Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Ogólne problemy z silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jestem początkującym posiadaczem Audi A4 Avant z roku 1998. Prawdę mówiąc moja widza na temat motoryzacji nie jest zbyt szeroka, dlatego poszukuję pomocy osób, które znają się na tych autach (chyba dobrze trafiłem ;))

Główne pytanie dotyczy silnika dlatego dodałem wątek w tym dziale. Proszę o wyrozumiałość, nie chcę zaśmiecać forum. Pozostałe 2 pytania są poboczne, ale będę wdzięczny jeśli na nie również uzyskam odpowiedź.

Mam silnik 1.9 TDI - 110 KM. Problem polega na tym, że dotychczas jeździłem Passatem z 2004 też 1.9 TDI 100 KM na pompowtryskach i muszę stwierdzić, że wydaje mi się,ze po prostu był silniejszy, mimo,że miał o 10 KM mniej. Mam małe wątpliwości, czy nie zostałem oszukany i być może mam pod maską 90-cio konny silnik? Ja rozumiem, że między autami jest 6 lat. Różnica jest jednak aż za bardzo odczuwalna - Przed moją miejscowością jest spora góra, Passatem na piątym biegu przy 140 KM/h nadal rozpędzałem się i to całkiem przyzwoicie, natomiast Audi przy 140 km/h na piątce już niezbyt chętnie się rozpędza, wskazówka prawie stoi. Jak sprawdzić, czy sprzedawca podał mi prawidłowe dane na temat silnika? Gdzie znajdę oznaczenie, które powie mi jaka naprawdę jest moc tego motoru?

(już nawet nie wspominam, że passat jest o wiele cięższy)

A może zbyt wiele wymagam od 11-letniej Audicy?

Zwracam dużą uwagę na szczegóły, dlatego kolejny problem dotyczy podgrzewania foteli. I znów porównamy z Passatem - w Passacie już po 2 minutach ogrzewanie mocno grzało, natomiast w Audi wygląda to o wiele gorzej, po 10 minutach nie byłem pewny, czy fotel grzeje, czy to ja sam sobie nagrzałem fotel swoim ciałem. Pytanie jest następujące: Czy w Audi tak powoli rozgrzewają się fotele, czy być może znajdę pod fotelem jakąś wtyczkę odpowiedzialną za podgrzewanie? A może to bezpiecznik? Czy po prostu mam się liczyć z tym, że w 11-letniej Audicy tak wygląda podgrzewanie foteli i nie porównywać więcej do Passata?

Ostatnie pytanie: czy lampy z A4 po liftingu wsadzę do swojej z 1998?

Będę wdzięczny za odpowiedź na moje pytania. Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do dyskusji ;)

P.S. oczywiście jest też masa spraw, które są fajniejsze niż w Passacie :D

Opublikowano

ogólnie zasada jest taka że robimy tzw LOGI czyli zczytujemy dane z pracującego silnika... znajdziesz na forum temat jak to zrobić za pomocą kabelka (koszt nawet od 50zł) i programu VAG-COM (znajdziesz jak poszukasz)

jeśli nie chcesz kupować kabelka to w robieniu logów mogą pomóc Ci koledzy z Twojego regionu... zajedź na najbliższego spota... temat spotkań też znajdziesz

grzanie powinno być ekspresowe więc za pomocą wspomnianego kabelka trzeba byłoby sprawdzić czy nie ma jakiś błędów (albo pogrzebać w wiązkach w fotelu)

poliftowe światełka też raczej założysz bo sporo ich na forum (nie jestem pewien bo jeżdżę B6 ale tak mi się wydaje)

:hi:

Opublikowano

chyba szybciej będzie, jak pojadę do stacji i znajomy odczyta symbol silnika z komputera, prawda?

Jestem zdziwiony, że na komputerze odczytam nawet informacje o błędach w podgrzewaniu foteli. :)

dziękuję za wskazówki

Opublikowano

aaaa zapomniałem o kodzie silnika... powinien być na naklejce w kole zapasowym... zerknij

Opublikowano

aaaa zapomniałem o kodzie silnika... powinien być na naklejce w kole zapasowym... zerknij

jak pójdę sprawdzić ten kod, to powiesz mi jaka jest moc mojego silnika?

Opublikowano

Jest AFN 81 KW

Więc nie rozumiem dlaczego ona jest aż tak bardzo słabsza od mojego byłego Passata :(

Opublikowano

kolego - jest jeszcze mozliwosc, ze ci n75 przycina i masz tryb awaryjny skoro przy 140 ci nie idzie... albo kierownice zapieczone... zrob te logi bo rzeczywiscie ciezko powiedziec co moze byc nie tak. no i przy okazji logow mozesz tez kod silnika dczywac z kompa bo wlepka wlepka no ale...

Opublikowano

Jest AFN 81 KW

Więc nie rozumiem dlaczego ona jest aż tak bardzo słabsza od mojego byłego Passata :(

my też... dlatego poczytaj o LOGach... jaki olej wlany? kiedy filtry zmieniane? (bardzo ważny filtr paliwa i powietrza)

Opublikowano

słowem jak pojadę do warsztatu na komputer, to wszystko będę wiedział, tak?

Nie jestem zorientowany co to LOG ani n75 ani na czym polega zapieczenie. W warsztacie po podłączeniu komputera wszystkiego się dowiem, tak?

O Lampach zapominam (właśnie przeczytałem jak skomplikowana jest modyfikacja)

a o fotelach porozmawiam w dziale o elektryce.

Opublikowano

jesli warsztat fachowy to tak ale jesli sie nie znaja to nie wiem czy nie byloby lepiej jakbys na jakis dolnoslaski zlot wskoczyl...

Opublikowano

Raczej porządny (najporządniejszy w okolicy, jaki znam). Jeździłem tam z Passatem i wszystko mi elegancko opowiadali. Chyba z Audicą trzeba będzie zrobić tak samo.

Rozumiem, że wmawianie sobie, że przez 11 lat uciekło spod maski aż tyle koni jest raczej głupim tłumaczeniem sobie problemu? (taką wersję sobie wybrałem)

Opublikowano

powiem ci tak - ja mam wlasnie 1997 i czasem problem z n75. jak lapie tryb awaryjny to jest tak jak mowisz - muli strasznie i powizej 140 nie sposob isc. a jak sie n75 'naprawi' to leci jak dzika swinia :)

Opublikowano

w dieslach koników raczej przybywa niż ubywa :>

Opublikowano

powiem ci tak - ja mam wlasnie 1997 i czasem problem z n75. jak lapie tryb awaryjny to jest tak jak mowisz - muli strasznie i powizej 140 nie sposob isc. a jak sie n75 'naprawi' to leci jak dzika swinia :)

Najszybciej leciałem nią 160 km/h i nie wiem,czy poszłaby więcej.

A co powiesz mi o tym n75? Ile kosztuje naprawa? Czy to drobna usterka?

:/ trochę się zestresowałem

Opublikowano

kolego - jak nie masz zdiagnozowanej usterki to ciezko powiedziec czy celujesz w dobry tor... sam zaworek chyba 150-250 nie pamietam dokladnie. to musza inni powiedziec. wymiana nie jest trudna i mozna nawet zrobic to samemu jak ktos nie ma 2 lewych rak. na forum moze nawet w warsztacie gdzies jest to opisane. generalnie chyba w 300 pln sie zamkniesz ale nie stresuj sie bo to moze wcale nie jest to. podepnij kompa i sie dowiedz.

a n75 to zaworek od trybu pracy turbiny (jesli dobrze mowie ... jak nie to mnie poprawia zaraz) tak w skrocie i prosto to: jak on nie dziala to turbo pompuje w powietrze i auto nie idzie pow. 1700 obr. tylko muli strasznie i max do 140 sie da wyciagnac

Opublikowano

Ale u mnie turbo działa na 100%, daje się to odczuć, samochód od razu przyspiesza, włącza się przy 2 tys. obrotów ślicznie brzmiącym świstem.

czyli to chyba nie n75.

dobra, nie ma co gdybać, bo przyczyn może być pewnie cała masa. Trzeba sprawdzić i tyle. Jak będę wiedział o co chodzi, to napiszę Wam tu na forum.

Opublikowano

Zrób tak. Jedź na spot dolnośląski i wcześniej na forum spotowym napisz że będziesz potrzebował podłączenia auta i zrobienia logów statycznych i dynamicznych. Ktoś na spocie powinien wiedzieć o co chodzi i jak to się robi.

Potem te logi wstawiasz na forum i diagnozę masz gotową.

Warsztaty raczej nie robią logowania dynamicznego. (przynajmniej o takich nie słyszałem)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...