piotrek-tje Opublikowano 16 Stycznia 2023 Opublikowano 16 Stycznia 2023 Cześć, mam problem z osiągnięciem prawidłowej temperatury cieczy chłodzącej w A4 B7 2.0 TDI BPW. Temperatura, jaką osiąga płyn to 58-60 stopni i ani stopnia więcej, po włączeniu ogrzewania spada o kilka stopni (temperatura sprawdzona przy pomocy VCDS-a, wskazówka na desce rozdzielczej pokazuje to samo). Górny wąż od chłodnicy jest gorący, dolny - całkowicie zimny, zimny jest również wąż lecący do termostatu. Wymieniłem dwa razy termostat (jeden Mahle, drugi OEM o nr 044121113), ale na obu sytuacja identyczna. Nie ma żadnych problemów z ogrzewaniem wnętrza, czy bulgotaniem w zbiorniczku wyrównawczym. Mogę przejechać kilkadziesiąt kilometrów w szybkim tempie po autostradzie, a temperatura stoi w miejscu. Co jeszcze można w tej sytuacji sprawdzić? Pozdrawiam
H4mm3R Opublikowano 16 Stycznia 2023 Opublikowano 16 Stycznia 2023 Czy po nocy stania, przed odpaleniem auta, temperatura wody i temperatura otoczenia jest taka sama? Sprawdź vcdsem, to pokaże czy czujnik dobrze mierzy temperaturę.
piotrek-tje Opublikowano 17 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2023 20 godzin temu, H4mm3R napisał(a): Czy po nocy stania, przed odpaleniem auta, temperatura wody i temperatura otoczenia jest taka sama? Sprawdź vcdsem, to pokaże czy czujnik dobrze mierzy temperaturę. Cześć, dziś rano sprawdziłem wartości temperatur: - temperatura otoczenia: 0 stopni Celsjusza, - temperatura płynu według VCDS z bloku Silnik/Bloki pomiarowe/Grupa 007 - 0 stopni Celsjusza, - temperatura płynu według VCDS z bloku Zestaw wskaźników/Bloki pomiarowe/Grupa 003 - 0 stopni Celsjusza. Po przejechaniu 80 kilometrów ponowny pomiar: - temperatura otoczenia: 7 stopni Celsjusza, - temperatura płynu według VCDS z bloku Silnik/Bloki pomiarowe/Grupa 007 - 64,8 stopni Celsjusza, - temperatura płynu według VCDS z bloku Zestaw wskaźników/Bloki pomiarowe/Grupa 003 - 65 stopni Celsjusza.
OLIVER Opublikowano 17 Stycznia 2023 Opublikowano 17 Stycznia 2023 2 godziny temu, piotrek-tje napisał(a): Cześć, dziś rano sprawdziłem wartości temperatur: - temperatura otoczenia: 0 stopni Celsjusza, - temperatura płynu według VCDS z bloku Silnik/Bloki pomiarowe/Grupa 007 - 0 stopni Celsjusza, - temperatura płynu według VCDS z bloku Zestaw wskaźników/Bloki pomiarowe/Grupa 003 - 0 stopni Celsjusza. Po przejechaniu 80 kilometrów ponowny pomiar: - temperatura otoczenia: 7 stopni Celsjusza, - temperatura płynu według VCDS z bloku Silnik/Bloki pomiarowe/Grupa 007 - 64,8 stopni Celsjusza, - temperatura płynu według VCDS z bloku Zestaw wskaźników/Bloki pomiarowe/Grupa 003 - 65 stopni Celsjusza. Jeszcze do tego pewnie dolny wąż zchłodnicy na termostay zimny....Niee uwierzę
piotrek-tje Opublikowano 17 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2023 48 minut temu, OLIVER napisał(a): Jeszcze do tego pewnie dolny wąż zchłodnicy na termostay zimny....Niee uwierzę Mnie też ciężko w to uwierzyć, ale żeby nie być gołosłownym to nagram jutro filmik z pomiarem pirometrem dla rozwiania wątpliwości.
Langista Opublikowano 17 Stycznia 2023 Opublikowano 17 Stycznia 2023 Zrób coś innego. Odpal logi z bloków, w których widać temperaturę z każdego z czujników temperatury, w tym oleju. Albo termostat otwarty na stałe, albo wentylator ciągle chłodzi i jest do wymiany (z tego co wiem są w całości ze sterownikiem).
piotrek-tje Opublikowano 18 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2023 23 godziny temu, Langista napisał(a): Zrób coś innego. Odpal logi z bloków, w których widać temperaturę z każdego z czujników temperatury, w tym oleju. Albo termostat otwarty na stałe, albo wentylator ciągle chłodzi i jest do wymiany (z tego co wiem są w całości ze sterownikiem). W pliku wrzuciłem kawałek loga z dzisiejszej jazdy. Nie za bardzo potrafię robić łączone logi z różnych bloków, ale jeśli będzie potrzeba to postaram się wykonać je w najbliższym czasie. Przy ciągle otwartym termostacie wąż od niego byłby choć trochę ciepły, a jest całkiem zimny, wentylator nie pracuje. Na zdjęciach pomiar pirometrem po przejechaniu 20 kilometrów: Log Audi A4 B7.txt
Langista Opublikowano 18 Stycznia 2023 Opublikowano 18 Stycznia 2023 To nie jest log. Wchodzisz w sterownik silnika, bloki pomiarowe i masz tam opcje wykonania logów, możesz z 3 różnych grup zalogować, wybierz sobie taki kanał, w którym będziesz miał temperaturę silnika, temperaturę wody. https://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/ Chyba jest też blok, który ma stopień otwarcia termostatu.
kamol_b7 Opublikowano 18 Stycznia 2023 Opublikowano 18 Stycznia 2023 Standardowo pewnie termostat Pamiętaj też, że 2.0TDI rozgrzewa się wolniej niż inne warianty napędu.
piotrek-tje Opublikowano 18 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2023 (edytowane) Podsyłam loga do wglądu LOG-01-019-061-071-291.CSV Edit: Nikt nie ma pomysłu? :/ Edytowane 23 Stycznia 2023 przez piotrek-tje
piotrek-tje Opublikowano 3 Lutego 2023 Autor Opublikowano 3 Lutego 2023 Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego (dwupinowy, nr 06A919501A) - wskazówka w pionie. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się