Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie orientacyjne koszty modyfikacji


fajnygosc01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów.
Chcę przeprowadzić pewne modyfikacje silnika i chciałbym prosić osoby, które są na bieżąco w temacie o informację o orientacyjny przedział kosztów, bo nie wiem, czy finansowo nie porywam się z motyką na słońce. Chodzi mi o sytuację, w której wstawiam seryjny samochód do tunera i odbieram gotowy. Niestety, ale moja wiedza jest zdecydowanie za mała, żebym próbował cokolwiek robić we własnym zakresie. Planuję modyfikacje w oparciu o:
- stroker 2.0 (2.1)
- K04-064 hybryda
- wałki ADR
- wydech 3" z klapami
- pops & bangs
- hard cut rev limiter
- oraz oczywiście wszystko co do tego niezbędne (fmic, tip, wtryski, pompa, świece, poduszki pod silnik, sprzęgło, program itd. itp.)
Hamulce już są, na zawieszenie będzie oddzielna kaska. Ogólnie tam gdzie się da bez znaczącego wpływu na jakość i trwałość, chciałbym pójść ścieżką budżetową, jak w przypadku kutych korb, gdzie wszędzie czytam, że jak się nie ma nadmiaru gotówki, to nie ma sensu przepłacać. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że przed modyfikacją mogą wyjść jakieś rzeczy, które trzeba będzie ogarnąć.

Samochód A4 B6 cabrio 1.8T BFB quattro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wejdź sobie w aukcje i zobacz ceny

od 25 w górę za części plus robota i obróbki , jest bardzo zależne od wielu rzeczy

myśle że za taki projekt na dzień dzisiejszy z robotom z 35 do 50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korby 2000

tłoki 3000

głowica 2000

wał 1000

panewki 600

turbo 5000

wydech 6000

sprzęgło 3000

to tak w zaokrągleniu i w skrócie to co napisałem to tylko ułamek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba przyciągnąłem Cię mentalnie bo właśnie przeglądam temat 

i przewija się tam trochę Twoich wypowiedzi ? Takich kwot mniej więcej się spodziewałem. Ceny części przeglądałem, nie wiedziałem tylko na ile szacować robociznę. Przeglądałem przykładowo ceny wydechów na Baq Exhaust, bo mam ich tłumiki końcowe, to u nich cena całego układu wydechowego ok. 8000 zł.

Dzięki wielkie za informację, bo teraz wiem konkretnie na czym stoję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strokera 2.0 można zrobić trochę taniej

tłoki z 2.0 TFSI do tego korba kuta

jeżeli chodzi o turbo polecam z RS3 po usunięciu jednego kanału  pasuje super do 1.8T świetnie wstaje w 2.0 i generuje spory moment i moc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak jestem pozytywnie zaskoczony faktem, jak inflacja obeszła się z tym rynkiem w porównaniu do wzrostu cen jedzenia i innych artykułów codziennego użytku. Nie wnikałem w temat od długiego czasu, bo odkładałem fundusze na cały projekt (doprowadzenie wyglądu do stanu jak najbardziej zbliżonego do idealnego, moc, car audio, delikatne modyfikacje optyczne) i teraz jak ruszam z tematem, to ze strachem zacząłem sprawdzać ceny części, ale stwierdziłem, że nie jest tak strasznie, jak się obawiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ta moc to na turbinie hybryda IHI od peruna

ale to turbo dość ocięrzale wstaje w 2.0 i do codziennej jazdy jest średnie od  3000 obrotów dopiero dobrze ciągnie a te z RS od 2700

no ale coś za coś max moce to z 350 do 380 KM w zależności od odprężenia silnika bardziej odprężony gorszy dół i mniejszy moment ale więcej KM górom , mniej odprężony to odwrotny rezultat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać Adam już napisał wszystko w temacie.  Gdybyś chciał trochę lepszą dmuchawkę to przyglądnij się temu.

TOMSON.COM.PL

Turbosprężarka Borg Warner 179388 EFR 6758 T25 A/R 0.64 WG to produkt najwyższej jakości. Sprawdź pozostałe profesjonalne części do tuningu!

 

0.80 A/R T4 twinscroll (wbudowany WG) 

Chętnie bym to zobaczył w jakimś strokerze dwulitrowym podobno już od 2400-2500 jest bardzo dobry cios. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@hopek03 Słaby dół to nie problem, bo to cabrio i został zakupiony wyłącznie w celu "robienia banana na gębie" w lato ? Nie służy do, jak to się mówi, jeżdżenia po bułki. W ciągu roku robię nim okolice 2500 kilometrów. A ta IHI to jaki ma symbol? Jak jej szukać? Bo chętnie przybliżyłbym sobie temat. Sorry za prostackie pytania, ale jestem laikiem - początkującym teoretykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@morelo Pewnie, że bym chciał, ale między chcieć a móc stoi portfel i drze japę, że się nie da ? Pomyślałem przez chwilę, żeby się wstrzymać i dozbierać trochę monet, ale tak naprawdę 4 lata odkładam na to wszystko i wiecznie przekładam, bo najpierw był plan na hybrydę K03s i 260-270 KM, jak było blisko finansowo, to powstał pomysł zobaczenia trójki z przodu i wrzucenia K04-064, aż w końcu stwierdziłem, że to nie jest tak dużo mocy, więc idę w strokera i hybrydę K04-064. U mnie jest ten problem, że waga wynosi 1720 kg, a do tego felgi 18x9,5, większe hamulce, audio z wygłuszeniem drzwi i bagażnika, więc strach pomyśleć ile to waży w sumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te IHI to totalna hybryda pomiędzy audi a subaru z tego co rozkminiałem nie ma to oznacze4ń cza dzwonić do peruna i pytać o hybryde ihi do 2.0 TFSI na 500km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chcesz przebić 400 to albo na tłokach z 2.0 TFSI na sworzniu 23mm albo kucizna z tym że kucizna w zależności jak spasowana pobiera oliwe mniej lub więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresował mnie ten temat hybrydy IHI. Jak zwykle wszystko rozbija się o finanse. W najbliższym tygodniu zadzwonię do tunera i porozmawiam konkretnie o kosztach, wtedy dokładnie będę wiedział na co mogę sobie pozwolić, ale nie ukrywam, że cholernie miło by było zobaczyć czwórkę z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z innej beczki. Montuję w bagażniku subwoofer 1000 W i muszę mieć do tego alternator 190-200 A. Orientujecie się może czy zmieści się i nie będzie wymagał przeróbek jakiś od czegoś innego, np. A8/S8? Sorry, że nie na temat, ale napisałem w piątek zapytanie w dziale elektrycznym i na razie brak odzewu, a chcę ruszać z tym wszystkim, żeby spróbować wyrobić się do wakacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fajnygosc01 napisał(a):

Zainteresował mnie ten temat hybrydy IHI. Jak zwykle wszystko rozbija się o finanse. W najbliższym tygodniu zadzwonię do tunera i porozmawiam konkretnie o kosztach, wtedy dokładnie będę wiedział na co mogę sobie pozwolić, ale nie ukrywam, że cholernie miło by było zobaczyć czwórkę z przodu.

czwórka z przodu jest uzależniona od wielu rzeczy turbo to tylko minimalny procent

masz tunera co ogarnie ci to od A do Z zapytaj go czy wie że na takie moce to w b6/b7 trzeba nawet układ paliwowy przerobić i nie chodzi o pompę i wtryski żebyś potem nie jeździł od fachowca do fachowca na poprawki

Edytowane przez hopek03
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za wszelkie wskazówki i informacje. Jeśli chodzi o tunera, to brałem pod uwagę tylko 3 firmy w Polsce, ale po wnikliwej weryfikacji (opinie, komentarze, oceny, filmiki na youtube) wybrałem akurat tego, który stroił Twoje auto. Wywnioskowałem, że jest wielkim fachowcem, pasjonatem, fajnym człowiekiem i naprawdę wie co robi. Obawiam się tylko, jakie są u niego terminy.

Ile dociera się silnik po takich modyfikacjach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...