Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.6 ADP nie odpala


ReDAudiana
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez ReDAudiana,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 7 dni temu auto nie chciało odpalić tak jakby brakowało benzyny i zostały wymienione w nim kable zapłonowe oraz świece i nadal nie chce odpalić czy ktoś może przetłumaczyć poniższe błędy albo pomóc w diagnostyce? wstępnie chcę wymienić czujnik spalania stukowego i czujnik wału korbowego. Błędów nie udało mi się skasować więc mogą także być stare już nieaktualne.

 

0VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,25,35,37,45,55,56,57,67,75,76,77

Controller: 8D0 907 557 B

Component: 1,6L R4/2V MOTR HS D08

Coding: 04001

Shop #: WSC 00000

9 Znalezione:

 

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

 

16516 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too High

P0132 - 35-10 - - - Intermittent

 

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

 

17736 - Knock-Control: Cylinder 4: Regulation Limit Exceeded

P1328 - 35-10 - - - Intermittent

 

17735 - Knock-Control: Cylinder 3: Regulation Limit Exceeded

P1327 - 35-10 - - - Intermittent

 

01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)

26-10 - Output Open - Intermittent

 

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 35-10 - - - Intermittent

 

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

 

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

 

1 Blad Zapis.: 01176 - Key 07-10 - Signal to Low - Intermittent

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana czujników nie pomogła nadal auto jakby chciało ruszyć a nie odpala.

Teraz przypomniało mi się że może to być jeden z przekaźników zawsze po przekręceniu kluczykiem było słychać taki dźwięk jakby coś się załączyło a teraz nie słychać. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdziłem przekaźniki multimetrem i pstrykały /przekazywały napięcie / zapalała się żarówka.
Trochę czasu zajęło zanim zrozumiałem jak dobrze sprawdzić taki przekaźnik niżej wrzucam grafikę dla tych którzy kiedyś tu zawitają. 4284219100_1691456686_thumb.jpg

Została pompka paliwa do sprawdzenia tylko dziwi mnie to że już nie słychać takiego ciągłego dźwięku który zawsze słyszałem gdy przekręciłem kluczykiem na stacyjce (jednostajny sygnał - pisk) na innym forum czytałem że  jest to kontrolny pisk, w stylu zapalenia się na moment wszystkich kontrolek, taka kontrola kontrolek. 

Jeśli ktoś coś wie na ten temat proszę tu napisać może mi to pomóc w diagnozie nie wykluczam tego że mogła to być pompka paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa jest sprawna nadal zastanawia mnie cewka zapłonowa niżej wysyłam zdjęcia z pomiarów cewka w tym samochodzie jest z kopułka.
7843782300_1691621938_thumb.jpg 6262484400_1691621936_thumb.jpg  

Multimetr ustawiłem na 200 omów i  na pinach mi wykazywało 0 <- oznaka że uszkodzony czy źle coś sprawdzam? 
 4903056100_1691621846_thumb.jpg  5553910600_1691621858_thumb.jpg 

a tu 0.6
6260084400_1691622568_thumb.jpg 
 
teraz ustawiłem na 20k w multimetrze i wykazało mi 7.80

8498297100_1691621922_thumb.jpg  2307316900_1691621923_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że w kopułce zaciął się krzemień/grafit i przez to nie było iskry. Po wyczyszczeniu sprężynka teraz go wyciska normalnie. Teraz pytanie: w jakiej kolejności podłączyć kable zapłonowe w Audi A4 B5 1,6 ADP?

 

 

7110618300_1692889947.jpg

1065133900_1692889946.jpg

Edytowane przez ReDAudiana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 : 3 : 4 : 2

licząc od strony rozrządu ??

 

U mnie wcześniej chyba było tak jak na zdjęciu poniżej a paluch jest ustawiony pomiędzy 1 a 2 czy tak powinno być ?

IMG_20160316_155656_1141735.JPG

Edytowane przez ReDAudiana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palec kręci się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, więc musisz kable zapłonowe wpiąć tak, aby najpierw na 1 następnie na 3 następnie na 4 i dopiero na 2 cylindrze podawał iskrę. Cylindry liczone od strony rozrządu.

Na zdjęciu kopułki numery są prawidłowo opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można kopułkę sprawdzić za pomocą miernika? włączyłem rezystencje i wykazała mi 0 na każdym stylu oprócz tego środkowego ale gdy ustawiłem na mierniku pikacza aby sprawdzić czy jest przejście pika czy to oznacza że kopułka do wymiany? po sprawdzeniu palucha miernikiem nie ma przejścia 

Wcześniej paluch był w tym miejscu co czerwona linia a kable zapłonowe w tej kolejności
 6230963900_1693344544_thumb.jpg  
8659279800_1693344544_thumb.jpg


Po próbie odpalenia auto jest w tym miejscu:
8915987300_1693344545_thumb.jpg  
Czy to oznacza że teraz od miejsca palucha powinny być liczone kable zapłonowe czy mogę je podłączyć tak samo jak wcześniej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ReDAudiana napisał(a):

Czy to oznacza że teraz od miejsca palucha powinny być liczone kable zapłonowe czy mogę je podłączyć tak samo jak wcześniej ?

A skąd Ci to przyszło do głowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

Godzinę temu, Pieterb napisał(a):

A skąd Ci to przyszło do głowy?

 

 

paluch zmienił swoje położenie to przyszła myślę że od niego się liczy aby dawał odpowiednio iskrę 1 następnie 3 i 4-2

domyślam się że tu nie chodzi o palucha gdyż on może zatrzymać się np na 4 cylindrze? więc jak rozpoznajecie w 100% rozmieszczenie kabli w kopułce ?

Edytowane przez ReDAudiana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie gra roli gdzie palec stanął i nie gra roli jak obrócisz kopułkę. Ważne jest wpięcie kabli w odpowiedniej kolejności 1-3-4-2.

Nie wiem dlaczego komlikujesz coś, co jest proste i oczywiste.

Pierwszy cylinder na OT i na nim ma myć najpierw iskra.

Edytowane przez Muskel1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

Dziękuję wszystkim za rady wymieniłem kopułkę z paluchem oraz bezpiecznik 3A który jest w przewodzie i odpaliło auto 

8659279800_1693344544_thumb.jpg
 2951456200_1693667255_thumb.jpg 
https://www.youtube.com/shorts/lWe73_fmbzE

Edytowane przez ReDAudiana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...