Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Częste wypalanie DPF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, zauważyłem u siebie w CAHA że chyba często mi się wypala DPF. Jakieś 7 tyś. km temu wypaliłem go serwisowo przez VCDS.

 

Zauważyłem że średnio co 150 km podbija obroty mi do prawie 1000, spalanie na biegu jalowym z 0,7 podbija do 0,9/1 l/h (chyba że się mylę iż to nie jest wypalanie DPF)

 

Podpiąłem VCDS i w pomiarach rozszerzonych silnika odnośnie DPF:

 

Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy : 14,39 g

Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy : -3,61g (minus)

 

Czy to są dobre wartości ?

Opublikowano

1. Jaki przebieg?

2. Jaka jest wartość popiołu olejowego?

3. Jakie są wartości z czujnika różnicy ciśnień, odpowiednio na wolnych obrotach oraz na biegu jałowym przy 2500 obr/min?

Opublikowano

Same te 2 wartości nic tu nie mówią o stanie filtra.

Opublikowano

W superbie 2 mam dogrzewanie silnika  (nie mylić z webasto) i również obroty idą do góry ale są większe niż przy wypalaniu dpf

Opublikowano
2 godziny temu, szydlos007 napisał(a):

chyba że się mylę iż to nie jest wypalanie DPF

Aby wiedzieć/przekonać się wystarczy smartfon na androidzie i aplikacja DPF Info.

 

2 godziny temu, szydlos007 napisał(a):

Czy to są dobre wartości ?

Te pytania są typowo (nie obraź się) lamerskie. Gdybyś zadał sobie trochę trudu, znalazłbyś na forum temat/kilka tematów DPF-owych i po ich przejrzeniu wiedziałbyś na co zwrócić uwagę, jakie dane są istotne. 

A naprowadził Cię już Muskel.

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

1. Jaki przebieg?

2. Jaka jest wartość popiołu olejowego?

3. Jakie są wartości z czujnika różnicy ciśnień, odpowiednio na wolnych obrotach oraz na biegu jałowym przy 2500 obr/min?

1. 230 tyś

2. Zawartość popiołu w oleju 0.20 l

3. na wolnych obrotach przy ok. 900 jest 9 hPa, przy 2500 jest 22 hPa. 
 

 

P.S. Dziś mi się rano wypalał prawdopodobnie i obliczona masa sadzy zawiera teraz mniej tj. 5.84g .

Edytowane przez szydlos007
Opublikowano

Chyba masz skręconą szafę bo 200 ml popiołu to dużo za dużo jak na 230kkm.

Filtr nadaje się już od dawna do czyszczenia.

175ml popiołu to górna granica dla 2 0 TDI CR.

Opublikowano

A teraz takie zapytanie końcowe , bo ilu ludzi tyle opinii - wymontować go i dać do czyszczenia czy wywalić go i wyprogramowac ? 
 

 

Opublikowano

Jak Cię palec zaboli też utniesz dłoń?

 

Oddaj do profesjonalnego czyszczenia, tylko nie do jakiegoś Mietka, który za garażem go wodą z węża "wypłuka", bo go tym tylko zapcha. Szukaj profesjonalnego zakładu zajmującego się tym od lat.

Opublikowano

Mam takowy zakład , za tydzień mam termin . Dziękuje za pomoc. 
 

P.S. Po zamontowaniu czystego robić jakis reset DPF za pomocą VCDS ? 

Opublikowano

Po wymianie/czyszczeniu dpf powinno wymienić się także czujnik różnicy ciśnień (tylko na oryginalny) na nowy, przeprowadzić inicjalizację nowego/wyczyszczonego dpfa w sterowniku silnika i skalibrować czujnik różnicy ciśnień także w sterowniku silnika. 

Opublikowano

A wiec wczoraj zamontowaliśmy wyczyszczony DPF i również zrobiłem reset wartości DPF , następnie reset wartości czujnika różnicy ciśnień i zaadoptowałem ten stary co był.  
 

Dziś przyszedł mi nowy oryginalny czujnik różnicy ciśnień DPF , zamontowałem go i zrobiłem taka sama procedurę jak wczoraj .


 

Parametry takie jak na zdjęciach - czy wszystko ok ? 

FB46D816-8C98-4182-ACB1-4C1E66110920.jpeg

B53B5583-2DF0-4FE2-A034-1002A1D076C3.jpeg

Opublikowano (edytowane)

Przy ilu obr/min są te zdjęcia? Na biegu jałowym, czy w czasie jazdy?

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Na biegu jałowym na wolnych obrotach i następna wartość przy 2,5k obrotów 

Opublikowano (edytowane)

117 hPa na biegu jałowym na wolnych obrotach to zapchany dpf, podobnie jak 131 hPa przy 2500 obr/min na jałowym.

Nowy lub dobrze wyczyszczony dpf ma na wolnych obr. na jałowym 5-8 hPa.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Podpiąłem teraz vcds i zauważyłem ze mam błąd czujnika różnicy ciśnień, wgl to przez 100 km miałem obroty prawie 1000 tak jak by się DPF wypalał ale wkoncu się uspokoiły jak zgasiłem go i przejechałem 40 km. 
 

Aczkolwiek kupiłem czujnik o innych numerach ?i to pewnie przez to .

Opublikowano

Foto nr 1 - Stary czujnik 0 281 006 006

Foto nr 2 - Nowy czujnik 0 281 006 083

 

 

 

image.jpg

871A556A-7B5A-4279-AB06-C6FB69ED74B7.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...