Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kodowanie akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam grupę i proszę o pomoc. Wymieniłem aku na Amege 7 105 ah 960 A i nie mam pojęcia jak go zakodować ? jeśli ktoś ma pomysł jak to zrobić to bardzo proszę o pomoc ?

 

Opublikowano

 

Jakie parametry miał poprzedni aku ?

Opublikowano

Poprzedni miał 105 ah 950 A . To był orginalny od nowości auta

1676119977469924994900721216719.jpg

Opublikowano

Czy nowy aku jest także AGM?

Opublikowano

Nie. Nowy jest zwykły nie agm 

Opublikowano

Dlaczego nie kupiłeś AGM?

Opublikowano

No ten mi się trafił w dobrych pieniądzach 

Opublikowano

To źle bo powinien być AGM.

Opublikowano

Niektórzy też zakładają zwykle i jeżdżą. Wiesz jak tego zakodować ?

Opublikowano

To, że jeżdżą nie oznacza, że jest tak jak powinno.

 

Opublikowano

mam tą samą sytuację co kolega z tym, że... samochód już kupiłem z niezakodowanym akumulatorem niestety nie AGM, ale o tych samych parametrach co był. Akumulator to VARTA, jak go zakodować jeśli nie mam na nim numer seryjnego akumulatora? Ktoś zerwał tą naklejkę.

 

Dodam, że mam start - stop i działa poprawnie, a chyba nie powinien?

Opublikowano

Skąd wiesz jakie parametry miał poprzedni aku?

Opublikowano

Odczytałem w VCDS z kodowania + sprawdziłem sobie w ETC'e jaki powinien być.

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, lordkliczko napisał(a):

Dodam, że mam start - stop i działa poprawnie, a chyba nie powinien?

S/S będzie działał także na zwykłym aku (do pewnego czasu), ale skróci to jego żywot. Dlatego w autach z s/s powinno stosować się akumulatory AGM, bo są one przystosowane do częstego rozruchu silnika. 

Edytowane przez Muskel1
  • Dzięki 1
Opublikowano
2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

S/S będzie działał także na zwykłym aku (do pewnego czasu), ale skróci to jego żywot. Dlatego w autach z s/s powinno stosować się akumulatory AGM, bo są one przystosowane do częstego rozruchu silnika. 

 

Dlatego teraz go dezaktywowałem , ale niestety akumulator na pewno już zdążył przez to oberwać.

Chciałbym go poprawnie zakodować, bo wyskoczył mi na FIS komunikat o słabym akumulatorze czy coś w tym stylu.

 

Planuję go naładować prostownikiem do pełna, a następnie zakodować. Tylko jak to zrobić bez tej naklejki?

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli masz aku nie AGM 110 Ah: 4F0915105D VA0 2702021232

lub 8K0915105F VA0 280419J12X

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

Czyli zrobić tak jak myślę?
Naładować do pełna i wklepać te dane co podałeś?

 

Akumulator mam - 8KO915105 F

Edytowane przez lordkliczko
nr aku
Opublikowano

Najpierw naładować poza autem dopiero zamontować i zakodować aku w systemie.

Jeżeli najpierw zakodujesz i  wyciągniesz do naładowania poza autem, to system zarządzania energią (BEM) nie zarejestruje procesu ładowania.

  • Dzięki 1
Opublikowano
8 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Najpierw naładować poza autem dopiero zamontować i zakodować aku w systemie.

Jeżeli najpierw zakodujesz i  wyciągniesz do naładowania poza autem, to system zarządzania energią (BEM) nie zarejestruje procesu ładowania.

 

Dziękuję za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...