Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wentylator chłodnicy działa w odwrotną stronę


tomi8889
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez tomi8889,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem dziś byłem nabić klime  niby wszystko oki dobili czynnika i okazało się ze wentylator  obraca sie w druga stronę i nie schładza  pytanie czy padł moduł wentylatora czy ktoś coś pokombinował jak to sprawdzić auto a4b8 2.0 tdi caga  ps klima nie zgłasza błędów auto mam od stycznia więc nie znam histori czy działało wcześniej poprawnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto Ci powiedział, że działa w odwrotną stronę?

 W którym kieruku przepływa powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powietrze zamiast chłodzić chłodnice leci w drugą stronę panowie stwierdzili ze wentylator obraca sie odwrotnie i kazali jechac do elektronika ze albo winny bedzie moduł lub ktos cos pomieszał w kablach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłóż rękę do chłodnicy/grilla przed maską i sprawdź czy dmucha czy możw wciąga powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki jutro sprawdzę a jak ma być prawidłowo ps nie bardzo kumaty jestem ale szybko się uczę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba goście chcą Cię naciągnąć na nowy wentylator nie wymieniając tego. Jeszcze nie słyszałem o przypadku, żeby wentylator kręcił w drugą stronę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien wciągać z zewnątrz auta poprzez chłodnicę i do komory silnika, tak jak działa pęd powietrza w czasie jazdy do przodu. W przeciwnym wypadku nie miałoby to sensu, gdyby wentylator wypychał powietrze do przodu, a pęd powietrza poruszającego się do przodu pojazdu pchał powietrze w odwrotną stronę:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę i się odezwę ale ciekawy temat bo klima działa bez problemu choć nie bardzo działa na postoju wydaje mi sie ze słabiej chłodzi  powiedzieli mi zeby nie uzywac klimy bo moze kompresor  ulegnie zatarciu bo nie ma chłodzenia i cisnienie wzrasta do 30 barów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej możliwości, chyba że sami odwrócili bieguny na wentylatorze żeby stworzyć usterkę. Sprawdź jutro tak jak Muskel napisał, czy powietrze dmucha w stronę silnika. Przez gril raczej nie poczujesz, bo wentylator nie ma na tyle siły w takim ustawieniu łopat, żeby przepchać powietrze przez oba radiatory i gril.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak teraz myślę to nie, nie jest to możliwe, to są motory PWM, trzeba by uzwojenie inaczej poprowadzić, żeby silnik kręcił się w drugą stronę, samo odwrotne podłączenie tego nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro się dowiemy czy jest oki czy panowie chcą  mnie naciągnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś sprawdziłem wentylator obraca się w drugą stronę dmucha do przodu auta więc jest jakaś przyczyna gdzie sprawić czy wystarczy zamienić bieguny czy to coś grupszego  proszę o jakąś potpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Langista napisał(a):

Jak teraz myślę to nie, nie jest to możliwe, to są motory PWM, trzeba by uzwojenie inaczej poprowadzić, żeby silnik kręcił się w drugą stronę, samo odwrotne podłączenie tego nie zmieni.

Otóż nie :D Wentylator z tiguana czy tam Q5 w z aucie z 2JZ obracał się złą stronę po złym podłączeniu biegunów więc da się. Gość jezdził tak 5 lat zanim się skumał czemu mu przepala 50A bezpiecznik po każdej przejażdżce ? I co ciekawe usterka też wyszła przy serwisie klimatyzacji ;) 

Edytowane przez Skowrix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe.. w takim razie trzeba sprawdzić całą wiązkę od wentylatora po moduł, jeżeli jest ok, to moduł do wymiany. O ile moduł nie jest w wentylatorze..

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wsadzony zły wentylator? Nie wiem czy były prawe/lewe ale warto by sprawdzić nr części no i oklablowanie jak wspomniał Muskel1. Jeżeli kable i nr cześci beda ok to jedyne co przychodzi do głowy to uszkodzony moduł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...