Skocz do zawartości
IGNOROWANY

przekładka silnika z 2.5 v6 tdi ake na silnik 3.0 v6 tdi asb w audi a4 b6


kulka150

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

posiadam od niedawna drugie audi a4 b6 z 2002r z silnikiem 2.5 v6 tdi o kodzie ake w którym padł silnik, po jego wyciągnięciu i rozebraniu okazało się ze koszt jego odbudowy jest zbyt duży, a nie chcę kupować takiej samej jednostki ze względu na jego wady wszystkim znane i po jakimś zastanowieniu się nad losami tego auta postanowiłem przeszczepić silnik 3.0 v6 tdi o kodzie asb z a4 b7 i teraz moje pytanie czy może ktoś z Was już robił coś podobnego ?  dodam ze nie jestem jakimś laikiem z ulicy naprawiam auta i jakieś pojęcie o tym mam :)

W mojej pierwszej audi 2.0 alt zrobiłem przekładkę na quattro oraz całkowity remont silnika łącznie ze małą zmianą w elektryce i wydechu :)

Za każdą wskazówkę będę wdzięczny Pozdrawiam

Edytowane przez kulka150
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ASB na początek też kilka dobrych tyś. będziesz musiał włożyć zanim go przeszczepisz. Na sam początek rozrząd, dwumas, wtryski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jeżeli silnik będzie z małym przebiegiem, a mam na oku taki cały zestaw z pakietem startowym. Co do sprzęgła to ono odpada bo zostaje nadal automat

Edytowane przez kulka150
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgranie ecu z 3.0tdi ze skrzynia 5hp19… hm..mam bardzo duże wątpliwości...

 

Co do reszty to jeżdzi ( jeździła? ) B5 z 3.0tdi ale w manualu także na pewno do ogarnięcia , to chyba nawet z forum kogoś 

 

 

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kulka150 napisał(a):

ze względu na jego wady wszystkim znane

a jakie tam są wady w tym 2.5tdi poza tym że ciężki silnik do podkręcenia?

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladne 2.5 TDI V6 mają problemy w wałkami, klawiaturą i pompami. Rozebrałem właśnie taki silnik i okazało się że jest tragedia w środku i po prostu boję się kupić inny taki silnik by nie było to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

i wycierające się wałki rozrządu.

nie wiem nic o wałkach po prostu zmieniam olej na czas.... kiedyś byłem największym hejterem tego silnika jak wszyscy... przez przypadek stałem się posiadaczem i zainteresowałem się tym silnikiem i największe problemy tego silnika to serwis...ten silnik wyszedł w czasach pierwszych topornych 1.9tdi gdzie nie trzeba było zmieniać oleju a to i tak jeździło, potem ludzie pokupowali sobie 2.5tdi i przy tym samym sposobie użytkowania okazało się że silnik siada....  Nie wspomnę o tym że 2.5tdi z góry był skazany już przez producenta na porażkę poprzez long Life... Naprawdę moim zdaniem ogarnąć temat wałków, sorry w innych też się wałki wymienia np w 1.9PD zmieniać olej co 12 tys i problemu nie ma... ja mam cały czas ori wałki ale poprzednia osoba która była jedynym właścicielem auta od początku po prostu była świadoma i tutaj mam farta....

 

pompa fakt jest trochę upierdliwa ale bez tragedii... raz trzeba zapłakać zrobić ją i spokój...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, sahipp napisał(a):

nie wiem nic o wałkach

No to musisz sobie poczytać.

Wałki zostały poprawione dopiero w B7 BDG i BCZ. Częsta wymiana oleju nic nie da, jeżeli stop jest z gównolitu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Wałki zostały poprawione dopiero w B7 BDG i BCZ.

wałki w tych modelach są jeszcze gorsze bo są rurowe i lubia sobie pęknąć... tam zmieniły sie tylko dzwigienki które sa na łożysku a wałki same w sobie są rurkami...

 

w tych ,,wycierających sie,, to sa odlewy. trochę masz racji w tym że faktycznie z gównolitu. ale główny problem ich ścierania to brak wymian oleju, oraz w starszych typach 2.5tdi brak wymiany odmy. we wczesnych wersjach była ona filtrem ze szmatki który nalezało wymieniać nie pamiętam co 30 lub 50tyś... nikt o tym nie wiedział, nawet mechanicy... potem ten filtr został zastapiony separatorem i to już jest bez obsługowe... natomiast wymiany oleju to podstawa i to konkretnego.... silniki na literkę A tylko 5w40 natomiast na B 5w30... mogę podesłać materiały nawet jak coś:wink:

 

mówię byłem największym hejterem tej jednostki. kupiłem ze względu na zdrową i zadbaną budę z docelowym zamysłem swapa na 1.9... ale zacząłem się interesować, szperać i się okazuje że ten 2.5tdi wcale nie jest taki straszny tylko trzeba o nim coś wiedzieć... no i problem jak kupimy zajechany egzemplarz ale to jak z każdym motorem,,, u mnie wałki hydraulika jest nadal ori i bez śladów zużycia... ale mówię miałem fart bo jestem drugim właścicielem i poprzednia osoba miała świadomość dbania o jednostkę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Wałki zostały poprawione dopiero w B7 BDG i BCZ.

jak już tak patrzysz to te rzekomo poprawione były już w b6 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, sahipp napisał(a):

jak już tak patrzysz to te rzekomo poprawione były już w b6 ?

Nie we wszystkich. Z tego co pamiętam były to tylko kody silników : BDG, BDH i BAU. Upłynęło już 8 lat odkąd sprzedałem moją B7 2.5 TDI więc nie pamiętam dokładnie ale wtedy miałem temat dobrze rozeznany jeżeli chodzi o 2 5 DTI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Nie we wszystkich. Z tego co pamiętam były to tylko kody silników : BDG, BDH i BAU. Upłynęło już 8 lat odkąd sprzedałem moją B7 2.5 TDI więc nie pamiętam dokładnie ale wtedy miałem temat dobrze rozeznany jeżeli chodzi o 2 5 DTI.

dokładnie tak jak piszesz i one juz były dostępne w b6... z czego teraz nie jestem pewny ale bdg i bdh z normą euro 4 miały kiepskie wtryskiwacze... oraz dodatkowo którys z tych dwóch cierpiał na wadę narywania... ale nie zawsze....

 

temat 2.5tdi mam uwierz mi przestudiowany... i te silniki nie są takie złe, owszem nie wiemy co kupimy ja miałem fart inny moze nie mieć trzeba założyć wymianę tych wałków  i hydrauliki, bo wytarcie wałków to skutek zużytej hydrauliki zaworowej i znów temat prawidłowego interwału olejowego co max 12 tyś...

 

dla mnie jedyną wadą tej jednostki jest podkręcenie z uwagi na ograniczenia vp44 ale pracuje nad tym ? tzn jest parę ścieżek ale nie wiem którą podążyć... to jest jednya wada 2.5tdi...

 

a wracając do wałków no może sie zdarzyć jak ktoś nie dbał ale co w 1.9tdi pd nie wymieniamy wałeczka? szok no wymienia się, a 2.0tdi? a 3.0tdi ? i tak dalej... czasy 1.9 1z/AFN minęły bezpowrotnie

 

 

wiadomo że to już stary silnik, naprawy ekonomicznie nie uzasadnione ale kurde jak auto zadbane, osiągi wystarczające to zrobić hydraulikę i wymieniać ten olej i bez awaryjności... ten silnik owszem nie jest idealny ale jego bolączki są śmieszne w stosunku do nowoczesnych jednostek (posiadam)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, sahipp napisał(a):

i te silniki nie są takie złe,

Nigdzie nie napisałem, że są złe. Wymieniłem dwie podstawowe wady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Nigdzie nie napisałem, że są złe. Wymieniłem dwie podstawowe wady.

no ok źle dobrałem słowa... ja wiem że Ty masz ogromną wiedzę ale z wałkami akurat się mylisz... poza tym idąc tym tokiem to i 1.9 PD ma wadliwe wałki, 2.0tdi ma wadliwe wałki, 3.0tdi ma wadliwe wałki benzyny mają wadliwe wałki ? ból pupy jest w tym że jak faktycznie trzeba zrobić te wałki no zdarza się to w 1.9 mamy jeden a w 2.5tdi mamy 4 i tylko tu jest ból cenowy...

 

natomiast samo wytarcie wałków to jest skutek awarii hydrauliki zaworowej, a dokładnie popychaczy a dokładniej olej.... od tego się zaczyna cały proces a wytarcie wałka jest już na sam koniec...  a przywykło się mawiać wałki wałki... wałki to już ostatnie stadium zaoranego silnika i ostatni dzwonek do naprawy jednostki przed jej zgonem. gdy wymieniamy oleje filtry na czas, nie katujemy na zimnym to problem nie istnieje.... Jak pisałem wcześniej, pamiętajmy że to są stare auta które dodatkowo były fabrycznie na LL a poprzesiadali się na nie ludzie którzy używali topornych silników i tak samo traktowali 2.5tdi... a ten silnik na tamte czasy był bardzo skomplikowany, pierwsza V z 4 zaworami na cylinder w dieslu.... jak był prawidłowy interwał te silniki przy 400tys nie maja żadnego zużycia na hydraulice ( mam na myśli wersję A) info sprawdzone i potwierdzone i kilkukrotnie widziane  ale dotyczyło tylko tych jednostek z potwierdzonym serwisem przez cały żywot jednostki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się z Tobą sprzeczał. Ty masz swoje teorie, ja mam inne doświadczenia. Wałki nie na darmo zostały zmienione i otrzymały nowy numer części. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Nie będę się z Tobą sprzeczał. Ty masz swoje teorie, ja mam inne doświadczenia. Wałki nie na darmo zostały zmienione i otrzymały nowy numer części. 

ja też nie mówię że kompletnie nie masz racji... prawda tak wiesz po środku leży... jest w tym trochę prawdy co mówisz..  prawda jest że no trzeba dbać i chuchać (dobre oleje interwały itd)... ,,te poprawione ,, z kolei maja inny problem, one są jeszcze bardziej delikatne  takie kuriozum... wystarczy że lekko przyblokuje się łożysko i pękają bo wałki są z delikatnych rurek.. to też oczywiście nie jest tak że lawina pęknięć, o prostu są takie przypadki coś na zasadzie rozrządu w 30tdi ryzyko przeskoczenia na wadliwych napinaczach nie wielkie ale zdarza się...

 

ja też nadal się uczę tego silnika, sporo wiem ale dużo jeszcze nie wiem ?

 

puść od 9minuty

 

 

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...