Stanleyy41 Posted August 24, 2023 Posted August 24, 2023 (edited) Witam w audi a4b6 2.0 2001r dzisiaj rano przestały działać mi kierunkowskazy, klakson, wycieraczki, halogeny przeciwmgielne , el.szyby ,zaświeciły się kontrolki ABS i ESP , podjechałem do znajomego co ma kompa i błędy które wyświetliły się to 18036 , 18107 i 00466 proszę o pomoc co mogło być przyczyną usterki i jak się z nią uporać . Edited August 24, 2023 by Stanleyy41
P.Wiśnia Posted August 24, 2023 Posted August 24, 2023 00466 - Moduł sterujący elektroniki kolumny kierownicy (J527) 18036 - Magistrala danych układu napędowego: brakujący komunikat z czujnika kąta skrętu 18107 - Magistrala danych układu napędowego: brakujący komunikat z elektroniki kierownicy Tak czy inaczej, brak kontaktu z modułem kierownicy. Uszkodzony moduł/wiązka albo kostka z CAN-Komfort nie łączy.
Stanleyy41 Posted August 24, 2023 Author Posted August 24, 2023 19 minutes ago, P.Wiśnia said: 00466 - Moduł sterujący elektroniki kolumny kierownicy (J527) 18036 - Magistrala danych układu napędowego: brakujący komunikat z czujnika kąta skrętu 18107 - Magistrala danych układu napędowego: brakujący komunikat z elektroniki kierownicy Tak czy inaczej, brak kontaktu z modułem kierownicy. Uszkodzony moduł/wiązka albo kostka z CAN-Komfort nie łączy. Czyli co radzisz w pierwszej kolejności aby zrobić ?
P.Wiśnia Posted August 24, 2023 Posted August 24, 2023 (edited) 5 minut temu, Stanleyy41 napisał(a): Czyli co radzisz w pierwszej kolejności aby zrobić ? Sprawdzić moduł kierownicy oraz jego wiązki i kostki. *Lepiej rób to na odłączonym akumulatorze. Edited August 24, 2023 by P.Wiśnia
Stanleyy41 Posted August 24, 2023 Author Posted August 24, 2023 1 minute ago, P.Wiśnia said: Sprawdzić moduł kierownicy oraz jego wiązki i kostki. Jakoś konkretnie ? Miernikiem czy oględziny wzrokowe ,możesz jakoś poprowadzić mnie przez ten proces nie ukrywam jestem zdesperowanym laikiem 😁
P.Wiśnia Posted August 24, 2023 Posted August 24, 2023 (edited) @Stanleyy41 Sprawdź wzrokowo. Zobacz w jakim stanie są wtyczki i przy okazji sprawdź taśmę kierownicy. Potem sprawdź kable przy module komfortu. A na koniec jeżeli nic nie znajdziesz to sprawdź ciągłość kabli. Jeden koniec miernika do złącza CAN w kostce a drugi koniec do złącza CAN w kostce modułu komfortu(nie jestem pewny czy kable idą akurat prosto do modułu komfortu, ale sprawdzę to i dodam na końcu). Jeżeli wszystko będzie prawidłowo, to obstawiałbym że winny jest moduł kierownicy. Tutaj masz schemat podłączenia modułu kierownicy: Edited August 24, 2023 by P.Wiśnia
Stanleyy41 Posted August 24, 2023 Author Posted August 24, 2023 2 minutes ago, P.Wiśnia said: @Stanleyy41 Sprawdź wzrokowo. Zobacz w jakim stanie są wtyczki i przy okazji sprawdź taśmę kierownicy. Potem sprawdź kable przy module komfortu. A na koniec jeżeli nic nie znajdziesz to sprawdź ciągłość kabli. Jeden koniec miernika do złącza CAN w kostce a drugi koniec do złącza CAN w kostce modułu konfortu. Jeżeli wszystko będzie prawidłowo, to obstawiałbym że winny jest moduł kierownicy. Ok jutro się wezmę po pracy za oględziny i dam znać a jeśli dojdzie do wymiany modułu kierownicy to czytałem że muszę się liczyć z kodowaniem więc pewnie sam tego nie zrobię .
P.Wiśnia Posted August 24, 2023 Posted August 24, 2023 (edited) @Stanleyy41 Jeżeli wymienisz na taki sam to nie będziesz musiał kodować jeżeli nic nie było zmieniane. *Auto posiadało to samo co twoje np. tempomat, tylna wycieraczka oraz taki sam rodzaj kierownicy. W innym przypadku będziesz musiał zmienić kodowanie. Tutaj kodowania: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Steering_Wheel Edited August 24, 2023 by P.Wiśnia
Muskel1 Posted August 24, 2023 Posted August 24, 2023 Po wymianie należy w każdym razie VIN przyuczyć.
Stanleyy41 Posted August 24, 2023 Author Posted August 24, 2023 1 hour ago, Muskel1 said: Po wymianie należy w każdym razie VIN przyuczyć. Dzięki wielkie panowie za informację jutro dam znać jak postępy
Stanleyy41 Posted August 24, 2023 Author Posted August 24, 2023 1 hour ago, P.Wiśnia said: @Stanleyy41 Jeżeli wymienisz na taki sam to nie będziesz musiał kodować jeżeli nic nie było zmieniane. *Auto posiadało to samo co twoje np. tempomat, tylna wycieraczka oraz taki sam rodzaj kierownicy. W innym przypadku będziesz musiał zmienić kodowanie. Tutaj kodowania: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Steering_Wheel Dzięki wielkie jutro zacznę ogledziny
Stanleyy41 Posted August 25, 2023 Author Posted August 25, 2023 20 hours ago, Stanleyy41 said: Dzięki wielkie jutro zacznę ogledziny Czy ta taśma ma być w takim smarze ?
Stanleyy41 Posted August 29, 2023 Author Posted August 29, 2023 Dzisiaj wymieniłem moduł wszystko wróciło do normy oprócz tego że nie działa przycisk w prawej manetce od sprawdzania kilometrów i spalanego paliwa i wyświetliła mi się kontrolka hamulca, ABS,ESP
Stanleyy41 Posted August 30, 2023 Author Posted August 30, 2023 W dniu 29.08.2023 o 18:21, Muskel1 napisał(a): Moduł ma taki sam nr? Ma
Muskel1 Posted November 9, 2023 Posted November 9, 2023 1 godzinę temu, Stanleyy41 napisał(a): Nie bo nie wiedziałem że trzeba Masz stary auto-scan z vcds?
Banan Posted November 9, 2023 Posted November 9, 2023 To Ty od sierpnia tego nie ogarnąłeś jeszcze? Zakoduj Moduł kolumny wg podpowiedzi z VCDS lub wg tego: Audi A4 (8E) Steering Wheel - Ross-Tech Wiki WIKI.ROSS-TECH.COM I jeszcze adaptacja czujnika kata skrętu : Audi A4 (8E) Brake Electronics (Bosch 5.7) - Ross-Tech Wiki WIKI.ROSS-TECH.COM
Stanleyy41 Posted November 15, 2023 Author Posted November 15, 2023 W dniu 9.11.2023 o 19:32, Muskel1 napisał(a): Masz stary auto-scan z vcds? Nie mam czyli trzeba podłączyć spowrotem stary moduł i zrobić skan ?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now