dekiel 13 Opublikowano 12 Lutego 2023 Opublikowano 12 Lutego 2023 13 minut temu, sahipp napisał(a): ...ale kolega który zmaga się z tą wielką zagadką akurat ma fwd... ja tak chlapnąłem z tym układem kierowniczym bo czytając to co opisał to faktycznie miał pół auta wymienione/podmienione, a przyczyna wibracji nie została nawet dotknięta.... jakiś ciężki i nie typowy przypadek się trafił, aż sam jestem ciekaw co jest przyczyną... Pardąśik żle spojrzałem. To nawet lepiej że FWD bo odpada sprawdzenie i gdybanie z napędem Q.
sahipp Opublikowano 12 Lutego 2023 Opublikowano 12 Lutego 2023 20 minut temu, Lukaa5 napisał(a): a na jakiej zasadzie układ kierowniczy może powodować drgania auta na podnośniku bez kół ? (pompa wspomagania ?) nie mam pojęcia, ale z tego co czytam ten wątek to zaczęły się kończyć racjonalne potencjalne przyczyny drgań... albo może zamontowane wadliwe przeguby jak tutaj wspomniał kolega @Marfiol albo trzeba zacząć szukać przyczyny w kierunku nieprawdopodobnym...
nik23 Opublikowano 13 Lutego 2023 Opublikowano 13 Lutego 2023 Trzeba zmierzyç to bicie piasty i w razie czego wymieniç jeszcze łożysko albo i piastę. Swoją drogą u mnie w a4 teź się pokazał luz na kole kierowcy. Tyle że u mnie nie powoduje to żadnego bicia ani nic a w aucie cisza nawet przy 180km/h. zamówione już mam łożysko SNR koszt ok 180pln. Tylko teraz brak czasu na wymianę
skwara129 Opublikowano 13 Lutego 2023 Autor Opublikowano 13 Lutego 2023 8 godzin temu, dekiel 13 napisał(a): A ja bym 'pomacał' układ kierowniczy , czemu nie ? Następny etap jeśli nadal nie znajdziesz przyczyny to napęd quattro . Jeżeli chodzi o układ kierowniczy, to teraz razem z podmianą skrzyni biegów została zregenerowana przekładnia kierownicza bo ciekła i zamontowana inną pompa wspomagania oryginalna używana bo olej był czarny i brudny. Wszystko zostało przepłukane. Po tym zabiegu wogule nie ma różnicy, tak jakby to nie miało związku z wibracajmi.
dekiel 13 Opublikowano 13 Lutego 2023 Opublikowano 13 Lutego 2023 Godzinę temu, skwara129 napisał(a): Jeżeli chodzi o układ kierowniczy, to teraz razem z podmianą skrzyni biegów została zregenerowana przekładnia kierownicza bo ciekła i zamontowana inną pompa wspomagania oryginalna używana bo olej był czarny i brudny. Wszystko zostało przepłukane. Po tym zabiegu wogule nie ma różnicy, tak jakby to nie miało związku z wibracajmi. Shit. ? What's next ?
sahipp Opublikowano 13 Lutego 2023 Opublikowano 13 Lutego 2023 W dniu 11.02.2023 o 17:43, nik23 napisał(a): To zostaje czujnik zegarowy i pomiar bicia piast ja proponuje aby auto dać na podnośnik, zdjąć koła, tarcze i do akcji faktycznie czujnik zegarowy i sprawdzić jak to bicie faktycznie wygląda... bo kończą się nam możliwości Panowie nawet te ,,super nie prawdopodobne,, najgorsze jest to że może być tak że być może jakaś nowa część jest wadliwa.... więc nie ma co gdybać, czujnik w ruch i pomiar bicia.... 1
dekiel 13 Opublikowano 13 Lutego 2023 Opublikowano 13 Lutego 2023 Ten przypadek w swojej 'nierozwiązalności' jak dotąd jest coraz bardziej fascynujący .
sahipp Opublikowano 13 Lutego 2023 Opublikowano 13 Lutego 2023 3 minuty temu, dekiel 13 napisał(a): Ten przypadek w swojej 'nierozwiązalności' jak dotąd jest coraz bardziej fascynujący . zgadza się, ale lepiej aby był rozwiązany bo każdego z nas może to spotkać... a właścicielowi na prawdę współczuję... nie wiem czy mnie byłoby stać aby eksperymentalnie od tak pół auta wymienić w poszukiwaniu przyczyny...
dekiel 13 Opublikowano 13 Lutego 2023 Opublikowano 13 Lutego 2023 1 minutę temu, sahipp napisał(a): zgadza się, ale lepiej aby był rozwiązany bo każdego z nas może to spotkać... a właścicielowi na prawdę współczuję... nie wiem czy mnie byłoby stać aby eksperymentalnie od tak pół auta wymienić w poszukiwaniu przyczyny... Oczywiście że trzeba znależdż przyczynę a z mojej strony to nie był sarkazm tylko stwierdzenie stanu rzeczy.
sahipp Opublikowano 13 Lutego 2023 Opublikowano 13 Lutego 2023 2 minuty temu, dekiel 13 napisał(a): Oczywiście że trzeba znależdż przyczynę a z mojej strony to nie był sarkazm tylko stwierdzenie stanu rzeczy. nawet o tym nie pomyślałem w ten sposób również śledzę wątek i myślę nad tym co jeszcze mogłoby być przyczyną....
skwara129 Opublikowano 13 Lutego 2023 Autor Opublikowano 13 Lutego 2023 Dzisiaj sprawdziliśmy bicie piast, jest w zakresie od 0 do 0.02 po obu stronach podobnie to wychodzi. Już brakuje pomysłów gdzie by tu szukać przyczyny, za stare auto żeby po kolei wymieniać wszystko na nowe i w dodatku dobrej firmy, aby w miarę pewność była, że to co wymienione na pewno dobre jest.
dekiel 13 Opublikowano 13 Lutego 2023 Opublikowano 13 Lutego 2023 Napisałeś że wymieniłeś komplet zawieszenia , tzn rozumiem wszystkie tuleje ,wahacze ,sworznie, poduszki pod amorami itd ? Powinieneś wg mnie zrobić listę co zrobiłeś i po kolei przejrzeć co być może pominąłeś .
nik23 Opublikowano 13 Lutego 2023 Opublikowano 13 Lutego 2023 A jak gazujesz na podnośniku bez biegu włączonego jak zachowuje się samochód powiedzmy 3k obrotów. ? Albo na pierwszym biegu na podnośniku 3k RPM? Jakaś wibracja? Poduszka skrzyni dobrze zamontowana?
nik23 Opublikowano 13 Lutego 2023 Opublikowano 13 Lutego 2023 1 godzinę temu, skwara129 napisał(a): Dzisiaj sprawdziliśmy bicie piast, jest w zakresie od 0 do 0.02 po obu A lożysko niema luzu gdy podniesiesz samochód i za koło ruszasz w osi pionowej od siebie do siebie. Niewiem jak ci to napisać byśmy się dobrze zrozumieli.
dekiel 13 Opublikowano 13 Lutego 2023 Opublikowano 13 Lutego 2023 4 minuty temu, nik23 napisał(a): A lożysko niema luzu gdy podniesiesz samochód i za koło ruszasz w osi pionowej od siebie do siebie. Niewiem jak ci to napisać byśmy się dobrze zrozumieli. Złapać rękami jedna na godzinie 12 druga na 6. Naciskasz na 12 odciągasz na 6 i odwrotnie potem. Mało prawdopodobne aby był luz ale niech sprawdzi.
nik23 Opublikowano 13 Lutego 2023 Opublikowano 13 Lutego 2023 (edytowane) 34 minuty temu, dekiel 13 napisał(a): Mało prawdopodobne aby był luz ale niech sprawdzi. E gdzie mało prawdopodobne ja mam taki luz. W sobotę wybadałem i już nowe łożysko SNR jedzie. A co najlepsze auto nawet przy 180 żadnych wibracji czy wycia. Edytowane 13 Lutego 2023 przez nik23
nik23 Opublikowano 13 Lutego 2023 Opublikowano 13 Lutego 2023 34 minuty temu, dekiel 13 napisał(a): Złapać rękami jedna na godzinie 12 druga na 6. Naciskasz na 12 odciągasz na 6 i odwrotnie potem. Dokładnie o to mi chodziło czytasz mi w myślach dzięki.
skwara129 Opublikowano 14 Lutego 2023 Autor Opublikowano 14 Lutego 2023 17 godzin temu, nik23 napisał(a): A jak gazujesz na podnośniku bez biegu włączonego jak zachowuje się samochód powiedzmy 3k obrotów. ? Albo na pierwszym biegu na podnośniku 3k RPM? Jakaś wibracja? Poduszka skrzyni dobrze zamontowana? Bez biegu można go kręcić do 3k obrotów i nic się nie dzieje , dopiero pod obciążeniem
dekiel 13 Opublikowano 14 Lutego 2023 Opublikowano 14 Lutego 2023 Właśnie sprawdż poduszki silnika i skrzyni. Ja bym jeszcze sprawdził całe zawieszenie , wszystkie elementy krok po kroku.
sahipp Opublikowano 14 Lutego 2023 Opublikowano 14 Lutego 2023 5 godzin temu, skwara129 napisał(a): Bez biegu można go kręcić do 3k obrotów i nic się nie dzieje , dopiero pod obciążeniem moim zdaniem nie ma co już kombinować i wróżyć z fusów. etapy a może to a może tamto chyba właśnie minęły i nie ma co odwlekać sprawdzenia czujnikiem zegarowym...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się