Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Sprzęgło jednokierunkowe alternatora


raf1977

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czeka mnie wymiana rolki z napinaczem oraz sprzęgło jednokierunkowe alternatora. Koszt materiału w ASO Audi to 710 zł. Czy znacie może jakieś tańsze źródło dostępu w/w części. Jestem z Koszalina.

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Czeka mnie wymiana rolki z napinaczem oraz sprzęgło jednokierunkowe alternatora. Koszt materiału w ASO Audi to 710 zł. Czy znacie może jakieś tańsze źródło dostępu w/w części. Jestem z Koszalina.

Pozdrawiam

Rafał

każde inne zródło będzie tańsze :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ile napinacz ale kólko nie wiecej niz 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO Audi "krzykneli" za sprzęgło jednokierunkowe alternatora dokładnie 500 zł :shocked: Poza tym trzeba podać rodzaj alternatora. No właśnie jak to sprawdzić bez rozbierania? Da się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popraw wątek, bo nie wiem do jakiego silnika szukasz części. BRE czy BPW??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

038903315AH - napinacz

SKF VKM 31058 - cena ok. 150zł.

Sprzęgło jednokierunkowe alternatora INA w zależności od alternatora jaki posiadasz to koszt od. 140 do 200zł.

Podaj numer części OEM widniejący na alternatorze jeżeli chcesz poznać dokładne oznaczenie i cenę części.

Części są dostępne w oddziałach sieci Intercars.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za wymianę tego sprzęgiełka alternatora zapłaciłem 300 zł z robocizną.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to sprzegiełko jest w rolce czy to osobna część? U mnie wspomoaganie nieco ciężko chodzi i mechanik wytypował właśnie rolkę od alternatora. Będę u siebie wymieniał pompe klimy więc i to bym przy okazji załatwił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatarte sprzęgiełko można poznać po głośnej pracy silnika i skaczącej rolki napinacza paska .

Łożysko można jeszcze sprawdzić mechanicznie czy nie jest zatarte na wyłączonym silniku.

W korpusie alternatora są otwory technologiczne gdzie widać komutator- który po włożeniu np. śrubokręta - powinien się łatwo przekręcić .

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy u mnie to: przede wszystkim głośna praca silnika - taki dodatkowy szum w okolicy paska klinowego, poza tym napinacz delikatnie skacze ugięcie około 3 mm, podczas postoju na wolnych obrotach poruszając zdecydowanie kierownicą słychać w kabinie takie mruczenie na wyższych obrotach już nie.

moje pytanie - jak sprawdzić numer tego alternatora ? co trzeba rozebrać, a może nie trzeba?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Etce można to sprawdzić ale tam jest dużo rodzajów ja po wpisaniu swojego nr Vin też mi wyskakuje parę. Są dwie firmy Bosch i Valeo.Sprawdz naklejkę na alternatorze :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie: czy ktoś z was rozbierał kiedyś sprzęgiełko alternatora,zna zasadę jego działania (jak jest zbudowane)i co jest przyczyną jego zacierania się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...