Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1,6 ADP - Brak iskry na świecy


ReDAudiana
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez ReDAudiana,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem w wtyczce do cewki aktualnie nie ma napięcia czy ktoś spotkał się z czymś takim? przerwany przewód?

8507411200_1695078000_thumb.jpg 

akurat przejeżdżał elektryk i zatrzymał się i trochę mi posprawdzał nie znalazł przekaźników które powinny być w skrzynce gdzie jest komputer obstawiał albo padnięty moduł albo przekaźnik i zrywa napięcie oraz że może alarm więc przeciął mi te dwa przewody  i połączył ale to nic nie dało może nawet to sprawiło że nie ma teraz tam napięcia w tej wtyczce do cewki jak sprawdzałem miernikiem przejście to było na jeden kabel obcięty ale gdy sprawdzałem miernikiem bezpośrednio we wtyczce sprawdzając napięcie to 0 podczas próby odpalenia auta.

 2386265900_1695078134_thumb.jpg 
 7939574400_1695078156_thumb.jpg  9428258000_1695078307_thumb.jpg

Edytowane przez ReDAudiana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za schemat okazało się że strzelił bezpiecznik F32 odpowiedzialny za Sterowanie silnikiem (Cewki zapłonowe; Czujnik masowego przepływu powietrza;ECM.) 

8476049100_1695229350_thumb.jpg 
    
wróciło napięcie na tym pinie w wtyczce czy to oznacza że jest już okay do momentu tej wtyczki? 
6830078200_1695229399_thumb.jpg 

auto nadal nie odpala co dalej mogę sprawdzić? na chwilę zamieniłem na poprzednią cewkę z modułem aby sprawdzić czy to coś zmieni lecz nadal nie odpala.

te kable w tym alarmie co są połączone prowadzą i do bezpiecznika F32 i do wtyczki od cewki po ich rozłączeniu nie ma napięcia na bezpieczniku
 4798094100_1695229818_thumb.jpg

gdzie byście szukali problemu? każda wskazówka się przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Auto nie odpala - opisz szerzej:

1. rozrusznik kręci?

2. Pompa paliwa pracuje? (przekaźnik)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa pracuje i przekaźniki działają bezpieczniki także sprawdzone wszystkie i jest okay

 

Rozrusznik kręci napotkany w czasie awarii elektryk sugerował na moduł w cewce.

Pobliscy mechanicy odmawiali mi podjęcia sie naprawy wysyłając mnie do elektryków zanim to zrobię chciałbym jeszcze spróbować zdiagnozować czy mam uszkodzony modul zapłonowy jak to zrobić?
 4430609300_1695725017_thumb.jpg 
 8220707500_1695725289_thumb.jpg 

Zadzwoniłem do motoryzacyjnego z pytaniem o moduł i wyslal mi zdjecie który powinien pasowac ma także 3 piny i wychkdza z niego 2 kabke lecz bez oznaczeń przewodów w starym mam (1) i (15) a koszt ok 150zl i tak jakby dal mi do zrozumienia że bez możliwości zwrotu wiec jest ryzyko  9376241900_1695724717_thumb.jpg 
 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik stukowy, walu korbowego wymienione mam także kable zapłonowe, cewkę używkę, kopułkę rozdzielacza, czujnik stukowy oraz czujnik wału korbowego

 

udało mi się znaleźć ten moduł na allegro w tańszej cenie z możliwością zwrotu 

MODUŁ ZAPŁONOWY STEROWNIK 138050 HITACHI 

 

Możecie potwierdzić który kabelek pod jaki zacisk (1) i który pod (15)? 

 

ten od lewej pierwszy niebieski przewód z modułu (1) z tego co wyczytałem to na (1) powinna być podczas kręcenia masa

a czarny do (15)

 

Pin pierwszy w module to GND drugi to S+ a trzeci pin B+

MODUL-ZAPLONOWY-STEROWNIK-138050-HITACHI.jpg.5507029c9a5ec25ae5e4d6d9f0300d7b.jpg

 

Edytowane przez ReDAudiana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie modułu nadal auto nie odpala macie może jeszcze jakies rady? niżej podam jak i co sprawdziłem:

Cewkę sprawdziłem:
Sprawdziłem napięcia według książki
odpiąłem wtyczkę od cewki i sprawdziłem napięcie na niebieskim i masa i włączając powinno być 10v u mnie było ok 11,5 

Następnie sprawdziłem na dwóch skrajnych przewodach kontrolka diodowa i zapala się
Następnie  na włączonym zapłonie mam plusa na obu zaciskach cewki czyli na (1) i (15) 
podczas kręcenia pojawia się impuls masy na zacisku (1)

Na wtyczce od czujnika walu korbowego napiecie 1,84
 5862395000_1696087331_thumb.jpg 

Na wtyczce od aparatu zaplonowego
1-mada
2-napiecie 11,5
3-napiecie 5
 7564548000_1696087351_thumb.jpg 

tak myślę o synchronizację rozrządu ale trochę z tym dużo pracy

 

a jak sprawdzić sprawność aparatu zapłonowego?

Edytowane przez ReDAudiana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Czarny przewód od stopnia mocy wchodzi na zacisk 15 cewki.

Masz schematy do tego modelu?

 

Edytowane przez aztek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2023 o 17:24, ReDAudiana napisał(a):

a jak sprawdzić sprawność aparatu zapłonowego?

 

Wykręć świecę i sprawdź czy w momencie kręcenia rozrusznika jest iskra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Elhape napisał(a):

 

Wykręć świecę i sprawdź czy w momencie kręcenia rozrusznika jest iskra.

brak iskry z kopułki rozdzielacza ktoś na innym forum napisał mi aby podpiąć kabel zapłonowy bezpośrednio w ten jeden wtyk do cewki i sprawdzić czy wtedy będzie iskra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zapłon rozdzielaczowy - iskra wytwarzana jest w momencie rozwarcia styku palec/kopułka. Podłączenie bezpośrednie do cewki nie wchodzi w rachubę.

Kopułka ma być czysta, bez pęknięć (nawet mikro) i śladów zużycia styków. Palec ma być o rezystancji 1 kohm, również bez śladów zużycia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam świeżo wymieniona na nową kopułkę i palec zaplonowy oraz świece i kable zapłonowe, cewke dałem używkę oraz moduł nowy i chodzilo auto z tydzień 

A jeszcze wymienione mam

Czyjniki stukowy, walu korobowego

 

Zastanawia mnie aparat zapłonowy albo czujnik halla cos czuje ze tam jest przyczyna bądź immobiliser bo czasami pojawia sie ikonka ale auto powinno odpalić i zgasnąć? 

 

Elektromechanika mam na 18.10.2023 więc na razie nie wiem co robić? Jeżdżę autobusem do pracy 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się dziwię że z taką bzdurą w sumie bo tak mi to wygląda bawisz się już tak długo.

Tu masz link gdzie kolega Maciek wsio ładnie odpisał co i jak należy sprawdzić. Chodź podejrzewam że i tak będziesz czekał na kogoś kto to ogarnie.

AUDI80.PL

Jeśli nie jesteś pewien/pewna jaki masz silnik i jaki układ wtryskowy w nim występuje to tutaj jest ściągawka: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zrobic-jesli-sa

Co prawda to forum audi 80 ale tam też takie silniki były więc temat jak najbardziej dla Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 7.10.2023 o 10:54, ReDAudiana napisał(a):

Ja mam świeżo wymieniona na nową kopułkę i palec zaplonowy oraz świece i kable zapłonowe, cewke dałem używkę oraz moduł nowy i chodzilo auto z tydzień 

A jeszcze wymienione mam

Czyjniki stukowy, walu korobowego

 

Zastanawia mnie aparat zapłonowy albo czujnik halla cos czuje ze tam jest przyczyna bądź immobiliser bo czasami pojawia sie ikonka ale auto powinno odpalić i zgasnąć? 

 

Elektromechanika mam na 18.10.2023 więc na razie nie wiem co robić? Jeżdżę autobusem do pracy 

 

 

Czujnik halla w tym samochodzie to jest to pod aparatem zapłonowym ta kostka na 3 piny z tego co pamiętam. Widziałem że zaczynałeś od sprawdzania alarmu. I teraz pytanie czy odpinałeś może ten sterownik od alarmu całkiem i sprawdzałeś czy samochód odpala ? Ja właśnie lata temu miałem w audi 80 taki problem kręcił nie odpalał. Wypiąłem na sam początek bezpiecznik z tego modułu i wtedy odpalił, później poprostu powypinałem wtyczki od tego sterownika i wywaliłem ten alarm i po problemie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód od 17 u Elektromechanika i jutro będzie wiadomo czy odnaleziona przyczyna wstępnie winowajcą jest paluch który nie przekazuje dalej napięcia być może kupiłem jakiś wadliwy paluch i pojeździłem na nim ok 2 tygodni i siadł.

Do tego coś elektromechanik poprawił w systemie jeśli to nie będzie paluch to może wskaże mu na synchronizację rozrządu? albo kopułka będzie także do wymiany bo wymieniałem wraz z paluchem z tego co pamiętam paluch miał taką blaszkę w miejscu wpięcia i gdy tak docisnąłem go to było słychać jak została zmiażdżona to był dość tani paluch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

faktycznie to była wina palucha po wymianie jeździ do tego coś mi poprawiał mi w systemie i wziął bardzo tanio 100zł

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...