michall51 Opublikowano 7 Marca 2023 Opublikowano 7 Marca 2023 (edytowane) Witam, Pewnego razu montowałem wideo rejestrator i aku padł mi kilkukrotnie, od tamtej pory zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Początkowo auto nie przełączało się automatycznie na gaz ( tutaj z pomocą przybył mój kolega gazownik, który od razu wiedział co zrobić i problem zażegnaliśmy - tryb auto powrócił ) , Pojeździłem trochę na gazie jazda mieszana, auto mułowate jakby tryb awaryjny, sprawdzenie błędów P1128 czyli " rząd 1, adaptacja mieszanki, mieszanka za uboga" oraz drugi błąd który pojawia się bardzo sporadycznie P0299 czyli regulacja ciśnienia doładowania, nieosiągnięta granica regulacyjna. Na pierwszy błąd nie patrzcie bo wywala go od kiedy kupiłem auto i grom wie o co chodzi ? ale nie zauważyłem negatywnych skutków od 2019 roku Usunąłem błędy fura odżyła, ale nie na długo... po krótkim czasie znów to samo P1128. Akurat jechałem trasę i miałem przy sobie kostkę obdEleven, więc zrobiłem logi, aczkolwiek tylko dynamiczne i tylko na PB, które wrzucam poniżej, dodam że ostatnie 40 km trasy jechałem cały czas na PB i błędy się nie pojawiły. Oznacza to gaz do regulacji? Od czego zacząć? Czyżby to był zbieg okoliczności z tym padniętym aku i pojawieniem się błędów na gazie? Przed tym wydarzeniem nigdy nie było problemów z tym błędem, ponieważ bym odczuł, w trakcie jazdy powyżej 2k obrotów jedzie tak jakby bez turbiny, a jeżdżę dynamicznie także bym odczuł, że coś jest nie tak, a od czasu padniętego aku takie kwiatki Logi robione w OBDEleven nie wiem czy są do końca poprawne, ale nie miałem przy sobie kompa i kabla. Jeżeli tutaj mało da się wyczytać, to oczywiście mogę zrobić logi normalnie w VCDS, podstawowe statyczne i dynamiczne jeszcze raz, bo te z obd eleven jakoś nie do końca mi się podobają ... pozdrawiam oraz proszę o pomoc log 2+33 log 3+20 log 115+118 ps. Auto jest po programie ( 200 km ) oraz ma wgrane delikatne " popsy" Edytowane 7 Marca 2023 przez michall51
Łukasz13 Opublikowano 7 Marca 2023 Opublikowano 7 Marca 2023 Turbo niedoładowuje, dlatego bład p0299, co do ubogiej mieszanki to wygląda ze to kwestia lpg. 1
michall51 Opublikowano 7 Marca 2023 Autor Opublikowano 7 Marca 2023 1 minutę temu, Łukasz13 napisał(a): Turbo niedoładowuje, dlatego bład p0299, co do ubogiej mieszanki to wygląda ze to kwestia lpg. Dzięki za odpowiedź, a co może być przyczyną niedoładowania turbo? Czyli regulacja LPG i powinno być ok A pozostałe parametry wyglądają dobrze? Czy zrobić logi dynamiczne oraz statyczne vcds'em ? Czy spalanie stukowe jest okey?
przem8 Opublikowano 7 Marca 2023 Opublikowano 7 Marca 2023 Stuki powinny być 0 przy zdrowym motorze, tu są za duże. Turbo nie daje rady, bo jest zużyte, może tez kwestia softu ale od seryjnego k03 nje ma co wymagać. 1
Łukasz13 Opublikowano 7 Marca 2023 Opublikowano 7 Marca 2023 28 minut temu, michall51 napisał(a): Dzięki za odpowiedź, a co może być przyczyną niedoładowania turbo? Czyli regulacja LPG i powinno być ok A pozostałe parametry wyglądają dobrze? Czy zrobić logi dynamiczne oraz statyczne vcds'em ? Czy spalanie stukowe jest okey? Stuki spore, paliwo jakie zalane? katalizator jest? 1
michall51 Opublikowano 7 Marca 2023 Autor Opublikowano 7 Marca 2023 (edytowane) 6 minut temu, Łukasz13 napisał(a): Stuki spore, paliwo jakie zalane? katalizator jest? zawsze lałem 98 od kiedy program zrobiony ( grudzień 2019), ale pewnego razu tata pożyczył samochód i pech chciał, że wlał pb95 prawie do pełna ? na dany moment już jest blisko rezerwy, także teraz wleję 98. Kata nie ma. DP na pokładzie 17 minut temu, przem8 napisał(a): Stuki powinny być 0 przy zdrowym motorze, tu są za duże. Turbo nie daje rady, bo jest zużyte, może tez kwestia softu ale od seryjnego k03 nje ma co wymagać. Turbo kaput? w razie jakby padło całkiem, to jakie polecasz w zamian za ori k03? Edytowane 7 Marca 2023 przez michall51
przem8 Opublikowano 7 Marca 2023 Opublikowano 7 Marca 2023 Jak nie zamierzasz większych mocy to turbo z bexa k03s. 1
soul87 Opublikowano 10 Marca 2023 Opublikowano 10 Marca 2023 Cześć Turbo niedoładowywuje, na siłę można jeszcze spróbować naciągnąć je lekko na sztandze lub poprawić soft bo widać ze mozna jeszcze pare procent wysterowania na n75 ugrać. co do lpg, z doświadczenia, obstawiam padniety PS-04. Wiem ze masz interfejs, upuść ciśnienie z ukladu LPG i zobacz na właczonym zapłonie jakie sterownik lpg widzi ciśnienie gazu. jeżeli cokolwiek innego niz 0.00BAR to map sensor ps-4 do wymiany 1
michall51 Opublikowano 11 Marca 2023 Autor Opublikowano 11 Marca 2023 (edytowane) 21 godzin temu, soul87 napisał(a): Cześć Turbo niedoładowywuje, na siłę można jeszcze spróbować naciągnąć je lekko na sztandze lub poprawić soft bo widać ze mozna jeszcze pare procent wysterowania na n75 ugrać. co do lpg, z doświadczenia, obstawiam padniety PS-04. Wiem ze masz interfejs, upuść ciśnienie z ukladu LPG i zobacz na właczonym zapłonie jakie sterownik lpg widzi ciśnienie gazu. jeżeli cokolwiek innego niz 0.00BAR to map sensor ps-4 do wymiany Siemka dzięki za odpowiedź, oraz wskazówki Zrobię to, ale dopiero w poniedziałek ponieważ dziś mam wyjazd i już nie zdążę Czy mogę jechać na LPG z tym błędem i co te przypuśćmy 30 km go kasować i jechać dalej? Może to mieć jakieś negatywne skutki na instalację LPG bądź motor? Czy lepiej przejechać trasę ~ 250 km na benzynie po prostu, a jak wrócę to zbadam map sensor? Edit: Ciśnienie gazu najlepiej upuścić poprzez poluźnienie obudowy filtra ( tej pokrywki ) fazy ciekłej? żeby sobie powoli zeszło? Edytowane 11 Marca 2023 przez michall51
michall51 Opublikowano 11 Marca 2023 Autor Opublikowano 11 Marca 2023 (edytowane) przypadkiem kliknąłem nowy post i nie wiem jak usunąć ... Edytowane 11 Marca 2023 przez michall51
przem8 Opublikowano 11 Marca 2023 Opublikowano 11 Marca 2023 2 godziny temu, michall51 napisał(a): Czy mogę jechać na LPG z tym błędem i co te przypuśćmy 30 km go kasować i jechać dalej? Jeśli chodzi o ubogą mieszankę i jest przez lpg to nie. 1
pelonek1 Opublikowano 11 Marca 2023 Opublikowano 11 Marca 2023 2 godziny temu, michall51 napisał(a): Ciśnienie gazu najlepiej upuścić poprzez poluźnienie obudowy filtra ( tej pokrywki ) fazy ciekłej? żeby sobie powoli zeszło? Gaz spuść gdzieś pomiędzy wtryskami a reduktorem gdzie będzie Ci wygodnie, jak będziesz to robił to może Ci się wydawać że leci i leci i nie chce się skończyć, skończy się, bądź cierpliwy. 1
michall51 Opublikowano 11 Marca 2023 Autor Opublikowano 11 Marca 2023 53 minuty temu, przem8 napisał(a): Jeśli chodzi o ubogą mieszankę i jest przez lpg to nie. Czyli tankuje pb98 i jadę w trasę 20 minut temu, pelonek1 napisał(a): Gaz spuść gdzieś pomiędzy wtryskami a reduktorem gdzie będzie Ci wygodnie, jak będziesz to robił to może Ci się wydawać że leci i leci i nie chce się skończyć, skończy się, bądź cierpliwy. Rozumiem, że butli nie muszę zakręcać, ponieważ będę spuszczał pomiędzy wtryskami, a reduktorem więc elektrozawór nie puści więcej gazu z butli? Reasumując mogę to zrobić luzując opaskę na rurce która idzie z reduktora do filtra fazy lotnej Alex ultra?
pelonek1 Opublikowano 11 Marca 2023 Opublikowano 11 Marca 2023 1 minutę temu, michall51 napisał(a): Rozumiem, że butli nie muszę zakręcać, ponieważ będę spuszczał pomiędzy wtryskami, a reduktorem więc elektrozawór nie puści więcej gazu z butli? Nie musisz. 1
pelonek1 Opublikowano 11 Marca 2023 Opublikowano 11 Marca 2023 4 minuty temu, michall51 napisał(a): Reasumując mogę to zrobić luzując opaskę na rurce która idzie z reduktora do filtra fazy lotnej Alex ultra? Możesz. 1
michall51 Opublikowano 13 Marca 2023 Autor Opublikowano 13 Marca 2023 (edytowane) Witam. Zrobiłem trasę 250 km w całości na pb98, błędy się nie pojawiły. Zrobiłem wszystkie logi (obd eleven) od nowa na benzynie 98 statyczny 032 statyczny 02+33 statyczny 01+03 dynamiczny 115+118 lekka jazda 90+93 dynamiczny 03+20 ( spalanie stukowe zniknęło :O ) dynamiczny 02+33 Po powrocie z trasy i ostygnięciu maszyny podłączyłem interfejs i ciśnienie gazu 0.09 bara ( zdjęcie w załączniku ) Następnie spuściłem ciśnienie gazu za reduktorem i pokazało się 0.00 bar, a za chwilkę 0.01 mrugało na zmianę z 0.00 ( wstawiam filmik) Czy to oznacza padniety PS-04? czy da się go jeszcze w jakiś sposób sprawdzić? filmik - ciśnienie gazu po odłączeniu rury za parownikiem.mp4 Po odpaleniu normalnie przełączyła się na gaz, ciśnienie urosło, po zgaszeniu 1.26 Zanim zaczął się problem z błędem po dłuższym postoju długo kręciła żeby zapalić ( nie zawsze), więc przypuszczam, że któryś wtrysk do końca się nie zamyka i puszcza gaz w dolot, stąd problem z odpaleniem? Gdzieś we wrześniu też miałem takie problemy, że długo kręciła aż w końcu w trakcie jazdy jeden wtrysk otworzył się na maxa i lał gaz na fulla, także silnik pracował bardzo nie równo. Owy wtrysk został wymieniony i wszystko śmigało do tej pory i problemy z długim kręceniem też się na tamten moment zakończyły. Od miesiąca sporadycznie się zdarzało, ze czasami dłużej trzeba było pokręcić, ale tak jak piszę podłączałem interfejs po dłuższym postoju to ciśnienie było prawie 0. Doszedł problem z ubogą mieszanką , o który głównie się rozchodzi ps. był błąd "32772: (2)" w błędach i komunikatach sterownika gazowego, lecz nie wykasowałem go wtedy po przebojach z padniętym aku. Teraz już go skasowałem. Po włączeniu programu stag wyskakuje info " dostępny jest nowy firmware sterownika - proszę zakutalizować" wykonać akutalizację, czy zostawić? Edytowane 13 Marca 2023 przez michall51
przem8 Opublikowano 13 Marca 2023 Opublikowano 13 Marca 2023 21 minut temu, michall51 napisał(a): po dłuższym postoju to ciśnienie było prawie 0. Masz nieszczelny do końca układ to po pewnym czasie schodzi ciśnienie do zera. Może być jeszcze tak, że reduktor puszcza podciśnieniem gaz w kolektor i stąd problemy z odpalaniem.
soul87 Opublikowano 14 Marca 2023 Opublikowano 14 Marca 2023 Wracajac do pytan z poczatku watku, nie obwiniał bym gazu, widac jasno ze na benzynie korekty tez sa wysokie... mozna wystroic gaz w tym przypadku zeby korekty na lpg wrocily do 0 ale to pudrowanie syfa na pb. 1
michall51 Opublikowano 14 Marca 2023 Autor Opublikowano 14 Marca 2023 (edytowane) 9 godzin temu, soul87 napisał(a): Wracajac do pytan z poczatku watku, nie obwiniał bym gazu, widac jasno ze na benzynie korekty tez sa wysokie... mozna wystroic gaz w tym przypadku zeby korekty na lpg wrocily do 0 ale to pudrowanie syfa na pb. Rozumiem, czyli na gazie jest bardziej wrażliwy i wtedy pokazuje błąd ubogiej mieszanki, a na benzynie nie? Czy jak to rozumieć? czujnik ciśnienia ps 04 jest sprawy patrząc na moje zdjęcia oraz filmik? Gdzie zacząć szukać przyczyny wysokich korekt na Pb? Edytowane 14 Marca 2023 przez michall51
przem8 Opublikowano 15 Marca 2023 Opublikowano 15 Marca 2023 Gaz jest zle wyregulowany, a na benie korekty mieszczą się w normie więc nie ma błędu. Znajdź kogoś kto to ogarnie, bo wiecznie będziesz zadawać pytanie, a tu nikt szklanej kuli nie ma. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się