Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Demontaż licznika w celu wyczyszczenia paprochów, syfu i kurzu za szybką


FabianB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie wiem czy dobry dział na takie pytania, ale chciałem się do edukować, zanim zacznę coś działać aby nic nie popsuć :) Chcę to zrobić bo jak w temacie, nie wiem czemu tam jest tyle syfu jak to wleciało, czy ta szybka jest po prostu nie szczelna...?
No i teraz zapytam czy muszę odpinać akumulator? W celu odpięcia wtyczek od licznika, kluczyk wiem że nie może być w stacyjce. Bedę coś musiał później kompem programować ustawiać lub wywali jakiś błąd po po ponownym podpięciu i uruchomieniu tego licznika? Km nabite nie skasuje, chyba to tak nie działa heh ;) ? Bo te wszystkie dane, informacje z samochodu są przechowywane zakodowane gdzieś indziej w jakimś module, czujnikach, komputerze itp. a nie w tym wyświetlaczu 😅   Na mój rozum Kowalskiego to jest tylko wyświetlacz "monitor" w samochodzie i nic nie powinno się stać. Ja jestem samouk, ale już dużo rzeczy robiłem i jakoś mi to wychodzi :) Co do kwestii samego demontażu i rozbiórki tego licznika mniej więcej wiem na czym to polega i jak się to robi to wiem, aczkolwiek chętnie usłyszę jakieś podpowiedzi jeśli będą wgl. na co uważać i co ewentualnie mogę sobie zepsuć. Liczę na konkretne odpowiedzi.  

Edytowane przez FabianB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, FabianB napisał(a):

czy muszę odpinać akumulator?

Nie. Wyłącz zapłon i wyciągnij kluczyk, to wystarczy.

 

9 minut temu, FabianB napisał(a):

Bedę coś musiał później kompem programować ustawiać lub wywali jakiś błąd po po ponownym podpięciu i uruchomieniu tego licznika?

Nie, kodowania zostają zachowane. Jedynie dane komputera pokładowego ( średnią prędkość, spalanie itp,) oraz data skasują się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Nie trzeba odpinać aku i nic programowac. Po wyjęciu zegarów będziesz miał dojście do szybki.

Edytowane przez Rob@k