Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Samodzielna wymiana oleju w Audi A4 B9 35 TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie

Nabyłem A4 B9 35 TFSI rocznik 2019, czy ktoś z Was może też ma taki model i sam wymieniał olej w silniku ?  Nurtuje mnie, czy aby przypadkiem po wymianie oleju sterownik silnika nie wywali jakiegoś błędu ? Czy po wymianie trzeba podłączać do komputer i resetować inspekcję ?

Opublikowano

Trzeba zresetować inspekcję. Jak nie uwalisz żadnego czujnika to nic nie będzie.

Opublikowano

Samą wymianę oleju skasujesz z poziomu MMI ustawiając tym licznik na 15000 km.

 

Natomiast do skasowania inspekcji musi być program diagnostyczny.

Opublikowano

Podepnę się pod temat wymiany oleju ? bagnetu nie ma fakt ktoś wie jak elektronicznie sprawdzić ten poziom oleju ? raz mi się wyświetlił ? wymiana raczej jak każde auto tylko jak zmienić interwał na 15 tyś ? przez kompa diagnostycznego ? sorki moje pierwsze audi :)

Opublikowano

Serwis olejowy można skasować w MMI (interwł 15kkm)

Longlife (30 kkm) można ustawić tylko komputerem. 

Poziom oleju konzrolujesz w MMI.

Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Serwis olejowy można skasować w MMI (interwł 15kkm)

Longlife (30 kkm) można ustawić tylko komputerem. 

Poziom oleju konzrolujesz w MMI.

Fajnie tylko nie wiem jak w to  wejść ? gdzie tego szukać ? czy muszę być głównym użytkownikiem auta ?

Opublikowano

Przedlift czy polift?

Opublikowano

Ok dzięki serdeczne.

Opublikowano

Jaki olej wlewałes jak mogę wiedzieć ? czytając watek o olejach to można zgłupieć haha

Opublikowano

Taki jaki jest zalecany przez producenta. Musi spełniać normy. 

Ja auto sewisuje w ASO i tam wlewają mi Aral SuperTronic LongLife III 0W-30. Wymieniam raz w roku lub najpóźniej po 15 kkm. Zazwyczaj jest to raczej 12 kkm.

Opublikowano

Rozumiem u mnie serwis oddalony o 120 km wiec nie wiem czy będę cały dzień marnował na wymianę oleju w aucie :) zobaczę jak natchnie .

Opublikowano

Wymiana banalnie prosta, jednak najlepiej mieć kanał lub podnośnik.

Zaopatrujemy się w korek spustu oleju z uszczelką w ASO (może być np. Skody) 06L103801 - 25pln

Filtr oleju MANN HU 6013z - 37pln

Olej, u mnie akurat Millers XF C3 0w30 5L, wchodzi 5.2 L, trzeba mieć dodatkowo 1L na dolewkę

(sprawdź czy do Twojego silnika są te same części)

Odkręcamy osłonę silnika, tą największą,

Uwaga na korek oleju i ogólnie na całą miskę, która jest z plastiku,

Korek oleju odkręcamy śrubokrętem - i tak samo zakręcamy, on ma wskoczyć w ustaloną pozycję, nic nie dociągamy.

Wymieniamy filtr oleju, zakręcamy obudowę z wyczuciem - wiadomo, wszystko plastik fantastik, najlepiej dynamometrycznym - nie pamiętam ile niutków,

Filtr oleju oglądamy czy nie ma opiłków i innych syfów z oleju. Kasujemy inspekcję olejową przez MMI oraz sprawdzamy poziom oleju (samochód wypoziomowany), dwie minuty po wyłączeniu silnika.

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...