MiruK Opublikowano 21 Lutego 2023 Opublikowano 21 Lutego 2023 Witam, kilka dni temu pojawiła mi się kontrolka silnika (check engine). Zapisał się taki błąd: 1 Fault Found: 19226 - Particulate Trap Bank 1 P2002 00 [236] - Efficiency Below Threshold MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 8 Mileage: 193301 km Date: 2023.02.03 Time: 20:35:11 Engine RPM: 1370.50 /min Normed load value: 71.8 % Vehicle speed: 54 km/h Coolant temperature: 91 °C Intake air temperature: 63 °C Ambient air pressure: 990 mbar Voltage terminal 30: 14.900 V Unlearning counter according OBD: 40 Exhaust mass flow of low-pressure EGR: calculated: 3.309 Differential pressure ratio: low-pressure EGR: 35.9 kg/h Exh.recircul. 2: differential pres.sensor 1 bank 1: adap. value: 53.8 hPa Exhaust recirculat.2: different.press.sens.1 bank 1: raw value: 49.9 hPa Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Actual value: 89.09 % Exhaust recirc.valve 2 bank 1: posit.feedback - Actual value: 69.34 % Exh. gas recirc. 2: diff. press. sensor 1 bank 1: dyn. value: 54.3 hPa Skasowałem i po kilku dniach znów zaświeciła i zapisało to: 1 Fault Found: 19226 - Particulate Trap Bank 1 P2002 00 [237] - Efficiency Below Threshold MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 193830 km Date: 2023.02.20 Time: 16:15:55 Engine RPM: 1610.50 /min Normed load value: 41.2 % Vehicle speed: 64 km/h Coolant temperature: 68 °C Intake air temperature: 51 °C Ambient air pressure: 980 mbar Voltage terminal 30: 15.140 V Unlearning counter according OBD: 40 Exhaust mass flow of low-pressure EGR: calculated: 4.172 Differential pressure ratio: low-pressure EGR: 22.6 kg/h Exh.recircul. 2: differential pres.sensor 1 bank 1: adap. value: 39.0 hPa Exhaust recirculat.2: different.press.sens.1 bank 1: raw value: 35.2 hPa Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Actual value: 84.20 % Exhaust recirc.valve 2 bank 1: posit.feedback - Actual value: 40.38 % Exh. gas recirc. 2: diff. press. sensor 1 bank 1: dyn. value: 40.0 hPa Z tego co udało mi się wyczytać to błąd dotyczy filtra DPF co począć w takim wypadku ? Samochód nie wchodzi w tryb serwisowy i jedzie raczej normalnie, tzn. nie traci mocy. Wyprzedzając pytania o inne parametry filtra itd wrzucam kilka innych pomiarów: Address 01: Engine (04L 906 026 GD) 16:51:25 IDE00365 Injection quantity deviation cylinder 1 -0.11 mg/stroke IDE00366 Injection quantity deviation cylinder 2 -0.02 mg/stroke IDE00367 Injection quantity deviation cylinder 3 0.05 mg/stroke IDE00368 Injection quantity deviation cylinder 4 0.09 mg/stroke IDE00430-ENG57549 Particle filter: field regeneration request status-Bits 0-7 0 IDE00432 Particle filter: time since last regeneration 8.051 H IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 23.00 g IDE00435 Particle filter: soot mass measured 7.59 g IDE00436 Particle filter: kilometers since last regeneration 281.9 km IDE06059 Particulate filter: oil ash mass 46.1423568 g IDE06060 Particulate filter ash load limit 80.000 g Czy zawartość popiołu 46g to dużo i czy tu może być problem?
MiruK Opublikowano 21 Lutego 2023 Autor Opublikowano 21 Lutego 2023 (edytowane) Codziennie po 15 km z domu do pracy i 15km z pracy do domu (jazda ciągła poza miastem, bez korków), poza tym trochę jazdy koło domu po kilka kilometrów i z 1-2 razy w miesiącu jakaś traska 100-200 kilometrów. Edytowane 21 Lutego 2023 przez MiruK
MiruK Opublikowano 21 Lutego 2023 Autor Opublikowano 21 Lutego 2023 (edytowane) heh cóż poradzić.... poczytałem troszkę i wychodzi na to że przyczyną najprawdopodobniej jest zatkana (zniszczona) chłodnica spalin EGR. Z tego co widzę dobranie się do niej nie jest takie proste ? Edytowane 21 Lutego 2023 przez MiruK
patryciusz Opublikowano 22 Lutego 2023 Opublikowano 22 Lutego 2023 Wklejałem filmik z testem jak sprawdzić tą chłodnice EGR. Wystarczy ją wyczyścić, mam już to za sobą od roku spakuj. Ja ją wyciągnąłem bez demontażu dpfa, ale jest trochę zabawy.
MiruK Opublikowano 23 Lutego 2023 Autor Opublikowano 23 Lutego 2023 Dzięki, fajny materiał, w jaki sposób czyściłeś chłodnicę? Potrzebny jakiś środek czyszczący? Zastanawiam się właśnie czy kupować nową czy wystarczy wyczyścić.
patryciusz Opublikowano 24 Lutego 2023 Opublikowano 24 Lutego 2023 Ja wyczyściłem preparatem do czyszczenia egr i turbin i jeszcze rozpuszczalnikiem. Namoczyłem ją na całą noc i wszystko się rozpuściło. Od czyszczenia przejechałem 13 tyś i wszystko chodzi dobrze.
MiruK Opublikowano 13 Marca 2023 Autor Opublikowano 13 Marca 2023 (edytowane) Chyba na weekendzie muszę rozebrać chłodniczkę, był prawie miesiąc spokoju i dziś znów wywaliło. Zastanawia mnie tylko że data zapisania błędu jest 22 lutego, a kontrolka pokazała się dopiero dziś Potrzeba tam zakładać jakieś nowe uszczelki ? -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik Plik etykiet: 04L-907-309-V1.clb Oznaczenie elementu: 04L 906 026 GD HW: 04L 907 309 L Komponent i/lub wersja: R4 2.0l TDI H35 9970 Kodowanie: 0A254032233415087408 Kod serwisu: WSC 49308 003 1048576 Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01104L906026GD 005004 (AU49) ROD: EV_ECM20TDI01104L906026AD_005.rod VCID: 72EB6FCFA5AF281943-8026 Znaleziono 1 błąd: 19226 - Filtr cząstek stałych; zespół 1 P2002 00 [237] - za mała skuteczność MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 4 Przebieg: 193880 km Data: 2023.02.22 Czas: 07:49:59 Prędkość obrotowa silnika: 1231.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 39.6 % Prędkość pojazdu: 48 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 69 °C Temperatura powietrza zasysanego: 54 °C Ciśnienie atmosferyczne: 970 mbar Napięcie zacisku 30: 15.000 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Strumień spalin niskociśn.ukł.recyrkulacji spalin obliczony: 4.133 Stosunek różnicy ciśnienia: niskociśn.układ recyrkul.spalin: 24.8 kg/h U.rec.spal.2: czuj.różn.ciś.1:rząd 1:nap.nieprzet:add. wartość: 35.3 hPa Ukł.recyrk.spalin 2: czuj.różn.ciśn.1 rząd 1: wart.nieprzetw.: 31.6 hPa Nastaw.klapy spalin 1:rz.1: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 93.23 % Zawór recyrk.spalin:1 rząd 2: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 37.44 % Ukł.recyrkul.spalin 2: czuj.różnicy ciśn.1 rząd 1: dyn.wartość: 34.0 hPa Kody gotowości: 1 1 0 0 0 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Edytowane 13 Marca 2023 przez MiruK
jok21 Opublikowano 14 Marca 2023 Opublikowano 14 Marca 2023 Płynu chłodniczego Ci nie ubywa? Jeżeli nie to pewnie jest szczelna i wystarczy samo dokładnie mycie,choć nie zawsze przynosi to oczekiwany rezultat,tak piszą ludzie którym po praniu wciąż wywala czeka.
MiruK Opublikowano 14 Marca 2023 Autor Opublikowano 14 Marca 2023 Płynu nie ubywa, tylko ten błąd wywala, czasem wywala codziennie a czasem jest z miesiąc spokoju.
jok21 Opublikowano 14 Marca 2023 Opublikowano 14 Marca 2023 Więc jest duża nadzieja ze po gruntownym wyczyszczeniu będzie żyć.
patryciusz Opublikowano 16 Marca 2023 Opublikowano 16 Marca 2023 Ja po czyszczeniu przejechałem ponad 12 tyś i i patrzyłem po logach wszystko jest ok. Uszczelek jest kilka, od wydechu 2, pod chłodniczkę jedna i chyba jeszcze coś. Jak rozebrałem wszystko to podjechałem do serwisu i kupiłem uszczelki. Do rozbierania kamera inspekcyjna się przydaje, jest mało miejsca i nie wszystkie śrubki widać.
MiruK Opublikowano 19 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2023 (edytowane) Wyczyściłem wreszcie chłodniczkę, zobaczymy jak będzie bo moczyłem ją i płukałem 2 dni różnymi środkami (EGR cleaner, benzyna ekstrakcyjna i płyn do czyszczenia DPF), a mam wrażenie że jeszcze coś tam zostało bo niektóre kanaliki po przyłożeniu lampki jakoś słabo świeciły. Zawalona była całkowicie. Odnośnie roboty to nieciekawie się to rozbiera, przy okazji wymieniłem też rozrząd i filtr paliwa (wymiana rozrządu to pikuś w porównaniu z tą gównianą chłodnica ?) PS. Udało mi się bez ruszania wydechu, ale odkręcić śrubę od wspornika chłodniczki (tą pod wydechem) to jakiś kosmos Edytowane 19 Kwietnia 2023 przez MiruK
patryciusz Opublikowano 20 Kwietnia 2023 Opublikowano 20 Kwietnia 2023 Tak łatwo nie jest, ja używałem kamery inspekcyjnej do odkręcania niektórych śrub
MiruK Opublikowano 21 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2023 (edytowane) Kamery nie miałem ale lusterko jest niezbędne, konieczny jest zacisk na lince do opasek węży, no i magnes do wyciągania spadniętych śrubek ( co ja się ich czasem oszukałem pod silnikiem). Myślę że za drugim razem poszło by już dużo szybciej Przy okazji po raz kolejny przekonałem się że jeśli się potrafi to lepiej samemu zadbać o samochód. Przy demontażu okazało się że po wymianie filtra powietrza mechanik nie przykręcił obejmy rury i na 100% silnik ciągnął lewe powietrze (rura za filtrem powietrza latała luźno na dolocie), poza tym wyczyściłem chłodnice wody, intercoolera i klimatyzacji, a było tam liści wiaderko. Edytowane 21 Kwietnia 2023 przez MiruK 1
kris_91 Opublikowano 31 Stycznia Opublikowano 31 Stycznia U mnie ten sam błąd ale narazie bez checka. @MiruK miałeś jakąś instrukcje do wymontowania tej chłodniczki? Mam wrażenie że lekko znika płyn chłodniczy też mam 2.0 dęta
MiruK Opublikowano 1 Lutego Autor Opublikowano 1 Lutego Na youtubie coś tam podpatrzyłem, trzeba po prostu rozebrać, wyczyścić i złożyć, dobrze jest mieć małe dłonie
JurekTCS Opublikowano 19 Lutego Opublikowano 19 Lutego (edytowane) Witam A czy miał ktoś powrót tego blędu po wymianie chłodniczki EGR z kolektrem.? Przejechane ~300km błąd powrócił wraz z check. Parametry dpf - temp wlocie i wylocie w normie Różnicówka - 6 hPa Edytowane 19 Lutego przez JurekTCS
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się