szydlos007 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Cześć, zauważyłem u siebie w CAHA że chyba często mi się wypala DPF. Jakieś 7 tyś. km temu wypaliłem go serwisowo przez VCDS. Zauważyłem że średnio co 150 km podbija obroty mi do prawie 1000, spalanie na biegu jalowym z 0,7 podbija do 0,9/1 l/h (chyba że się mylę iż to nie jest wypalanie DPF) Podpiąłem VCDS i w pomiarach rozszerzonych silnika odnośnie DPF: Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy : 14,39 g Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy : -3,61g (minus) Czy to są dobre wartości ?
Muskel1 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Opublikowano 10 Stycznia 2023 1. Jaki przebieg? 2. Jaka jest wartość popiołu olejowego? 3. Jakie są wartości z czujnika różnicy ciśnień, odpowiednio na wolnych obrotach oraz na biegu jałowym przy 2500 obr/min?
Muskel1 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Same te 2 wartości nic tu nie mówią o stanie filtra.
aborygen Opublikowano 10 Stycznia 2023 Opublikowano 10 Stycznia 2023 W superbie 2 mam dogrzewanie silnika (nie mylić z webasto) i również obroty idą do góry ale są większe niż przy wypalaniu dpf
Tomnik Opublikowano 10 Stycznia 2023 Opublikowano 10 Stycznia 2023 2 godziny temu, szydlos007 napisał(a): chyba że się mylę iż to nie jest wypalanie DPF Aby wiedzieć/przekonać się wystarczy smartfon na androidzie i aplikacja DPF Info. 2 godziny temu, szydlos007 napisał(a): Czy to są dobre wartości ? Te pytania są typowo (nie obraź się) lamerskie. Gdybyś zadał sobie trochę trudu, znalazłbyś na forum temat/kilka tematów DPF-owych i po ich przejrzeniu wiedziałbyś na co zwrócić uwagę, jakie dane są istotne. A naprowadził Cię już Muskel.
szydlos007 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2023 (edytowane) 6 godzin temu, Muskel1 napisał(a): 1. Jaki przebieg? 2. Jaka jest wartość popiołu olejowego? 3. Jakie są wartości z czujnika różnicy ciśnień, odpowiednio na wolnych obrotach oraz na biegu jałowym przy 2500 obr/min? 1. 230 tyś 2. Zawartość popiołu w oleju 0.20 l 3. na wolnych obrotach przy ok. 900 jest 9 hPa, przy 2500 jest 22 hPa. P.S. Dziś mi się rano wypalał prawdopodobnie i obliczona masa sadzy zawiera teraz mniej tj. 5.84g . Edytowane 10 Stycznia 2023 przez szydlos007
Muskel1 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Chyba masz skręconą szafę bo 200 ml popiołu to dużo za dużo jak na 230kkm. Filtr nadaje się już od dawna do czyszczenia. 175ml popiołu to górna granica dla 2 0 TDI CR.
szydlos007 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2023 A teraz takie zapytanie końcowe , bo ilu ludzi tyle opinii - wymontować go i dać do czyszczenia czy wywalić go i wyprogramowac ?
Muskel1 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Jak Cię palec zaboli też utniesz dłoń? Oddaj do profesjonalnego czyszczenia, tylko nie do jakiegoś Mietka, który za garażem go wodą z węża "wypłuka", bo go tym tylko zapcha. Szukaj profesjonalnego zakładu zajmującego się tym od lat.
szydlos007 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2023 Mam takowy zakład , za tydzień mam termin . Dziękuje za pomoc. P.S. Po zamontowaniu czystego robić jakis reset DPF za pomocą VCDS ?
Muskel1 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Po wymianie/czyszczeniu dpf powinno wymienić się także czujnik różnicy ciśnień (tylko na oryginalny) na nowy, przeprowadzić inicjalizację nowego/wyczyszczonego dpfa w sterowniku silnika i skalibrować czujnik różnicy ciśnień także w sterowniku silnika.
szydlos007 Opublikowano 20 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2023 A wiec wczoraj zamontowaliśmy wyczyszczony DPF i również zrobiłem reset wartości DPF , następnie reset wartości czujnika różnicy ciśnień i zaadoptowałem ten stary co był. Dziś przyszedł mi nowy oryginalny czujnik różnicy ciśnień DPF , zamontowałem go i zrobiłem taka sama procedurę jak wczoraj . Parametry takie jak na zdjęciach - czy wszystko ok ?
Muskel1 Opublikowano 20 Stycznia 2023 Opublikowano 20 Stycznia 2023 (edytowane) Przy ilu obr/min są te zdjęcia? Na biegu jałowym, czy w czasie jazdy? Edytowane 20 Stycznia 2023 przez Muskel1
szydlos007 Opublikowano 20 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2023 Na biegu jałowym na wolnych obrotach i następna wartość przy 2,5k obrotów
Muskel1 Opublikowano 20 Stycznia 2023 Opublikowano 20 Stycznia 2023 (edytowane) 117 hPa na biegu jałowym na wolnych obrotach to zapchany dpf, podobnie jak 131 hPa przy 2500 obr/min na jałowym. Nowy lub dobrze wyczyszczony dpf ma na wolnych obr. na jałowym 5-8 hPa. Edytowane 20 Stycznia 2023 przez Muskel1
szydlos007 Opublikowano 20 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2023 Podpiąłem teraz vcds i zauważyłem ze mam błąd czujnika różnicy ciśnień, wgl to przez 100 km miałem obroty prawie 1000 tak jak by się DPF wypalał ale wkoncu się uspokoiły jak zgasiłem go i przejechałem 40 km. Aczkolwiek kupiłem czujnik o innych numerach ?i to pewnie przez to .
szydlos007 Opublikowano 20 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2023 Foto nr 1 - Stary czujnik 0 281 006 006 Foto nr 2 - Nowy czujnik 0 281 006 083
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się