Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Jak sprawdzić przepływkę (VW Golf 4) ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak sprawdzic przepływke czy jest padnieta? Auto ostatnio zaczeło duzo palic Podpiełem waga zero błędów nie wiem co z tym począc

za pomoc z góry dziękuje

Opublikowano

Może napisz więcej danych o badanym aucie - nie jesteśmy wróżbitami.

Opublikowano

Jeżeli źle mierzy to po odpięciu wtyczki od niej powinna być poprawa lub to samo będzie, jak będzie gorzej to najpawdopodobniej sprawna.

Zrób logi :gwizdanie:

Opublikowano

sorki z tego wszystkiego zapomniałem :wallbash:

vw golf4 1.6 100ps 97r

wtyczke odpinałem od przepływki ale silnik prawie nie reaguje na zmiane . Reakcja jest niemal nie zauważalna to dobrze czy moze żle ? :(

Opublikowano

sorki z tego wszystkiego zapomniałem :wallbash:

vw golf4 1.6 100ps 97r

wtyczke odpinałem od przepływki ale silnik prawie nie reaguje na zmiane . Reakcja jest niemal nie zauważalna to dobrze czy moze żle ? :(

jak nie reaguje, to pewnie przepływka padła, ale powinien wyjść błąd po podpięciu pod kompa... raczej...

Opublikowano

Jak zwykle błędów brak, auto nie jedzie. :gwizdanie:

Aaaa..., żeby ktoś nie powiedział że spamuje. Odpowiedz na twoje pytanie brzmi: Sprawdza się patrząc czy nie ma błędu od przepływki, a następnie robi się logi i patrzy czy mierzy w całym zakresie. A jak odepniesz przepływkę na odpalonym silniku to na bank będzie błąd odnośnie jej odpięcia.

Opublikowano

Napisz dokładnie jaki typ silnika 1.6 100KM bo montowali AEK, AFT,AKS jednak przepływki sprawdza się inaczej w każdym typie.

mój silnik to AKL

Opublikowano

Najprostszy sposób (osobiście sprawdzałem i jest skuteczny) zdjąć pokrywę filtra powietrza , zapalić auto i mocno dmuchnąć do przepływomierza. Silnik musi przy sprawnej przepływce zareagować "zakrztusić się".

Opublikowano

Najprostszy sposób (osobiście sprawdzałem i jest skuteczny) zdjąć pokrywę filtra powietrza , zapalić auto i mocno dmuchnąć do przepływomierza. Silnik musi przy sprawnej przepływce zareagować "zakrztusić się".

:good:

Można również na VAG-u obserwować mase zasysanego powietrza, powinna się zwiększyć na chwile.

Opublikowano

Owszem każda metoda jest na swój sposób skuteczna, ale należy trzymać się procedur serwisowych a te, oprócz obserwacji na bloku wartości nakazują sprawdzenie ,,ręczne,, czyli pomiar na wyjściu z przepływki, nie ma sensu pisać dlaczego, każdy kto co nieco zna się na diagnostyce wie. Pomiar nieskomplikowany, robimy to tak:

Na początek należy sprawdzić czy mamy prawidłowe zasilanie czujnika MAF:

* na wyłączonym zapłonie odpiąć wtyczkę czujnika MAF

* używając w miarę dobrego miernika podpinamy jego końcówki do pinów 2 i 3 odpiętej wtyczki

* włączamy zapłon i sprawdzamy wskazanie na mierniku - prawidłowe to aktualne napięcie baterii

* wyłączamy zapłon, zapinamy wtyczkę do czujnika.

Następnie sprawdzamy sygnał, czyli to co nas najbardziej interesuje czyli:

* na wpiętej do czujnika wtyczce / zapłon wyłączony / odchylamy osłonkę gumową i wkłuwamy się końcówkami igłowymi miernika / lub szpilkami / w kable pinów 1 i 2

* włączamy zapłon, uruchamiamy silnik , temperatura silnika minimum 80 stopni i pozostawiamy pracujący na wolnych obrotach, obserwujemy wskazanie miernika - prawidłowe wskazanie w przybliżeniu 1,1V

* podnosimy obroty silnika do 3000 i utrzymujemy obserwując wskazanie miernika - prawidłowe wskazanie to 1,7V w przybliżeniu.

Istotna uwaga, przepływkę można i nawet należy przemyć strumieniem np. benzyny ekstrakcyjnej, pamiętając o tym że element jest bardzo delikatny i można go uszkodzić używając np.pędzelka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...