Jump to content
IGNORED

A5 cglc kopci


Recommended Posts

Posted (edited)

Witam kupiłem od Niemca z którym pracowałem audi a5 2.0 cglc. Wiedziałem co brałem bo jeździłem autkiem przez 3 tygodnie i zauważyłem sądzę na wydechu reszta zdawała się ok . Cena była dobra to zaryzykowałem i wiedziałem że jest problem z tym kopceniem. Zrobiłem 8 tys więc mogę się wypowiedzieć, oleju ubyło z maksimum do 3/4 (mam miarkę serwisową) auto chodzi równo nic się nie dzieje oprócz kopcenia na czarno i zbieraniu oczywiście sadzy na wydechu. Najgorzej jest po wypaleniu dpf. Jak zrobię z 100km po wypaleniu to  kopcenie jest dużo mniejsze ale jest. Na kompie błędów brak. Dpf wypala się od 340 do 450km. Egr niby działa na vcds widac ze zawór chodzi ale nie mogę ruszyć sztangi od spalin. Chyba powinno się nią ruszyć ręką? Dorzucam kilka fotek, Proszę o odpowiedź co byście zrobili w mojej sytuacji. Pozdrawiam wszystkich i oczywiście Muskel1

20230917_175558.jpg

20230917_174921.jpg

20230917_174632.jpg

20230917_174229.jpg

Edited by Damian.S
Posted

trzeba zrobic logi dynamiczne na przepływce

Posted

jaki przebieg? wg parametrów dpf nie jest zapchany ale jak rury czarne na pewno nie działa prawidłowo, może jest uszkodzony ...

Posted

Dziś wieczorem lub jutro zrobię logi przepływki. Przebieg 200tys. Ja widzę w lusterku jak mu dam że kopci. No jak przejadę te 100km po wypaleniu to kopci ale już na tyle ze w lusterku nie widać, ale jechałem za moim autem i kolega przycisnął to był i tak czarny dym .Miałem 2 auta wcześniej z dpf i zawsze było czyściutko. Korekty wtrysków miałem  gorsze zużywały podobnie olej. Miały po 350tys i wypalały dpf co 600km i nawet przy wypalaniu zero dymku. Czytałem na forach zagranicznych że może być wkład pęknięty 

Posted

Z takim dymieniem raz dwa zapchasz dpf na amen.

Posted
13 minut temu, Damian.S napisał(a):

Czytałem na forach zagranicznych że może być wkład pęknięty 

duże prawdopodobieństwo że tak jest

Posted

Dev mam nadzieję że jakoś to wystarczy

20230918_195152.jpg

Posted

Muskel a ty jak myślisz na czym się skupić ?

Posted

Olej.

Posted

Ale co z olejem ubyło przez 8 tys z 300ml. Zalałem revenol wymieniać będę za 2 tys. Wcześniej lany był Castrol podobno co 15tys.

Posted

Wpierdziela olej, stan ubyło tylko 300 ml bo masz paliwo w oleju, dlatego ilość nieznacznie się zmieniła.

Posted

Mam podobną sytuację z CGLC. Otóż przy mocnym bucie puszcza chmurę... no może chmurkę. Wszyscy z którymi rozmawiałem stwierdzili że uszkodzony jest mechanicznie DPF. Fakt CGLC dolewa paliwa do oleju podczas wypalania DPF i dlatego stan zawsze sięz zgadza ale moje auto raczej nie ma zajechanych pierścieni gdyż ma nie całe 190k przelotu i olej był wymieniany od nowości co 15k. Kupiłem je można powiedzieć od pierwszego właściela z przebiegiem 146tyś(salon PL) i już rury były czarne. Też masz taki objaw że bardzo gorące spaliny lecą z wydechu? O ile to uszkodzenie mechaniczne DPF to nic się z silnikiem nie stanie a DPF tak czy inaczej jest już uszkodzony:dontknow:

Posted

Co do oleju to nie wydaje mi się żeby żarł nie wiadomo ile. Obserwuje olej bardzo często bagnetem ,ludzie piszą że ginie im w cglc 0.5 na 1tys. Co do podnoszenia się oleju po wypaleniu dpf nie zauważylem. Na mmi skacze po wypaleniu z 3/4 na maks ale na bagnecie jest 3/4 .Nie sprawdzałem temperatury z wydechu. Wczoraj mu dałem do oporu jest po 250km wypaleniu dpf I kolega mówił że zauwazył tylko raz czarna chmurkę. Umyłem też wydech i przez te 250 km jest taki nalocik sadzy . Pisałem najgorzej po wypaleniu dpf wtedy komin czarny i widać jak kopci. Kupił bym nowy  dpf ale no pewny nie jestem że się nie stanie to samo.  🙄

Posted

Dziś byłem u znajomego tunera który naprawdę dobrze ogarnia wszystko(robiłem u niego 4 auta). Sprawdził mi wszystko , powiedział że nawet jak olej by pobierał to przez sprawny dpf nie powinien tak kopcić, ale nie oznacza że nie żre tak jak pisaliście. Jego diagnoza to dpf . Wiechałem na rolki to akurat dziś dymka prawie nie puszczał tylko delikatnie ale jak wracałem to akurat wypalanie się włączyło i już było widać. Soft powiedział że mam 9977 i według jego powinien wypalać się przy nowym dpf po około 450km. No nic musze poszukać dpf bo jeżdżę po Europie, używany albo jakiś zamiennik. Co mam zrobić z EGR? Bo ta sztanga stoi to od razu zmienić ??

Posted

I mam jeszcze jedno ostatnie pytanie. Jaka wartość powinna być przy 2500obr na luzie przy różnicy ciśnień?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...