Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje nadwozia podczas jazdy powyżej 120km/h w A4 B6 AVF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 minut temu, sahipp napisał(a):

...ale kolega który zmaga się z tą wielką zagadką akurat ma fwd... ja tak chlapnąłem z tym układem kierowniczym bo czytając to co opisał to faktycznie miał pół auta wymienione/podmienione, a przyczyna wibracji nie została nawet dotknięta.... jakiś ciężki i nie typowy przypadek się trafił, aż sam jestem ciekaw co jest przyczyną...

Pardąśik żle spojrzałem.

To nawet lepiej że FWD bo odpada sprawdzenie i gdybanie z napędem Q.

Opublikowano
20 minut temu, Lukaa5 napisał(a):

a na jakiej zasadzie układ kierowniczy może powodować drgania auta na podnośniku bez kół ? (pompa wspomagania ?)

nie mam pojęcia, ale z tego co czytam ten wątek to zaczęły się kończyć racjonalne potencjalne przyczyny drgań... albo może zamontowane wadliwe przeguby jak tutaj wspomniał kolega @Marfiol albo trzeba zacząć szukać przyczyny w kierunku nieprawdopodobnym...

Opublikowano

Trzeba zmierzyç to bicie piasty i w razie czego wymieniç jeszcze łożysko  albo i piastę.

Swoją drogą u mnie w a4 teź się pokazał luz na kole kierowcy. Tyle że u mnie nie powoduje to żadnego bicia ani nic a w aucie cisza nawet przy 180km/h. zamówione już mam łożysko SNR koszt ok 180pln. Tylko teraz brak czasu na wymianę

 

Opublikowano
8 godzin temu, dekiel 13 napisał(a):

A ja bym 'pomacał' układ kierowniczy , czemu nie  ?

Następny etap jeśli nadal nie znajdziesz przyczyny to napęd quattro .

Jeżeli chodzi o układ kierowniczy, to teraz razem z podmianą skrzyni biegów została zregenerowana przekładnia kierownicza bo ciekła i zamontowana inną pompa wspomagania oryginalna używana bo olej był czarny i brudny. Wszystko zostało przepłukane. Po tym zabiegu wogule nie ma różnicy, tak jakby to nie miało związku z wibracajmi. 

Opublikowano
Godzinę temu, skwara129 napisał(a):

Jeżeli chodzi o układ kierowniczy, to teraz razem z podmianą skrzyni biegów została zregenerowana przekładnia kierownicza bo ciekła i zamontowana inną pompa wspomagania oryginalna używana bo olej był czarny i brudny. Wszystko zostało przepłukane. Po tym zabiegu wogule nie ma różnicy, tak jakby to nie miało związku z wibracajmi. 

Shit. ?

What's next ? :mysli:

Opublikowano
W dniu 11.02.2023 o 17:43, nik23 napisał(a):

To zostaje czujnik zegarowy i pomiar bicia piast

ja proponuje aby auto dać na podnośnik, zdjąć koła, tarcze i do akcji faktycznie czujnik zegarowy i sprawdzić jak to bicie faktycznie wygląda... bo kończą się nam możliwości Panowie  nawet te ,,super nie prawdopodobne,,  najgorsze jest to że może być tak że być może jakaś nowa część jest wadliwa.... więc nie ma co gdybać, czujnik w ruch i pomiar bicia....

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ten przypadek w swojej 'nierozwiązalności' jak dotąd jest coraz bardziej fascynujący .

Opublikowano
3 minuty temu, dekiel 13 napisał(a):

Ten przypadek w swojej 'nierozwiązalności' jak dotąd jest coraz bardziej fascynujący .

zgadza się, ale lepiej aby był rozwiązany bo każdego z nas może to spotkać... a właścicielowi na prawdę współczuję... nie wiem czy mnie byłoby stać aby eksperymentalnie od tak pół auta wymienić w poszukiwaniu przyczyny...

Opublikowano
1 minutę temu, sahipp napisał(a):

zgadza się, ale lepiej aby był rozwiązany bo każdego z nas może to spotkać... a właścicielowi na prawdę współczuję... nie wiem czy mnie byłoby stać aby eksperymentalnie od tak pół auta wymienić w poszukiwaniu przyczyny...

Oczywiście że trzeba znależdż przyczynę  a z mojej strony to nie był sarkazm tylko stwierdzenie stanu rzeczy. :mysli:

Opublikowano
2 minuty temu, dekiel 13 napisał(a):

Oczywiście że trzeba znależdż przyczynę  a z mojej strony to nie był sarkazm tylko stwierdzenie stanu rzeczy. :mysli:

nawet o tym nie pomyślałem  w ten sposób :hi:również śledzę wątek i myślę nad tym co jeszcze mogłoby być przyczyną....

Opublikowano

Dzisiaj sprawdziliśmy bicie piast, jest w zakresie od 0 do 0.02 po obu stronach podobnie to wychodzi. Już brakuje pomysłów gdzie by tu szukać przyczyny, za stare auto żeby po kolei wymieniać wszystko na nowe i w dodatku dobrej firmy, aby w miarę pewność była, że to co wymienione na pewno dobre jest. 

Opublikowano

Napisałeś że wymieniłeś komplet zawieszenia , tzn rozumiem wszystkie tuleje ,wahacze ,sworznie, poduszki pod amorami itd ?

Powinieneś wg mnie zrobić listę co zrobiłeś i po kolei przejrzeć co być może pominąłeś .

Opublikowano

A jak gazujesz na podnośniku bez biegu włączonego jak zachowuje się samochód powiedzmy 3k obrotów. ? 

Albo na pierwszym biegu na podnośniku 3k RPM? Jakaś wibracja? Poduszka skrzyni dobrze zamontowana?

Opublikowano
1 godzinę temu, skwara129 napisał(a):

Dzisiaj sprawdziliśmy bicie piast, jest w zakresie od 0 do 0.02 po obu  

A lożysko niema luzu gdy podniesiesz samochód i za koło ruszasz w osi pionowej od siebie do siebie. Niewiem jak ci to napisać byśmy się dobrze zrozumieli.

Opublikowano
4 minuty temu, nik23 napisał(a):

A lożysko niema luzu gdy podniesiesz samochód i za koło ruszasz w osi pionowej od siebie do siebie. Niewiem jak ci to napisać byśmy się dobrze zrozumieli.

Złapać rękami jedna na godzinie 12 druga na 6.  Naciskasz na 12 odciągasz na 6 i odwrotnie potem.

 

Mało prawdopodobne aby był luz ale niech sprawdzi.

Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, dekiel 13 napisał(a):

Mało prawdopodobne aby był luz ale niech sprawdzi.

E gdzie mało prawdopodobne ja mam taki luz. W sobotę wybadałem i już nowe łożysko SNR jedzie. A co najlepsze auto nawet przy 180 żadnych wibracji czy wycia.

Edytowane przez nik23
Opublikowano
34 minuty temu, dekiel 13 napisał(a):

Złapać rękami jedna na godzinie 12 druga na 6.  Naciskasz na 12 odciągasz na 6 i odwrotnie potem.

Dokładnie o to mi chodziło czytasz mi w myślach dzięki.

Opublikowano
17 godzin temu, nik23 napisał(a):

A jak gazujesz na podnośniku bez biegu włączonego jak zachowuje się samochód powiedzmy 3k obrotów. ? 

Albo na pierwszym biegu na podnośniku 3k RPM? Jakaś wibracja? Poduszka skrzyni dobrze zamontowana?

Bez biegu można go kręcić do 3k obrotów i nic się nie dzieje , dopiero pod obciążeniem

Opublikowano

Właśnie sprawdż poduszki silnika i skrzyni.

Ja bym jeszcze sprawdził całe zawieszenie , wszystkie elementy krok po kroku.

Opublikowano
5 godzin temu, skwara129 napisał(a):

Bez biegu można go kręcić do 3k obrotów i nic się nie dzieje , dopiero pod obciążeniem

moim zdaniem nie ma co już kombinować i wróżyć z fusów. etapy a może to a może tamto chyba właśnie minęły i nie ma co odwlekać sprawdzenia czujnikiem zegarowym...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...