Jump to content
IGNORED

B6 wariujace kontrolki


Go to solution Solved by makthedon,

Recommended Posts

Posted

Panowie mam następujący problem. Ostatnio co jakiś czas wyskakuje mi kontrolka ABS, poduszki i mruga na kompie hamulce (bremse) po przekręceniu kluczyka na I a kontrolka akumulatora dziwnie mruga w tym czasie. Auto wtedy kręci ale nie zapala. Wyciągnę kluczyk i zakręcę od nowa to jest ok. Raz też zdarzyło się że zapaliło bez problemu kontrolki mrugały a auto było słabe jakby nie było turbo i za parę minut zgasło. Po wyciągnięciu kluczyka i zapaleniu od nowa wszystko było ok. Co tu się może dziać? Dodam że ostatnio miałem mokro pod dywanikiem za fotelem pasażera czyli z tyłu o woda stała mi w grodzi Aku, przetkalem odpływy i osuszylem wszystko ale czy to może być powodem?

Posted

Błędy?

Posted

Sprawdzone i wychodzi że błędy idą z tego modułu pod siedzeniem pasażera czyli tam gdzie pewnie dalej jest wilgoć. Mokre było czuć tylko na tyle więc tam odchylilem wykładzinę i suszylem a wychodzi że chyba muszę wyjąć fotel żeby dostać się tam 

 

W którym dokładnie miejscu pod siedzeniem pasażera jest ten moduł? Idą tam wiązki jak podniosłem wykładzinę, wody było w cholerę i dzisiaj suszylem to ale nie wiem gdzie jest dokładnie moduł.

Posted

Jakie masz te błędy? Bo może błędy są od tego, że moduł powinien być a go nie ma (ktoś sprzedał itp)

Posted

Sprawdzone mam sprzętem przez znajomego mechanika i np poduszki błąd z tego modułu więc przez zawilgocenie na 100% a jak mam auto wiele lat i przed zalaniem było ok to jak może nie być modułu jak błędy daje

Posted

Moduł pod fotelem napewno nie jest powodem błędu poduszki, bo za poduszki odpowiada inny moduł, ta sama sytuacja dotyczy braku mocy - to też nie ten moduł. Bardziej bym się skłaniał do modułu pod kierownicą (moduł MCE). A jeśli cały akumulator pływał w wodzie to być może ECU na podszybiu też zalało. Generalnie musisz zrobić całościowe suszenie auta. - elektronika nie lubi wilgoci, a tym bardziej wody

Posted (edited)

Prawa strona osuszona jednak problem nadal wystepuje. Odchylalem wykladzine za fotelem kierowcy i przy nogach kierowcy jednak tam jest sucho. Gdzie jeszcze moze byc wilgoc ktora to powoduje? Tam gdzie aku to wody bylo duzo ale nie siegalo do dna akumulatora.

Edited by makthedon
Posted

A w modułach nie ma wody, to że na wierzchu jest sucho to nic nie znaczy. Moduły nie są przygotowane do pływania w wodzie. Jak stała w nich woda to pewnie popaliły się ścieżki

Posted

Gdzie dokladnie one sie znajduja abym mogl sprawdzic?

Posted

Sterownik silnika w podszybiu kierowcy. Są tam też przekaźniki i bezpieczniki. Zajrzyj tam dokładnie i szukaj korozji.

Posted

Panowie otworzyłem puszkę z komputerem, nie widziałem tam żadnych śladów wilgoci ale powyciągalwm wszystkie wtyczki na wszelki wypadek suszylem wszystko. Niestety po złożeniu dalej kontrolki wariują. W najlepszym wypadku świeci się tylko air bag I można jechać normalnie. Czasem podczas każdy zdarzy się że wyskakują hamulce, ABS i wskazówka prędkościomierza faluje a nawet spada na dół i auto wtedy słabnie. Gdzie jeszcze szukać?

 

Ktoras osoba z kolei mowi ze moze to byc wina jakiegos modulu ktory znajduje sie nad nogami pasazera? Jest tam taki? Gdzie dokladnie?

Posted

Nad nogami pasażera nie ma żadnego modułu. Nad nogami kierowcy jest moduł MCE , czyli moduł centralnej elektryki, ale o tym już wcześniej pisałem i domniemam że go już sprawdziłeś pod względem wilgoci

Posted

Wyciągać go nie wyciągałem, czy on może odpowiadać za takie objawy? Jesli tak to go obadam. Jest zaraz za bezpiecznikami?

Posted

 Oczywiście że może to być wina, Mce .Pod kierownicą zdejmij tą czarną osłonę ,odepni kostki wykręć dwie śrubki i zobacz co tam się dzieje.

Posted

Teraz mi się przypomniało że znajomy który sprawdzał mi błędy mówił że idą z głównej linii komunikacji bo przez to właśnie ABS ,air bag idzie. Gdzie szukać tej linii albo bardziej gdzie mogła być narażona na zawilgocenie?

 

Dzięki za odpowiedzi, będę sprawdzał po kolei co się da

Posted

Sprawdz jeszcze czujnik uderzeniowy prawy, w słupku B za pasażerem , bo jak stała  tam woda, to może być też zalany, zaśniedziały. To tak na marginesie, bo może przez to, masz błąd też air bag. Jak byś miał tu błędy wklejone, było by prościej obadać sprawe😉

Posted

Ten czujnik w slupku B sprawdzilem i suchutko oraz wygladal jak nowy, zero oznak korozji. Pozostaje mi sprawdzic ten modul MCE.

 

Moduł centralny będę miał czas sprawdzić dopiero w weekend. Tymczasem znalazłem taki temat:

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3960232.html

 

U mnie jak nie chce zapalić świeca te same kontrolki oprócz oleju i tez kręci . Czy w moim przypadku też może to byc pompa ABS?

  • Solution
Posted

Z racji tego że teraz często nie chciało auto odpalić kluczyk w stacyjce ma trochę luzu. Ponadto przy przekręceniu na I kontrolki były przygaszone i waliły różnymi błędami. Gdy ruszałem kluczykiem i udało się że kontrolki palą się światłem jasnym to auto zapalało. 

Przekopałem wiele tematów na różnych forach żeby znaleźć podobny przypadek i udało się. Winna była kostka od stacyjki a zalanie tylko zbiegło się z tym w czasie. Po wymianie kostki i skasowaniu błędów wszystko bangla bez problemów. Dzięki za wszystkie odpowiedzi w temacie.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...