Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z elektryką w A4 B6


Stanleyy41

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w audi a4b6 2.0 2001r dzisiaj rano przestały działać mi kierunkowskazy, klakson, wycieraczki, halogeny przeciwmgielne , el.szyby ,zaświeciły się kontrolki ABS i ESP , podjechałem do znajomego co ma kompa i błędy które wyświetliły się to 18036 , 18107 i 00466 proszę o pomoc co mogło być przyczyną usterki i jak się z nią uporać .

Edytowane przez Stanleyy41
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

00466 - Moduł sterujący elektroniki kolumny kierownicy (J527)

18036 - Magistrala danych układu napędowego: brakujący komunikat z czujnika kąta skrętu

18107 - Magistrala danych układu napędowego: brakujący komunikat z elektroniki kierownicy

 

Tak czy inaczej, brak kontaktu z modułem kierownicy.

Uszkodzony moduł/wiązka albo kostka z CAN-Komfort nie łączy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minutes ago, P.Wiśnia said:

00466 - Moduł sterujący elektroniki kolumny kierownicy (J527)

18036 - Magistrala danych układu napędowego: brakujący komunikat z czujnika kąta skrętu

18107 - Magistrala danych układu napędowego: brakujący komunikat z elektroniki kierownicy

 

Tak czy inaczej, brak kontaktu z modułem kierownicy.

Uszkodzony moduł/wiązka albo kostka z CAN-Komfort nie łączy.

 

Czyli co radzisz w pierwszej kolejności aby zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Stanleyy41 napisał(a):

Czyli co radzisz w pierwszej kolejności aby zrobić ?

Sprawdzić moduł kierownicy oraz jego wiązki i kostki.

*Lepiej rób to na odłączonym akumulatorze.

Edytowane przez P.Wiśnia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, P.Wiśnia said:

Sprawdzić moduł kierownicy oraz jego wiązki i kostki.

Jakoś konkretnie ? Miernikiem czy oględziny wzrokowe ,możesz jakoś poprowadzić mnie przez ten proces nie ukrywam jestem zdesperowanym laikiem 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Stanleyy41 Sprawdź wzrokowo. Zobacz w jakim stanie są wtyczki i przy okazji sprawdź taśmę kierownicy.

Potem sprawdź kable przy module komfortu.

A na koniec jeżeli nic nie znajdziesz to sprawdź ciągłość kabli. Jeden koniec miernika do złącza CAN w kostce a drugi koniec do złącza CAN w kostce modułu komfortu(nie jestem pewny czy kable idą akurat prosto do modułu komfortu, ale sprawdzę to i dodam na końcu).

 

Jeżeli wszystko będzie prawidłowo, to obstawiałbym że winny jest moduł kierownicy.

 

Tutaj masz schemat podłączenia modułu kierownicy:

 

Edytowane przez P.Wiśnia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, P.Wiśnia said:

@Stanleyy41 Sprawdź wzrokowo. Zobacz w jakim stanie są wtyczki i przy okazji sprawdź taśmę kierownicy.

Potem sprawdź kable przy module komfortu.

A na koniec jeżeli nic nie znajdziesz to sprawdź ciągłość kabli. Jeden koniec miernika do złącza CAN w kostce a drugi koniec do złącza CAN w kostce modułu konfortu.

 

Jeżeli wszystko będzie prawidłowo, to obstawiałbym że winny jest moduł kierownicy.

Ok jutro się wezmę po pracy za oględziny i dam znać a jeśli dojdzie do wymiany modułu kierownicy to czytałem że muszę się liczyć z kodowaniem więc pewnie sam tego nie zrobię .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Stanleyy41 Jeżeli wymienisz na taki sam to nie będziesz musiał kodować jeżeli nic nie było zmieniane.

*Auto posiadało to samo co twoje np. tempomat, tylna wycieraczka oraz taki sam rodzaj kierownicy.

 

W innym przypadku będziesz musiał zmienić kodowanie.

Tutaj kodowania: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Steering_Wheel

Edytowane przez P.Wiśnia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Muskel1 said:

Po wymianie należy w każdym razie VIN przyuczyć.

Dzięki wielkie panowie za informację jutro dam znać jak postępy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, P.Wiśnia said:

@Stanleyy41 Jeżeli wymienisz na taki sam to nie będziesz musiał kodować jeżeli nic nie było zmieniane.

*Auto posiadało to samo co twoje np. tempomat, tylna wycieraczka oraz taki sam rodzaj kierownicy.

 

W innym przypadku będziesz musiał zmienić kodowanie.

Tutaj kodowania: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Steering_Wheel

Dzięki wielkie jutro zacznę ogledziny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 hours ago, Stanleyy41 said:

Dzięki wielkie jutro zacznę ogledziny

Czy ta taśma ma być w takim smarze ?

IMG_20230825_175404_101.jpg

IMG_20230825_175849_072.jpg

IMG_20230825_175856_172.jpg

IMG_20230825_175922_864.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem moduł wszystko wróciło do normy oprócz tego że nie działa przycisk w prawej manetce od sprawdzania kilometrów i spalanego paliwa i wyświetliła mi się kontrolka hamulca, ABS,ESP 

IMG_20230829_164641_831.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Stanleyy41 napisał(a):

Nie bo nie wiedziałem że trzeba 

Masz stary auto-scan z vcds?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ty od sierpnia tego nie ogarnąłeś jeszcze? 

 

Zakoduj Moduł kolumny wg podpowiedzi z VCDS lub wg tego:

 

 

I jeszcze adaptacja czujnika kata skrętu : 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2023 o 19:32, Muskel1 napisał(a):

Masz stary auto-scan z vcds?

Nie mam czyli trzeba podłączyć spowrotem stary moduł i zrobić skan ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...