Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wiecznie zakurzony starszy brat RS6 C7.5


was002

Rekomendowane odpowiedzi

Po 5 latach i 7 mercedesach wróciłem do korzeni. Zgodnie z zapowiedzią. Najmocniejsze (może nie najszybsze) auto, jakie obecnie mam. Znalazłem go w Polsce - o dziwo - korzystając z koniunktury i słabej złotówki postanowiłem dla odmiany przytargać samochód z Kielc, a nie z Yokohamy. I chyba to będzie pierwszy i ostatni raz, bo jednach "Japończyka" mam na miejscu w ciągu 2, max 3 tygodni. Przez ostatnie lata nauczyłem się też dość grubo grzebać w elektronice "mietków", na dobrą sprawę zapomniałem już co i jak można zrobić VCDSem, ale czas rozruszać stare mięśnie i odkurzyć notatki...

 

Tego szaraka znalazłem w połowie listopada. W zasadzie później, bo klient dostał zaliczkę i przez miesiąc ogarniał leasingi, banki, jakieś inne dramaty, bo święta, roki finansowe etc... skutkiem czego auto wypłynęło dopiero w pierwszym tygodniu nowego roku i utknęło tutaj na placu celnym przez ponad dwa tygodnie. Jednak nie można korzystać z międzynarodowych firm do tego rodzaju operacji - może wychodzi to finansowo ciut taniej, ale na koniec i tak płacę więcej za cło/VAT, a do tego trwa to niemiłosiernie długo. Nikt nie chciał mi uwierzyć, że auto kosztowało tyle, ile kosztowało w PLN, więc się ganialiśmy od urzędu do urzędu z fakturą...  zupełnie jak w Polsce.

 

image.php?di=4Y1C

 

Dziś weekend, więc kolejki na myjniach są takie, że nawet nie byłem w stanie go umyć. A że opony z 2021, to auto przeszło przegląd praktycznie bez problemu i można było od razu zarejestrować. Zwykle się czepiają jak brudne i nie chcą puścić, ale że wnętrze auta wygląda dosłownie jakby wczoraj z salonu wyjechał, to tylko dodali "uwagi", ale auto przegląd przeszło (w ZEA generalnie za tak brudne auto pozostawione na ulicy jest mandat, głównie w Abu Dhabi tego przestrzegają).

 

image.php?di=7RVL

 

Pierwsze wrażenia - odzwyczaiłem się od kokpitu Audi. W RS4 B8.5 już się dużo działo na zegarach. Tutaj jest tak, że po pierwszym odpaleniu mało nie dostałem oczopląsu. Mercedesy mają ten kokpit jakiś taki bardziej przejrzysty (zwłaszcza te meśki poprzednich generacji, które mam, czyli W222, W205 i C190). A tutaj trzeba klikać. Co chwilę coś trzeba ustawiać. Co chwilę coś piszczy (jeszcze nie kumam o co chodzi, ale liczę, że będę w stanie powyłączać te wszystkie powiadomienia, gongi i przypominajki).

 

image.php?di=SEQV

 

Do tego ten tempomat. Dlaczego Audi robi tak, że nie można ustawić manetkną prędkości 139? Tutaj 140 to graniczna prędkość, powyżej której zaczyna się robić drogo, więc fajnie jest jeździć 1km poniżej buforu (tutaj jest limit + 20km/h buforu). Ale żeby zrobić to w Audi to trzeba być magikiem i zostaje tylko celowanie przyciskiem "set". Meśki mają to jakoś fajniej zrobione.

 

image.php?di=F4U6

 

Wnętrze to typowy skórzano-skórzany setup, wszystko w czerni. Trochę słabo na tą pogodę, ale auto się trafiło w takiej konfiguracji, więc nie wybrzydzałem. Szczerze spodziewałem się, że skórzane siedzenia będą o wiele bardziej "twarde" (znów - doświadczenia z Mercedesów), a te tutaj są fenomenalnie mięciutkie. Te "diamenty" są tak delikatne, że boję się że jeżdżąc w jeansach je porozrywam.

 

image.php?di=DL8F

 

Po zrobieniu przeglądu trzeba było jeszcze tylko poczekać aż ubezpieczenie (~650PLN za rok btw z moimi zniżkami tutaj) się zaktualizuje w "systemie" i można było już kupować tablice. Problem tylko taki, że auto nie miało paliwa - więc do najbliższej stacji jechałem na przysłowiowych oparach. Weszło 70 litrów.

 

Teraz czas na pierwsze mody -> carplay zgodnie z tutorialem mrFixa i jakiś fajny kolor felg, bo ten szaro-srebrny setup jest dla mnie mega nudny i czuję, że długo tu nie zagości. Jak go umuję, to zrobię mu jakieś fajniejsze foty może. Głupio by było, żeby nie dostał takiej sesji na pusytni jak moje pozostałe zabawki.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje :thumbup1:

 

2 godziny temu, was002 napisał(a):

Dlaczego Audi robi tak, że nie można ustawić manetkną prędkości 139?

Robi, tylko w nowszych generacjach:wink:

C7, A4 B8 i Q5 8r to pierwsze generacje z ACC i tak właśnie tam jest, że możesz manetką tylko 10 km/h kroki ustawić. Gdybyś miał zwykły tempomat bez ACC mógłbyś ustawić co do km/h.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że w RS4 miałem te same dylematy i przemyślenia, bo porównywałem z Golfem GTI MK7, gdzie dało radę precyzyjnie ustawić to tak, jak chciałem... póki co przypomniałem sobie też jak to robiłem wcześniej: ustawiam 140 i czekam aż auto przyspieszy do 135 i wtedy wciskam set... czasami trafię w 137, czasem w 139...

 

Ale korzystając z "gorączki świeżaka", spędziłem trochę czasu w garażu i już pierwsze mody za mną...

 

image.php?di=CSQS

 

Bawiąc się xentry/vediamo/dts'em, podstawa to dobry zasilacz... 60A conajmniej, jak się dłubie przy przednim SAMie albo sterownik silnika. Więc i tu się przydał. Przy okazji widzę, że brakuje mi tej czerwonej zaślepki na "plusa" pod maską. Czy to da się jakoś osobno kupić?

 

image.php?di=Y0L6

 

Updejt trwał 16 minut... w internetach mówią, że 30 do 45... nie wiem dlaczego mój tak szybko się skończył. Nie aktualizowałem oczywiście sterownika B&O, bo jak przeczytałem, że ani VCP ani ODIS'a nie mam żeby sparametryzować wzmacniacz (cokolwiek to by znaczyło), poza tym w tej ostatniej wersji K3663_1 z 9 kwietnia 2022 wszystko jest plug and play i gotowe do działania (nie aktualizuje b&o). Tak więc 20 minut później siedziałem już za kółkiem słuchając ostrzeżeń z waze'a wyświetlanych na dużym ekranie.

 

image.php?di=UDG2

 

W odróżnieniu od retrofitów do meśka, które robiłem wiele razy, tutaj carplay działa jak powinien i w pełni integruje się z resztą systemów, czyli nazwy piosenek wyświetlają się na konsoli centralnej, a przy zabawie nawiewami pojawia się "nakładka" obrazująca zakres regulacji... miodzio!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super:thumbup1:

23 minuty temu, was002 napisał(a):

brakuje mi tej czerwonej zaślepki na "plusa" pod maską. Czy to da się jakoś osobno kupić?

Można spokojne. O Taką Ci chodzi?

Są różne, musisz poszukać.

WWW.AUTOTEILE-MARKT.DE

Kaufen Sie günstig Batterie Plus POL Abdeckung ZSB 4F0 971 812 A Audi A6 3.0 TDI tiptronic quattro...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Można spokojne. O Taką Ci chodzi?

właśnie muszę po numerach dojść... u mnie czegoś brakuje, ale nie wiem czego, bo widzę tylko goły, miedziany drut z wielkim "+".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym miał zrobić listę porównawczą dwóch zupełnie innych aut z tej (w sumie) samej epoki - Audi RS6 i tego, co Mercedes oferuje w AMG w latach 2015-2017 (nie wchodząc w porównania ich napędów, bo jednak AMG to RWD i jest "ciut" bardziej drapieżny, i nie wybacza tak, jak RS).

 

Co jest w Audi słabe:
- leniwe szyby i to, że nie mogę ich automatycznie zamknąć po zgaszeniu silnika (strzelam, że to da się dokodować i pewnie nie jest jakoś mega udokumentowane jak)

 

- elektronika i ta ilość informacji na desce rozdzielczej, która po prostu przytłacza na pierwszy rzut oka. Trochę czasu się do tego trzeba poprzyzwyczajać.

 

- podwójny komunikat o tym, że "your mobile device is in the car" ?! Po co mi to?

 

- ACC i niemożność dobierania prędkości o 1km/h... poza tym tempomat nie trzyma prędkości na górce (rozpędza się), co jest dość osobliwe i pewnie też da się dokodować...

 

- zawsze trzeba wajchą na P dać po zgaszeniu - praktycznie każdy Merc robi to automatycznie.

 

image.php?di=ZRVX


...Ale za to:

 

- lewarek od skrzyni jest tam gdzie powinien być, a nie przy kierownicy (każde nie-AMG) albo pod łokciem (AMG GT-S)

 

- auto hold - jest po prostu genialny, sposób załączania i "jakość" odpuszczania (w Mercu jest zawsze to "czknięcie" przy odpuszczaniu
holda, czy to w cywilnym aucie, czy AMG, czy przy ceramice)

 

- ogólnie hamulce i ich praca jest po prostu genialna... (znów - ceramika, może to to)

 

- genialne zawieszenie (jak już wspominałem - DRC w trybie komfort pracuje równie komfortowo jak airmatic w W222 albo W218). Porównywać się nie da, bo AMG to sztywne deski bez zawieszenia i nie można tego porównywać w kategoriach daily drivera, jak ktoś ma już po 40tce...  

 

- ton wydechu - jak kolega petro-maniak to określił - AMG ma bardzo "suchy" dźwięk, a ten jest o wiele bardziej "mięsisty". No i ton pop-bangsów to jakby porównywać szybko-strzelającą armatę dużego kalibru w RS6 i "kałacha" w trybie full-auto w AMG. Dwa zupełnie inne światy. Jedno i drugie uzależnia w zupełnie inny sposób, chociaż powiem uczciwie, że Merc jest o wiele bardziej wściekły i przewidywalny jeśli chodzi o to co się dzieje w wydechu (RS jest jakiś taki czasem ospały i nie chce się "bawić" w pop-babgs). W RSie ten wydech się bardziej "czuje" po d*pie, w mercu on po prostu strzela za każdy razem w trybie race, i nie da się go nie słyszeć.

 

image.php?di=2HIB

 

I tym stwierdzeniem (oraz tym, że jednak Audi oferuje "o wiele więcej samochodu" w tych samych pieniądzach) zamknę chyba swoją przygodę z AMG i przeprowadzę się na trochę z Affalterbach do Inglostadt, bo mnie urzekł ten RS niemiłosiernie...

  • Lubię to 5
  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ, że C7 jest dużo starsza niż piszesz, początek produkcji to nie 2015r. a 2011r. i systemy mają stan z tej epoki. 

43 minuty temu, was002 napisał(a):

leniwe szyby i to, że nie mogę ich automatycznie zamknąć po zgaszeniu silnika (strzelam, że to da się dokodować i pewnie nie jest jakoś mega udokumentowane jak)

Nie musisz nic kodować. Komfortowe otwieranie i zamykanie jest na pokładzie. W tym celu musisz dłużej przytrzymać przycisk zamykania na pilocie.

45 minut temu, was002 napisał(a):

zawsze trzeba wajchą na P dać po zgaszeniu - praktycznie każdy Merc robi to automatycznie.

W B9 także.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Komfortowe otwieranie i zamykanie jest na pokładzie.

nie o to mi chodzi: jak gaszę samochód, to nie mogę po prostu kliknąć żeby się szyba domknęła (jak to ma miejsce kiedy jest zapłon). Muszę trzymać przycisk. To jest zachowanie związane z jakimiś wymaganiami najprawdopodobniej. I pewnie da się zrobić tylko nie wiem nawet czego szukać ? W meśkach jest tak, że mogę zamknąć szyby klikając (automat) po zgaszeniu, o ile nie otworzę drzwi. Tutaj nie. Tutaj trzeba trzymać... A te szyby są tak mega ślamazarne... (problemy pierwszego świata, wiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba trzymać. Normalnie szyba otwiera się i zamyka po jednym kliknięciu (nawet chwilę po zgaszeniu zapłonu).

Prawdopodobnie był odpinany aku i sterowniki drzwi utraciły przyuczenia końcowe. Musisz przyuczyć pozycje krańcowe we wszystkich sterownikach drzwi.

 

Muszę się jednak skorygować. Po wyłączeniu zapłonu automatyka podnoszenia szyby nie działa.:hi:

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.02.2023 o 18:22, was002 napisał(a):

Przy okazji widzę, że brakuje mi tej czerwonej zaślepki na "plusa" pod maską. Czy to da się jakoś osobno kupić?

Oto chodzi? 4G0911075A na aliexpress pod numerem 4G0911075 występuje też sama ta czerwona klapka jeśli tylko jej brakuje.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję zakupu :thumbup1: Rysiek super, felgi obowiązkowo do zmiany. 

 

PS. ogarnij sobie VCP, bo aktualizacja BOSE lub B&O poprawia dźwięk. Jak co to mogę zdalnie wgrać parametryzacje.  

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, qujot napisał(a):

Oto chodzi? 4G0911075A na aliexpress pod numerem 4G0911075 występuje też sama ta czerwona klapka jeśli tylko jej brakuje.

 

wygląda na to, że to to samo! brakuje klapki właśnie. Dziękuję!

 

image.php?di=B5MF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie za 10 punktów...

 

image.php?di=6WX3

 

Czy:

1/ Carbon

 

image.php?di=QWVP

 

2/ Aliexpress

 

image.php?di=MF82

 

3/ Czy samowolka / samoróbka - czyli piaskowanie tego badziewia i lakier wysokotemperaturowy na błysk?

 

Czytałem w kilku miejscach, że żeby je zdemontować, trzeba zdjąć zderzak, co mnie trochę boli... Bo wiem, że każde zdejmowanie zderzaka to ryzyko, że po złożeniu już nie będzie idealnie jak było. Muszę to obejrzeć i sprawdzić czy nie łatwiej będzie wyciągnąć wydech końcowy i się od środka tam dostać...

 

Czy ma ktoś doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carbon  albo czarny mat 

 

IMG_1337D.jpg

Edytowane przez marcinch001
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegląd za mną. Ale od spodu to auto zeżarte od soli jest... aż nieprzyzwyczajony jestem do takich widoków ? Ale wszystko po kolei...

 

Mam już lakiernika, który ogarnie mi te końcówki, a przy okazji chciałbym też odświeżyc felgi. Te oryginalne są dość zmęczone życiem, więc fajnie by było dodać jakiś bling-bling...

 

dobrze kombinuję?

 

image.php?di=M0M6

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...