Hezen Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 (edytowane) Witam. Dzisiaj po przejechaniu kilku kilometrów zaswieciła mi się kontrolka ciśnienia oleju. Na luzie nic Fis nie pokazuje. Po przegazowaniu na luzie powyżej 2 tys. pojawia się kontrolka ciśnienia oleju i po chwili gaśnie po powrocie do niskich obrotów. Podczas jazdy komunikat wyskakuje już przy 1.6-1.7 tys obr. Przy podstawie filtra oleju, podczas próby ściągnięcia gumowej beżowej osłony z czujnika okazało się że przewód jest urwany. Czy to czujnik ciśnienia oleju? Zdjęcie z neta, poglądowe. Edytowane 28 Czerwca 2023 przez Hezen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazii Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 Tak 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hezen Opublikowano 28 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 (edytowane) Fazi to czujnik 0.9 bar tak? Jak widzę po schemacie elektrycznym tego czujnika to przy niskim ciśnieniu oleju, poniżej 0.9 bar zwiera on obwód do masy. Dlaczego na fisie komunikat drze japę w przypadku urwanego przewodu? Przecież nie ma kontaktu do masy... No chyba że sterownik a bardziej licznik widzi że obwód nie ma przejścia i dlatego jest info graficzne i dzwiekowe na blacie? Edytowane 28 Czerwca 2023 przez Hezen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozwiązanie Fazii Opublikowano 28 Czerwca 2023 Rozwiązanie Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 On zwiera do masy w przypadku prawidłowego ciśnienia oleju (styk NO). Przy słabym ciśnieniu nie będzie masy na pinie i pojawi się komunikat na fis. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hezen Opublikowano 28 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 Fazi jesteś wielki, dziękuję za pomoc! Nowy konektor zarobiony, przy okazji wyczyszczony i sprawdzony konektor od temperatury oleju. Na rozgrzanym już nie ma komunikatu niskiego ciśnienia. Jeszcze raz dzięki, również za wyjaśnienie typu wysterowania komunikatu pokazujacego się na zegarach oraz za schemat 🙂 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się