Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy przeróbka lamp USA w domu jest możliwa ?


Pawel.W335
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez mariusz36,

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, w ostatnim czasie stałem się szczęśliwym (ale nie do końca :D) posiadaczem b8 2015r ze Stanów Zjednoczonych. Zdawałem sobie sprawę z konieczności przeróbek (według niektórych nie koniecznych) związanych z tym tematem. Chciałbym się dopytać o kilka rzeczy, a więc do sedna. 

Ze względu na dość bogate zaplecze narzędziowe, jako taką wiedze mechaniczną i elektryczna oraz zdolności manualne zastanawiam się nad przeróbką lamp w domu. Chciałbym zapytać czy ktoś z użytkowników może podejmował się takiego zabiegu. Z tego co udało mi się wywnioskować czytając inne tematy do przeróbki jest przednia lewa lampa (soczewka) oraz wykodowanie pomarańczowych obrysówek. Co do tyłu udało mi się ustalić że do przelutowania są diody kierunkowskazów,wstawienie światła przeciwmgielnego wraz z instalacją oraz pozbycie się w jakiś sposób świecenia stopu wraz z kierunkowskazem (nw czy da się ogarnąc to programowo).

Pytanie jest takie czy jest gra warta świeczki, dodam że wszystkie lampy mam całe w oryginale, lampy w przygodzie w USA nie ucierpiały. Zdaje sobie sprawę że po przeróbce zostaje pomarańczowy odblask w przedniej lampie, tu pytanie czy da się go pozbyć i zmienić na odblask biały EU, myślę że kwestia dostania uszkodzonej lampy od znajomych handlarzy sprowadzajacych auta z Niemiec nie była by problemem, kwestia czy da się to wymienić ? 

Kolejna kwestia to lampy tył, na podstawie zdjęć z internetu nie jestem w stanie stwierdzić czy klosz lamp rożni się od EU, widziałem kilka wersji, bez pewności która jest oryginałem EU. Chodzi o fakt czy przerobienie lampy (wnętrza) gwarantuje jej identyczny wygląd z zewnątrz do EU (klosz) ?

Inna kwestia to oddanie lamp do przeróbki, czy to faktycznie się opłaca, dodam, że nie jestem jakimś sknera tylko nie jestem fanem takich rozwiązań, świadomość przeróbki samemu daje mi pewność że wiem co mam, po zleceniu tego komuś jakoś tego nie widzę. 

No i kwestia ostatnia to wysyłka lamp z powrotem do USA. Mam tam brata który by prawdopodobnie taki komplet sprzedał bez problemu, prawdopodobnie po takim zabiegu i kupnie lamp EU zostało by jeszcze pare groszy. W takim przypadku chciałbym zapytać czy pozbywać się przednich lamp wraz z modułami (nie wspomniałem że jest to xenon, jeżeli są jakieś rodzaje to nie wiem który to :D ) natomiast tył to full led o ile się nie mylę ? Czy po takim zabiegu i kupnie lamp europejskich wystarczy dodać instalacje na lampy przeciwmgielnej z tyłu oraz kodowanie czy jest jeszcze jakaś kwestia do ogarnięcia ? 

Jeżeli ktoś podejmował się przeróbki lamp w domu byłbym wdzięczny za jakieś schematy, instrukcje kodowania i wszelakie wskazówki

PS. Z góry przepraszam za tak wiele pytań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniasz tylko soczewki, kloszy nie ruszasz

masz zwykłego Bixa czy skretny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to rozpoznać ? Ogólnie to auto jutro jedzie na zakodowanie kluczyka do ASO więc dopiero jutro będę miał możliwość go uruchomić (nie było kluczyka). Mogę też o to jutro zapytać znajomego w ASO po Vinie i dać odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodziło mi bardziej o kwestie wizualną pomarańczowej obrysówki która średnio mi się podoba, nie chodzi o żadne maskowanie pochodzenia auta :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Pawel.W335 napisał(a):

Tak, chodziło mi bardziej o kwestie wizualną pomarańczowej obrysówki która średnio mi się podoba, nie chodzi o żadne maskowanie pochodzenia auta :D 

 

zostaw obrysy, auto jest lepiej widzialne nocą

kluczyki ogarnij minimum dwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie
8 godzin temu, Pawel.W335 napisał(a):

Tak, chodziło mi bardziej o kwestie wizualną pomarańczowej obrysówki która średnio mi się podoba, nie chodzi o żadne maskowanie pochodzenia auta :D 

Kup sobie komplet lamp EU tzw. gołych ( bez sterowników , modułów ) po nr. lamp jakie masz teraz tylko EU. Przekładasz osprzęt z tych co teraz masz i będzie tak jak być powinno . Zostawienie obrysówek to moim zdaniem wiocha ( zapewniam Cię - będziesz widziany w nocy 😂 ) . Tak samo robisz z lampami tylnymi  . Kupujesz EU ( wiem do sedana b8 nie jest łatwo ) przekładasz kodujesz i też jest tak jak ma być . Lampy które Ci zostaną nie musisz wysyłać do Stanów :wink: . Tu je sprzedaż bez problemu . Żadne klejenie cudowanie , ma być potem jak fabryka . To jest Twoje bezpieczeństwo i innych i ma wyglądać . Jak nie jesteś gołodupcem to tak ma być zrobione . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Pawel.W335 napisał(a):

Tak, chodziło mi bardziej o kwestie wizualną pomarańczowej obrysówki która średnio mi się podoba, nie chodzi o żadne maskowanie pochodzenia auta

to juz tylko kwestia jak Ci sie bardziej podoba tak zrob. Ja akurat w q5 zostawilem i jest ok, ale wiem ze sa osoby ktorym to sie nie podoba - wiec kazdego wybor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mariusz36 napisał(a):

Kup sobie komplet lamp EU tzw. gołych ( bez sterowników , modułów ) po nr. lamp jakie masz teraz tylko EU. Przekładasz osprzęt z tych co teraz masz i będzie tak jak być powinno . Zostawienie obrysówek to moim zdaniem wiocha ( zapewniam Cię - będziesz widziany w nocy 😂 ) . Tak samo robisz z lampami tylnymi  . Kupujesz EU ( wiem do sedana b8 nie jest łatwo ) przekładasz kodujesz i też jest tak jak ma być . Lampy które Ci zostaną nie musisz wysyłać do Stanów :wink: . Tu je sprzedaż bez problemu . Żadne klejenie cudowanie , ma być potem jak fabryka . To jest Twoje bezpieczeństwo i innych i ma wyglądać . Jak nie jesteś gołodupcem to tak ma być zrobione . 

Chodzi o fakt ze mam możliwość ich wysłania tam, 200 zł przesyłka a komplet tył w stanach kosztuje 800$ co jest moim zdaniem gra warta świeczki. Tez mi się wydaje ze na tyle dobrze swieci już taka lampa w xenonie ze nią ma możliwości żeby ktoś mnie nie zauważył przez brak obrysowki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mariusz36 napisał(a):

Kup sobie komplet lamp EU tzw. gołych ( bez sterowników , modułów ) po nr. lamp jakie masz teraz tylko EU. Przekładasz osprzęt z tych co teraz masz i będzie tak jak być powinno . Zostawienie obrysówek to moim zdaniem wiocha ( zapewniam Cię - będziesz widziany w nocy 😂 ) . Tak samo robisz z lampami tylnymi  . Kupujesz EU ( wiem do sedana b8 nie jest łatwo ) przekładasz kodujesz i też jest tak jak ma być . Lampy które Ci zostaną nie musisz wysyłać do Stanów :wink: . Tu je sprzedaż bez problemu . Żadne klejenie cudowanie , ma być potem jak fabryka . To jest Twoje bezpieczeństwo i innych i ma wyglądać . Jak nie jesteś gołodupcem to tak ma być zrobione . 

 

Wysyłać lampy do USA żeby po tem kupić EU  :polew:

 

:facepalm:

 

 

 

Tutaj na forum kilka osób zajmuję się przeróbką ori lamp na EU i nie rzadko na Bi-ledach, mam polecam. Obrysy to nie wiocha tylko podniesione bezpieczeństwo auta w nocy, sam napisałeś o BEZPIECZENSTWIE.

I lamp się nie koduje tylko zmieniamy wszystko w adaptacjach.

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dev napisał(a):

Tutaj na forum kilka osób zajmuję się przeróbką ori lamp na EU i nie rzadko na Bi-ledach, mam polecam. Obrysy to nie wiocha tylko podniesione bezpieczeństwo auta w nocy, sam napisałeś o BEZPIECZENSTWIE.

I lamp się nie koduje tylko zmieniamy wszystko w adaptacjach.

He he spoko Dev. Odniosłem się tylko z żartem do tego co napisałeś o obrysówkach w nocy  :wink: . Dziadek już jestem , ale bardzo dużo jeżdżę  po Europie i nie wiem co obrysy mają do bezpieczeństwa w nocy . Jak Ci to pomaga to niech tak będzie . Ja uważam że to wiocha . Dla jasności - nie sprowadziłem i zrobiłem jednego auta z Stanów , Kanady czy Niemiec . Lampy  , ale i wszystko ma być zrobię tak jak fabryka , a nie druciarstwo . Co się z lampami robi dobrze wiem 😂. Na temat tych Bi-ledów ( cokolwiek to jest ) nie będę się wypowiadał . I żeby nie było , różne próby robiłem i robię nieraz w brew zasadom i przeróbki lamp też , dlatego z doświadczenia komuś doradzam żeby jednak zrobił jak oryginał . 

 

3 godziny temu, Dev napisał(a):

Wysyłać lampy do USA żeby po tem kupić EU  :polew:

To kolega wyżej pisał , ale z czego się śmiejesz ? Tu też by sprzedał w podobnej cenie  - to fakt , ale 800$ piechotą nie chodzi . Pewnie byś powiedział żeby przerabiał , cioł , kleił itp . - no to teraz ja się pośmieje :nabijasie:

Edytowane przez mariusz36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dev napisał(a):

 

Wysyłać lampy do USA żeby po tem kupić EU  :polew:

 

:facepalm:

 

 

 

Tutaj na forum kilka osób zajmuję się przeróbką ori lamp na EU i nie rzadko na Bi-ledach, mam polecam. Obrysy to nie wiocha tylko podniesione bezpieczeństwo auta w nocy, sam napisałeś o BEZPIECZENSTWIE.

I lamp się nie koduje tylko zmieniamy wszystko w adaptacjach.

Nie wiem co w tym śmiesznego żeby sprzedać lampy za 3k które w Polsce warte są tysiąc, proszę zacytuj gdzie napisałem o bezpieczeństwie. Obrysy to kwestia indywidualna która mi się nie podoba, miliony eurpejskich sztuk jeździ bez obrysówek, jakoś nie znalazłem informacji że wersja europejska dostała mniej punktów w jakichś testach NCAP itp. tylko przez to że nie ma obrysówek.

 

Kodowanie:

Dotyczy zmiany pewnych predefiniowanych ustawień w oprogramowaniu samochodu, aby dostosować funkcje lub zachowanie układów samochodu do konkretnych wymagań lub preferencji. - to znaczy że w kontekście wykodowania przednich obrysówek dobrze napisałem


Adaptacja:

Dotyczy kalibracji lub resetowania pewnych układów w samochodzie, aby dostosować je do aktualnych warunków lub nowych komponentów.

Zatem według mnie w kontekście takiej przeróbki robi się zarówno to i to.

 

PS. tak wiem że NCAP to zderzeniowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mariusz36 napisał(a):

Kup sobie komplet lamp EU tzw. gołych ( bez sterowników , modułów ) po nr. lamp jakie masz teraz tylko EU. Przekładasz osprzęt z tych co teraz masz i będzie tak jak być powinno . Zostawienie obrysówek to moim zdaniem wiocha ( zapewniam Cię - będziesz widziany w nocy 😂 ) . Tak samo robisz z lampami tylnymi  . Kupujesz EU ( wiem do sedana b8 nie jest łatwo ) przekładasz kodujesz i też jest tak jak ma być . Lampy które Ci zostaną nie musisz wysyłać do Stanów :wink: . Tu je sprzedaż bez problemu . Żadne klejenie cudowanie , ma być potem jak fabryka . To jest Twoje bezpieczeństwo i innych i ma wyglądać . Jak nie jesteś gołodupcem to tak ma być zrobione . 


Co masz na myśli mówiąc że do sedana b8 nie jest łątwo ? Lampy USA i EU róznią się kształtem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przerabiam auta z USA na bieżąco i jeszcze nie słyszałem żeby ktoś na obrysy mówił że to wiocha i że mu się to nie podoba. Jest wręcz odwrotnie, bo juz kilka razy zdarzylo sie ze na prośbę kupujących musiałem ratować US lampy zeby tylko były obrysy. Mam też już kilkudziesięciu klientów którym montowałem w autach z UE lampy US.

Jak się komuś obrysy nie podobają to niech nie pisze ze to wiocha, bo nią nie jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Pawel.W335 napisał(a):

Adaptacja:

Dotyczy kalibracji lub resetowania pewnych układów w samochodzie, aby dostosować je do aktualnych warunków lub nowych komponentów.

Zatem według mnie w kontekście takiej przeróbki robi się zarówno to i to.

 

Nie Cytuj mi tutaj wypocin z poradnika dla akwizytorów.

Jak się juz za to konkretnie zabierzesz to zrozumiesz  o czym tutaj napisałem,  zwróć uwagę że lampy US w porównaniu z UE trochę inaczej świecą przy aktywnym swietle stop oraz przy włączonym kierunkowskazie.

Musisz przeprowadzić adaptacje czyli zmienić zachowanie lamp podczas tych sytuacji które opisałem wyżej inaczej auto nie przejdzie pierwszego przeglądu. Poza tym przy zmianie tylnych lamp z US na EU czeka Cie jeszcze jedna niespodzianka ale tą zostawię już dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Dev napisał(a):

Ja przerabiam auta z USA na bieżąco i jeszcze nie słyszałem żeby ktoś na obrysy mówił że to wiocha i że mu się to nie podoba. Jest wręcz odwrotnie, bo juz kilka razy zdarzylo sie ze na prośbę kupujących musiałem ratować US lampy zeby tylko były obrysy. Mam też już kilkudziesięciu klientów którym montowałem w autach z UE lampy US.

Jak się komuś obrysy nie podobają to niech nie pisze ze to wiocha, bo nią nie jest.

 


Za to Ty mi nie cytuj opinii ludzi którzy ratują lampe USA tylko po to żeby było taniej tłumacząc to chęcią pozostawienia obrysówek. Co do różnicy w świeceniu pisałem o tym - ,,  oraz pozbycie się w jakiś sposób świecenia stopu wraz z kierunkowskazem (nw czy da się ogarnąc to programowo)." Może faktycznie nie ująłem tego zbyt dokładnie.

Co do niespodzianki to rozumiem, że tajemnica zawodowa, obejdzie się i tak dzięki za pomoc.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Pawel.W335 napisał(a):
31 minut temu, Pawel.W335 napisał(a):

Co masz na myśli mówiąc że do sedana b8 nie jest łątwo ? Lampy USA i EU róznią się kształtem ? 

Nie jest łatwo i tanio kupić lampy tylne do sedana , ale się da . Lampy USA mają ten sam kształt , tylko mają kierunki czerwone . Do b8 jest dużo wiadomości co i jak zrobić / adoptować . Nawet tu na forum było opisane . Spoko nie ma żadnych niespodzianek z którymi Byś sobie nie poradził . 

Zrób porządnie , potem to Ci się odwdzięczy nawet w późniejszym odsprzedaniu . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...