na pracę silnika i skrzyni (być może jestem w błędzie).

 

Zdaję sobie sprawę, że przez internet ciężko będzie coś doradzić, ale może ktoś już się spotkał z tymi problemami i może mnie nakierować, co może powodować te przypadłości. Do mechanika udam się dopiero po nowym roku, a nie ukrywam, że trochę boję się jeździć, żeby nie zrobiło się gorzej.

 

Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam!

972819298_Falowanie1.MOV 278.35 MB · 3 pobrania 1073199705_Falowanie2.MOV 191.7 MB · 2 pobrania 981090024_Redukcjaiprzyspieszenie.MOV 108.27 MB · 1 pobranie 2017751746_Stukizzewntrz.MOV 89.09 MB · 0 pobrań 1399268492_Stukizerodka.MOV 281.32 MB · 0 pobrań

 

Co do problemu 2 to może być pompa vacum  jeżeli kruciec z pompy jest luźny to przez pewien czas stuka aż nie zrobi się ciśnienie chodzi o tą rurkę która idzie do serwa u mnie przynajmniej tak jest i zakupiłem nowa pompę bo klejenie pomaga ale generalnie na jakiś czas. Zaś co do nr. 1 to z tego pierwsze co to komp. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
6 minut temu, marcinps napisał(a):

Co do problemu 2 to może być pompa vacum  jeżeli kruciec z pompy jest luźny to przez pewien czas stuka aż nie zrobi się ciśnienie chodzi o tą rurkę która idzie do serwa u mnie przynajmniej tak jest i zakupiłem nowa pompę bo klejenie pomaga ale generalnie na jakiś czas. Zaś co do nr. 1 to z tego pierwsze co to komp. 

Dzięki, w wolnym czasie sprawdzę czy faktycznie ten króciec ma luzy, dobra wskazówka! :)

Opublikowano
7 godzin temu, marcinps napisał(a):

Co do problemu 2 to może być pompa vacum  jeżeli kruciec z pompy jest luźny to przez pewien czas stuka aż nie zrobi się ciśnienie chodzi o tą rurkę która idzie do serwa u mnie przynajmniej tak jest i zakupiłem nowa pompę bo klejenie pomaga ale generalnie na jakiś czas. Zaś co do nr. 1 to z tego pierwsze co to komp. 

Kurcze dzięki wielkie, to faktycznie to. Króciec cały lata, na dniach to ogarnę, także został problem ze skrzynią do rozwiązania. Czytałem dużo o problemach z konwerterem, ale u mnie to wygląda inaczej i chyba problem leży gdzieś indziej.

Opublikowano
2 godziny temu, Qiervu napisał(a):

Kurcze dzięki wielkie, to faktycznie to. Króciec cały lata, na dniach to ogarnę, także został problem ze skrzynią do rozwiązania. Czytałem dużo o problemach z konwerterem, ale u mnie to wygląda inaczej i chyba problem leży gdzieś indziej.

Spoko ?

Opublikowano
15 godzin temu, Qiervu napisał(a):

Kurcze dzięki wielkie, to faktycznie to. Króciec cały lata, na dniach to ogarnę, także został problem ze skrzynią do rozwiązania. Czytałem dużo o problemach z konwerterem, ale u mnie to wygląda inaczej i chyba problem leży gdzieś indziej.

Jeśli pompa sama w sobie jest ok i króciec też nie jest wyrobiony to możesz go wyjąć z pompy i wymienić sam uszczelniacz. Gdzieś w sieci są zestawy do uszczelnienia pompy vacuum wraz z tym uszczelniaczem, kiedyś sam się tym interesowałem ale po inspekcji pompy zdecydowałem się na wymianę całej pompy. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz te uszczelnienia.

Co do skrzyni to zużyty konwerter daje objawy falowania na zimnym. Jest to zauważalne głównie w zimie, w lato raczej problem nie występuje. Możesz albo olać sprawę i tak jeździć bo w sumie zagrzanie oleju to jest chwila i nic poza tym się nie dzieje. Albo możesz dać konwerter do regeneracji, co nigdy nie daje 100% pewności, że problem się nie pojawi. Albo możesz wymienić konwerter na zupełnie nowy i pozbyć się problemu pewnie też na jakiś dłuższy czas. Wybierz zgodnie z własnym sumieniem i zasobem portfela. ;)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Problem ze stukaniem króćca pompy vacum naprawiłem. Byłem u mechanika sprawdzić skrzynię i wszystko wskazuje na konwerter (sprawdzowe VCDSem wartości bloku 007 ślizganie sprzęgła przy lockupie itp). Natomiast pojawiła się kwestia spalania, którą opisałem w pierwszym poście. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...