Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap BPW na ARL a4 b7


Gnoyek
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Gnoyek,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jako ,że nie ogarniam mechaniki samochodowej zapytam wprost.

Czy kupująć silnik ARL dokonam swapa praktycznie plug n' play z bpw?

 

Kupiłem kilka dni temu BPW i okazało się ,że jest zatarty, naprawa wyniesie ok 10k dlatego też szukam czegoś innego

 

Tematy przejrzane wszędzie i w sumie mowa była tylko o silnikach AWX i AVF ,że niby da rade taki swap zrobić bez zbędnych problemów

Aktualnie brak ciekawych AWX i AVF a mam możliwość kupienia ARL pytanie, czy się da bez dużych nakładów finansowych związanymi np. z przeróbkami

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

A jak ktoś wie czym mogę zastąpić jeszcze BPW to mógłby ktoś się podzielić kodami silników bo nie wiem czego szukać więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkim zastąpisz, kwestia kasy... widziałem nawet a4 b7 manual quattro 1.9tdi AFN 110PS - brałbym gdyby nie kolor auta....

 

po prostu w jednym jest coś więcej do zrobienia w drugim mniej... PD`ki głównie różniły się osprzętem od siebie, ale też nie do końca... te z końca produkcji miały mega oszczędności na materiale... szukaj awx avf arl to najbliżej...  bo wsadzić idzie wszystko nawet 2.7bT v6 kwestia kasy i wiedzy mechanika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, dla mnie zależy aby jak najniższym kosztem przywrócic go do zycia. 

Inwestowanie w remont bpw 10tys. mija się z celem. 

Więc dlatego chce wstawić 1.9 i w miarę bezawaryjnie pojeżdzić te 3-4 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie awx avf arl coś z tej rodziny. Ale jak ty chcesz auto trzymać 3 4 lata to najlepiej i najtaniej byłoby 2.0tdi nie musi być to dokładnie to samo, ale takie by osprzęt pasował...

 

natomiast 1.9 wspomniane wyżej wiadomo solidniejsze ale coś dołożyć będziesz musiał do tego interesu aby mieć w miarę bezproblemowo... Ja doskonale Cie rozumiem, ale to się tak nie da jak najniższym kosztem i dobrze.. 

Każda poprawa fabryki, oraz spokojna głowa bez zmartwień to jakaś inwestycja skierowana do osób które chcą auto potrzymać na dłużej bo wiadomo że to się nie zwraca.. ale bez  awaryjność jest bez cenne i warto do tego dołożyć, zapłakać raz i mieć problem z głowy...

 

Ale jak ty chcesz 3, 4 lata to bez sensu robić sobie koszta, szukaj w miarę pewnego 2.0tdi.. obojętnie co wstawisz to wszystko ma prawo się sypnąć bo to tylko mechanizm...

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak że osprzęt z bpw jest kompatybilny z awx i avf? Nie wiem jak jest właśnie z arl. 

Bo z tego co można było wyczytać z forum to niby jest osprzęt kompatybilny. 

 

Tak czy inaczej jednak i tak wolałbym już wsadzić tam 1.9 niż 2.0 więc jeżeli będe musiał trochę więcej dołożyc to tak zrobię. Być może zostanie ze mną autko na dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co nie mam pojęcia.. aż tak się nie interesowałem....  być może tak jest....  ten Twój 2.0tdi to pd? jeżeli tak i pompki przypasują  pod 1.9tdi to aż tak dużo do roboty w sumie nie masz. Jednak zwróć uwagę na to że 1.9tdiki mają już też swoje lata i też mogą być w różnym stanie.  Jeżeli jednak chcesz 1.9 to szukaj najlepiej awx avf ewentualnie arl

 

Na pewno blisko te 1.9 mają do 2.0tdi, ale czy osprzęt kompatybilny nie wiem.. musiałbyś zaczepić kogoś z forum i podpytać co ma dokładnie i porównać z tym co ty masz... Na pewno fizycznie bez problemu swap podejdzie... ale wiesz co tutaj kolega robił taki swap, pogadaj co i jak:

 

https://a4-klub.pl/topic/492480-a4-b7-20-tdi-blb-swap-na-19-tdi-awx/#comment-5730345

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0tdi po wymianie pompy oleju na ta z 1.9 juz nie jest bardziej awaryjny. 

Szukaj czegos pewnego i taniego.

Odpusc super, hiper silniki po regeneracji.

Ja bym szukal dolu silnika z bpw. Do tego robota glowicy, regeneracja napedu pompy lub wymiana na pompe 1.9 i lac paliwo...

Moje bpw ma nastukane 390kkm. Zrobiona glowica i wywalony dpf. 120kkm temu sprawdzany zabierak pompy oleju- przejechalby drugie tyle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

Już silnik przerzucony.

Aktualnie do modyfikacji jeszcze został komputer zgrać inną mapę, wywalić DPF.

Auto jeszcze bez tej ingerencji ma fajną moc choć ma błędy. Teraz wpadł w błąd i odcięło moc powyżej 2k obrotów nie wchodzi dalej.

Na dniach jadę do magika od kompów mam nadzieje ,że mi już to ogarnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...