Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyświetla kontrolkę check engine i pojawia się błąd


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, kilka dni temu pojawiła mi się kontrolka silnika (check engine). Zapisał się taki błąd:

 

1 Fault Found:

19226 - Particulate Trap Bank 1
          P2002 00 [236] - Efficiency Below Threshold
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 8
                    Mileage: 193301 km
                    Date: 2023.02.03
                    Time: 20:35:11

                    Engine RPM: 1370.50 /min
                    Normed load value: 71.8 %
                    Vehicle speed: 54 km/h
                    Coolant temperature: 91 °C
                    Intake air temperature: 63 °C
                    Ambient air pressure: 990 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.900 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Exhaust mass flow of low-pressure EGR: calculated: 3.309
                    Differential pressure ratio: low-pressure EGR: 35.9 kg/h
                    Exh.recircul. 2: differential pres.sensor 1 bank 1: adap. value: 53.8 hPa
                    Exhaust recirculat.2: different.press.sens.1 bank 1: raw value: 49.9 hPa
                    Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Actual value: 89.09 %
                    Exhaust recirc.valve 2 bank 1: posit.feedback - Actual value: 69.34 %
                    Exh. gas recirc. 2: diff. press. sensor 1 bank 1: dyn. value: 54.3 hPa

 

Skasowałem i po kilku dniach znów zaświeciła i zapisało to:

 

1 Fault Found:

19226 - Particulate Trap Bank 1
          P2002 00 [237] - Efficiency Below Threshold
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 193830 km
                    Date: 2023.02.20
                    Time: 16:15:55

                    Engine RPM: 1610.50 /min
                    Normed load value: 41.2 %
                    Vehicle speed: 64 km/h
                    Coolant temperature: 68 °C
                    Intake air temperature: 51 °C
                    Ambient air pressure: 980 mbar
                    Voltage terminal 30: 15.140 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Exhaust mass flow of low-pressure EGR: calculated: 4.172
                    Differential pressure ratio: low-pressure EGR: 22.6 kg/h
                    Exh.recircul. 2: differential pres.sensor 1 bank 1: adap. value: 39.0 hPa
                    Exhaust recirculat.2: different.press.sens.1 bank 1: raw value: 35.2 hPa
                    Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Actual value: 84.20 %
                    Exhaust recirc.valve 2 bank 1: posit.feedback - Actual value: 40.38 %
                    Exh. gas recirc. 2: diff. press. sensor 1 bank 1: dyn. value: 40.0 hPa

 

Z tego co udało mi się wyczytać to błąd dotyczy filtra DPF :( co począć w takim wypadku ?

Samochód nie wchodzi w tryb serwisowy i jedzie raczej normalnie, tzn. nie traci mocy.

Wyprzedzając pytania o inne parametry filtra itd wrzucam kilka innych pomiarów:

 

Address 01: Engine  (04L 906 026 GD)

16:51:25
  IDE00365   Injection quantity deviation cylinder 1 -0.11 mg/stroke
  IDE00366   Injection quantity deviation cylinder 2 -0.02 mg/stroke
  IDE00367   Injection quantity deviation cylinder 3 0.05 mg/stroke
  IDE00368   Injection quantity deviation cylinder 4 0.09 mg/stroke
  IDE00430-ENG57549   Particle filter: field regeneration request status-Bits 0-7 0
  IDE00432   Particle filter: time since last regeneration 8.051 H
  IDE00434   Particle filter: soot mass calculated 23.00 g
  IDE00435   Particle filter: soot mass measured 7.59 g
  IDE00436   Particle filter: kilometers since last regeneration 281.9 km
  IDE06059   Particulate filter: oil ash mass 46.1423568 g
  IDE06060   Particulate filter ash load limit 80.000 g

 

Czy zawartość popiołu 46g to dużo i czy tu może być problem?

Opublikowano

Jaki masz profil jazdy?

Opublikowano (edytowane)

Codziennie po 15 km z domu do pracy i 15km z pracy do domu (jazda ciągła poza miastem, bez korków), poza tym trochę jazdy koło domu po kilka kilometrów i z 1-2 razy w miesiącu jakaś traska 100-200 kilometrów.

Edytowane przez MiruK
Opublikowano

Za krótkie odcinki.

Opublikowano (edytowane)

heh cóż poradzić....  poczytałem troszkę i wychodzi na to że przyczyną najprawdopodobniej jest zatkana (zniszczona) chłodnica spalin EGR.

 

Z tego co widzę dobranie się do niej nie jest takie proste ?

 

 

Edytowane przez MiruK
Opublikowano

Wklejałem filmik z testem jak sprawdzić tą chłodnice EGR.

Wystarczy ją wyczyścić, mam już to za sobą od roku spakuj. Ja ją wyciągnąłem bez demontażu dpfa, ale jest trochę zabawy.

 

Opublikowano

 Zrób sobie test z filmu. 

Opublikowano

Dzięki, fajny materiał, w jaki sposób czyściłeś chłodnicę? Potrzebny jakiś środek czyszczący? Zastanawiam się właśnie czy kupować nową czy wystarczy wyczyścić.

Opublikowano

Ja wyczyściłem preparatem do czyszczenia egr i turbin i jeszcze rozpuszczalnikiem.

Namoczyłem ją na całą noc i wszystko się rozpuściło. Od czyszczenia przejechałem 13 tyś i wszystko chodzi dobrze.

 

Opublikowano (edytowane)

Chyba na weekendzie muszę rozebrać chłodniczkę, był prawie miesiąc spokoju i dziś znów wywaliło. Zastanawia mnie tylko że data zapisania błędu jest 22 lutego, a kontrolka pokazała się dopiero dziś :co:  Potrzeba tam zakładać jakieś nowe uszczelki ?

--------------------------------------------------------------------------------


                Adres 01: Silnik       Plik etykiet: 04L-907-309-V1.clb
Oznaczenie elementu: 04L 906 026 GD    HW: 04L 907 309 L
  Komponent i/lub wersja: R4 2.0l TDI   H35 9970
           Kodowanie: 0A254032233415087408
           Kod serwisu: WSC 49308 003 1048576
              Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01104L906026GD 005004 (AU49)
                       ROD: EV_ECM20TDI01104L906026AD_005.rod
                      VCID: 72EB6FCFA5AF281943-8026
Znaleziono 1 błąd:

19226 - Filtr cząstek stałych; zespół 1
          P2002 00 [237] - za mała skuteczność
          MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 4
                    Przebieg: 193880 km
                    Data: 2023.02.22
                    Czas: 07:49:59

                    Prędkość obrotowa silnika: 1231.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 39.6 %
                    Prędkość pojazdu: 48 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 69 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 54 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 970 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 15.000 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Strumień spalin niskociśn.ukł.recyrkulacji spalin obliczony: 4.133
                    Stosunek różnicy ciśnienia: niskociśn.układ recyrkul.spalin: 24.8 kg/h
                    U.rec.spal.2: czuj.różn.ciś.1:rząd 1:nap.nieprzet:add. wartość: 35.3 hPa
                    Ukł.recyrk.spalin 2: czuj.różn.ciśn.1 rząd 1: wart.nieprzetw.: 31.6 hPa
                    Nastaw.klapy spalin 1:rz.1: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 93.23 %
                    Zawór recyrk.spalin:1 rząd 2: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 37.44 %
                    Ukł.recyrkul.spalin 2: czuj.różnicy ciśn.1 rząd 1: dyn.wartość: 34.0 hPa


Kody gotowości: 1 1 0 0 0

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edytowane przez MiruK
Opublikowano

Płynu chłodniczego Ci nie ubywa? Jeżeli nie to pewnie jest szczelna i wystarczy samo dokładnie mycie,choć nie zawsze przynosi to oczekiwany rezultat,tak piszą ludzie którym po praniu wciąż wywala czeka.

Opublikowano

Płynu nie ubywa, tylko ten błąd wywala, czasem wywala codziennie a czasem jest z miesiąc spokoju.

Opublikowano

Więc jest duża nadzieja ze po gruntownym wyczyszczeniu będzie żyć.

Opublikowano

Ja po czyszczeniu przejechałem ponad 12 tyś i i patrzyłem po logach wszystko jest ok.

Uszczelek jest kilka, od wydechu 2, pod chłodniczkę jedna i chyba jeszcze coś. Jak rozebrałem wszystko to podjechałem do serwisu i kupiłem uszczelki.

Do rozbierania kamera inspekcyjna się przydaje, jest mało miejsca i nie wszystkie śrubki widać.

Opublikowano (edytowane)

Wyczyściłem wreszcie chłodniczkę, zobaczymy jak będzie bo moczyłem ją i płukałem 2 dni różnymi środkami (EGR cleaner, benzyna ekstrakcyjna i płyn do czyszczenia DPF), a mam wrażenie że jeszcze coś tam zostało bo niektóre kanaliki po przyłożeniu lampki jakoś słabo świeciły. Zawalona była całkowicie. Odnośnie roboty to nieciekawie się to rozbiera, przy okazji wymieniłem też rozrząd i filtr paliwa :) (wymiana rozrządu to pikuś w porównaniu z tą gównianą chłodnica ?)

PS. Udało mi się bez ruszania wydechu, ale odkręcić śrubę od wspornika chłodniczki (tą pod wydechem) to jakiś kosmos ;)

Edytowane przez MiruK
Opublikowano

Tak łatwo nie jest, ja używałem kamery inspekcyjnej do odkręcania niektórych śrub :) 

Opublikowano (edytowane)

Kamery nie miałem ale lusterko jest niezbędne, konieczny jest zacisk na lince do opasek węży, no i magnes do wyciągania spadniętych śrubek ( co ja się ich czasem oszukałem pod silnikiem). Myślę że za drugim razem poszło by już dużo szybciej ;)

 

Przy okazji po raz kolejny przekonałem się że jeśli się potrafi to lepiej samemu zadbać o samochód. Przy demontażu okazało się że po wymianie filtra powietrza mechanik nie przykręcił obejmy rury i na 100% silnik ciągnął lewe powietrze (rura za filtrem powietrza latała luźno na dolocie), poza tym wyczyściłem chłodnice wody, intercoolera i klimatyzacji, a było tam liści wiaderko.

Edytowane przez MiruK
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

U mnie ten sam błąd ale narazie bez checka.

 

@MiruK miałeś jakąś instrukcje do wymontowania tej chłodniczki? Mam wrażenie że lekko znika płyn chłodniczy też mam 2.0 dęta 

Opublikowano

Na youtubie coś tam podpatrzyłem, trzeba po prostu rozebrać, wyczyścić i złożyć, dobrze jest mieć małe dłonie ;)

Opublikowano (edytowane)

Witam

A czy miał ktoś powrót tego blędu po wymianie chłodniczki EGR z kolektrem.? Przejechane ~300km błąd powrócił wraz z check. 

Parametry dpf - temp wlocie i wylocie w normie

Różnicówka - 6 hPa

Edytowane przez JurekTCS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...