Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Żarówki LED postojowe/dzienne mrugają przy odpalaniu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jak wyżej w temacie w momencie odpalania silnika te żarówki w lampach przednich mi mrugają jakby dostawały jakiegoś napięcia? Identycznie też mam tak w Golfie 5, tam jeszcze tablica rejestracyjna jest na Led i też mruga jak odpalam silnik, czemu tak się dzieje? Po odpaleniu już jest okej. Błędu nie wywala są na Canbus tylko te mruganie przy odpaleniu jest dziwne.

Edytowane przez FabianB
Opublikowano

Jest to spowodowane diagnozą zarówek. Sterownik wysyła impuls po wiązce do każdej żarówki aby sprawdzić czy są sprawne.

Opublikowano (edytowane)

Zjawisko, które opisujesz i według opisu, występujące w chwili działania rozrusznika (tak to zrozumiałem),  spowodowane jest pewnym progiem napięciowym, przy którym następuje zadziałanie/zaprzestanie działania zastępnika led. Odpowiedzialnym za ten stan jest tzw. driver (układ zasilający/regulujący natężenie prądu przewodzenia elementów led na stałym poziomie), ma on ustalony pewien próg napięcia wejściowego, przy którym zaczyna zasilać odbiornik (elementy led). Jeśli napięcie wejściowe zejdzie poniżej tego progu, napięcie wyjściowe/natężenie prądu (zasilające odbiornik, czyli elementy led) spada do zera/zanika. 

Diagnoza zimna i objaw  jej działania na zamiennikach led (błysk/błyski "stroboskopowe")  jest widoczna przy włączonym zapłonie i  nie załączonym danym obwodzie oświetlenia zewnętrznego .

Tu mamy do czynienia z przypadkiem błysków/przerw działania odbiornika led w aktywnym obwodzie oświetlenia zewnętrznego (światła postojowe) w chwili działania rozrusznika.  W tym momencie napięcie akumulatora spada do/poniżej granicy napięcia wejściowego układu zasilającego i zaprzestaje on zasilać elementy led.

Nie jest to spowodowane działaniem zimnej diagnozy.

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano
18 godzin temu, Tomnik napisał(a):

Zjawisko, które opisujesz i według opisu, występujące w chwili działania rozrusznika (tak to zrozumiałem),  spowodowane jest pewnym progiem napięciowym, przy którym następuje zadziałanie/zaprzestanie działania zastępnika led. Odpowiedzialnym za ten stan jest tzw. driver (układ zasilający/regulujący natężenie prądu przewodzenia elementów led na stałym poziomie), ma on ustalony pewien próg napięcia wejściowego, przy którym zaczyna zasilać odbiornik (elementy led). Jeśli napięcie wejściowe zejdzie poniżej tego progu, napięcie wyjściowe/natężenie prądu (zasilające odbiornik, czyli elementy led) spada do zera/zanika. 

Diagnoza zimna i objaw  jej działania na zamiennikach led (błysk/błyski "stroboskopowe")  jest widoczna przy włączonym zapłonie i  nie załączonym danym obwodzie oświetlenia zewnętrznego .

Tu mamy do czynienia z przypadkiem błysków/przerw działania odbiornika led w aktywnym obwodzie oświetlenia zewnętrznego (światła postojowe) w chwili działania rozrusznika.  W tym momencie napięcie akumulatora spada do/poniżej granicy napięcia wejściowego układu zasilającego i zaprzestaje on zasilać elementy led.

Nie jest to spowodowane działaniem zimnej diagnozy.

 

Rozumiem, a czemu te zjawisko w zwykłych żarówkach nie występuje?

Opublikowano
2 godziny temu, FabianB napisał(a):

Rozumiem, a czemu te zjawisko w zwykłych żarówkach nie występuje?

To znaczy, że nie rozumiesz....

Opublikowano
Godzinę temu, Tomnik napisał(a):

To znaczy, że nie rozumiesz....

Czaję o co ci chodzi ale nie wnikając na zwykłych żarówkach nie widziałem tych błysków albo nie zwracałem uwagi dlatego zapytałem.. Ledy są o wiele czulsze na takie rzeczy w każdym bądź razie dzięki za wytłumaczenie 

Opublikowano (edytowane)

...Gdyby zastępnik led nie posiadał układu zasilającego tzw. drivera, opisywane zjawisko nie wystąpiłoby. Jedyne co można by zaobserwować, to zmniejszanie się jasności emitowanego światła, a nie błyski (czyli zero-jedynkową pracę) elementów led zastępnika.

 

Informacja dodatkowa :

Co do zimnej diagnozy i różnicy w zachowaniu zastępnik led/żarówka, to jest to związane z innym czasem reakcji na przyłożone napięcie i na jego zmiany, żarnika (drucik wolframowy) żarówki i elementu led. Element led reaguje natychmiast, bez zwłoki czasowej, żarnik ma duże opóźnienie. Dlatego też krótkie w czasie impulsy wprowadzane przez sterownik, są przez element led "pokazane", a przez żarówkę tradycyjną nie. Żarnik nie jest w stanie na te impulsy zareagować.

Edytowane przez Tomnik
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...