Jump to content
IGNORED

Demontaż licznika w celu wyczyszczenia paprochów, syfu i kurzu za szybką


Recommended Posts

Posted (edited)

Witam, nie wiem czy dobry dział na takie pytania, ale chciałem się do edukować, zanim zacznę coś działać aby nic nie popsuć :) Chcę to zrobić bo jak w temacie, nie wiem czemu tam jest tyle syfu jak to wleciało, czy ta szybka jest po prostu nie szczelna...?
No i teraz zapytam czy muszę odpinać akumulator? W celu odpięcia wtyczek od licznika, kluczyk wiem że nie może być w stacyjce. Bedę coś musiał później kompem programować ustawiać lub wywali jakiś błąd po po ponownym podpięciu i uruchomieniu tego licznika? Km nabite nie skasuje, chyba to tak nie działa heh ;) ? Bo te wszystkie dane, informacje z samochodu są przechowywane zakodowane gdzieś indziej w jakimś module, czujnikach, komputerze itp. a nie w tym wyświetlaczu 😅   Na mój rozum Kowalskiego to jest tylko wyświetlacz "monitor" w samochodzie i nic nie powinno się stać. Ja jestem samouk, ale już dużo rzeczy robiłem i jakoś mi to wychodzi :) Co do kwestii samego demontażu i rozbiórki tego licznika mniej więcej wiem na czym to polega i jak się to robi to wiem, aczkolwiek chętnie usłyszę jakieś podpowiedzi jeśli będą wgl. na co uważać i co ewentualnie mogę sobie zepsuć. Liczę na konkretne odpowiedzi.  

Edited by FabianB
Posted
7 minut temu, FabianB napisał(a):

czy muszę odpinać akumulator?

Nie. Wyłącz zapłon i wyciągnij kluczyk, to wystarczy.

 

9 minut temu, FabianB napisał(a):

Bedę coś musiał później kompem programować ustawiać lub wywali jakiś błąd po po ponownym podpięciu i uruchomieniu tego licznika?

Nie, kodowania zostają zachowane. Jedynie dane komputera pokładowego ( średnią prędkość, spalanie itp,) oraz data skasują się.

Posted (edited)

 Nie trzeba odpinać aku i nic programowac. Po wyjęciu zegarów będziesz miał dojście do szybki.

Edited by Rob@k
Posted

Na weekendzie będę grzebał bo mam więcej czasu, narazie tydzień to ciągle praca, ale dzięki za odzew 

Posted (edited)

No dobra zabieg się udał, ale jednak musiało się coś popsuć, od zielonej wtyczki klamerka mi się rozwaliła, pękła i wypadła. Tak mocno trzymało że przy odpinaniu aż mi pękła.

Wpiąłem bez niej wtyczkę w licznik i niby trzyma. Będzie okej, raczej się to nie odczepi? 

Edited by FabianB
Posted
7 minut temu, FabianB napisał(a):

Wpiąłem bez niej wtyczkę w licznik i niby trzyma. Będzie okej, raczej się to nie odczepi? 

A skąd my to mamy wiedzieć? To Ty wpiąłeŝ i widziałeś jak mocno czy luźno siedzi.

Posted

Siedzi mocno bo patrzyłem

Posted

To jak nikt nie będzie szarpał raczej nie wypadnie.

Posted
1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

To jak nikt nie będzie szarpał raczej nie wypadnie.

No nie, bo nie ma do tego dostępu, a z tego co ja tak patrzyłem te dźwigienki one mają za zadanie pomagać uwolnić na zasadzie dźwigni tą wtyczkę odpychają ją, bo ciężko by było wyciągać ją bez.. ale chyba też przy zamknięciu ich blokują tą wtyczkę dodatkowo jakoś. No urwało się było to mocno zastygnięte z lewej poszło lżej, a tutaj trzymała bardzo mocno 

Posted

Blokują także i zapobiegają poluzowaniu i wypięciu.

Posted

Dokup sobie używaną i przełóż.

Posted (edited)

No masz rację ja to wiem i najchętniej bym tak zrobił, ale przełożyć te kabelki w nową to sztuka jest, da rady wgl. rozłożyć tą wtyczkę?  Bo ciąć i lutować kolorami to jeszcze gorzej :) Nie jestem elektromechanik więc wole nie ryzykować.. To już wole taśmą mocną to wtyczkę przykleić żeby się nie wysuwała, albo kropelką superglue w jednym miejscu kapnąć i zaspawać ją ze sobą heh ;)
Siedzi to dosyć mocno tam jest tyle pinów że po wsunięciu trzyma się to solidnie, zresztą jest wiele wtyczek bez żadnych blokad zapinek/zapadek które są tylko zapięte na zasadzie wsunięcia i jakoś to funkcjonuje. A założę się że na pewno nie tylko mi takie coś się przydarzyło że to się urwało, jak ktoś to już robił wcześniej i jak to się mówi "nasi już tam byli".  Dajcie znać jak ktoś ma tak samo, może ktoś już tak jeździ z uszkodzoną i jest okej, nic się nie dzieje :)

Edited by FabianB
Posted

Nie no, jakie przecinanie i lutowanie? Nic podobnego.

Ta niebieska i zielona wtyczka to tylko obudowy właściwych (białych) wtyczek, do których wpięte są piny.

W tych obudowach siedzą białe wtyczki.

Ściągasz fioletowe zabezpieczenie, przecinasz trytytkę mocującą przewody do obudowy, wysuwasz białą wtyczkę z obudowy i zamieniasz obudowę na nowo kupioną.

 

 

20230902_232407.jpg

20230902_232427.jpg

20230902_232508.jpg

20230902_232527.jpg

20230902_232604.jpg

Posted (edited)

Aaa w ten sposób, no to tak, to można to wymienić

 

Ta będzie pasować? One wszystkie te wtyczki pewnie są identyczne do tych modeli samochodów?

ALLEGRO.PL

Aczkolwiek jednak na razie rezygnuje z tej wymiany tej obudowy, siedzi to mocno na tyle, że wyciągnąć teraz ponownie tą kostkę będę miał problem i mogę coś pourywać, uszkodzić.. A może ktoś się znajdzie i ma te zaczepy pourywane podobnie jak ja i wypowie się jak to wygląda w praktyce i rozwieje z tym wątpliwości, czy to się może odczepić :)

 

 

Edited by FabianB
Posted (edited)
W dniu 2.09.2023 o 23:34, Muskel1 napisał(a):

Nie no, jakie przecinanie i lutowanie? Nic podobnego.

Ta niebieska i zielona wtyczka to tylko obudowy właściwych (białych) wtyczek, do których wpięte są piny.

W tych obudowach siedzą białe wtyczki.

Ściągasz fioletowe zabezpieczenie, przecinasz trytytkę mocującą przewody do obudowy, wysuwasz białą wtyczkę z obudowy i zamieniasz obudowę na nowo kupioną.

 

 

20230902_232407.jpg

20230902_232427.jpg

20230902_232508.jpg

20230902_232527.jpg

20230902_232604.jpg



Dobra, a więc byłem do tego nie przekonany, ale z nadmiaru czasu przy wolnej sobocie zakupiłem 2 zielone wtyczki obudowy do podmiany. Wszystko fajnie numery takie same, na pierwszy rzut oka też itp.
Rozbieram, i tu obalam mit! O czym pisałem wyżej wtyczka trzymała tak mocno że bolały mnie paluchy wypiąć, wyszarpać ją ponownie, więc mogło by tak pozostać  ;)  No ale dobra, wypiąłem i przekładam białą kostkę i co? Nie wejdzie w obudowę, ani w 1 nową zakupioną, ani 2 - te wytłoczenia kostki białej jaki i zielonej WEW. tych zielonych obudów są inne!!! I co mi pozostało, przełożyłem tylko do OE mojej wtyczki zielonej te dźwigienki to akurat tu pasowało i tak złożyłem ponownie :) A pisałem do gościa który handlował na Allegro ma pasować do B7 - odpowiedź od niego, numer jest ten sam, one wszystkie są takie same! A co najlepsze te nowo zakupione 2 wtyczki zielone też się różnią między sobą. Jak ktoś nie wierzy mogę podesłać zdjęcia :) Nie mam pojęcia jak oni te wtyczki robili, ale każda się delikatnie różni detalem w środku obudowy. Także przestrzegam - człowiek uczy się na błędach, a tak naprawdę wystarczy mieć tylko nie połamane te dźwigienki obojętnie z jakiej wtyczki i tylko podmienić, bez żadnej roboty ;)

Edited by FabianB

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...