ReDAudiana Opublikowano 18 Września 2023 Opublikowano 18 Września 2023 (edytowane) Witam, mam problem w wtyczce do cewki aktualnie nie ma napięcia czy ktoś spotkał się z czymś takim? przerwany przewód? akurat przejeżdżał elektryk i zatrzymał się i trochę mi posprawdzał nie znalazł przekaźników które powinny być w skrzynce gdzie jest komputer obstawiał albo padnięty moduł albo przekaźnik i zrywa napięcie oraz że może alarm więc przeciął mi te dwa przewody i połączył ale to nic nie dało może nawet to sprawiło że nie ma teraz tam napięcia w tej wtyczce do cewki jak sprawdzałem miernikiem przejście to było na jeden kabel obcięty ale gdy sprawdzałem miernikiem bezpośrednio we wtyczce sprawdzając napięcie to 0 podczas próby odpalenia auta. Edytowane 11 Października 2023 przez ReDAudiana
aztek Opublikowano 20 Września 2023 Opublikowano 20 Września 2023 Hej. W załączniku masz schemat alarmu. Sprawdź, które przewody zostały odcięte i zwarte. Pozdrawiam. 05 VW Golf -Bora cz.pdf
ReDAudiana Opublikowano 20 Września 2023 Autor Opublikowano 20 Września 2023 Dzieki za schemat okazało się że strzelił bezpiecznik F32 odpowiedzialny za Sterowanie silnikiem (Cewki zapłonowe; Czujnik masowego przepływu powietrza;ECM.) wróciło napięcie na tym pinie w wtyczce czy to oznacza że jest już okay do momentu tej wtyczki? auto nadal nie odpala co dalej mogę sprawdzić? na chwilę zamieniłem na poprzednią cewkę z modułem aby sprawdzić czy to coś zmieni lecz nadal nie odpala. te kable w tym alarmie co są połączone prowadzą i do bezpiecznika F32 i do wtyczki od cewki po ich rozłączeniu nie ma napięcia na bezpieczniku gdzie byście szukali problemu? każda wskazówka się przyda
aztek Opublikowano 26 Września 2023 Opublikowano 26 Września 2023 Hej! Auto nie odpala - opisz szerzej: 1. rozrusznik kręci? 2. Pompa paliwa pracuje? (przekaźnik)
ReDAudiana Opublikowano 26 Września 2023 Autor Opublikowano 26 Września 2023 Pompa paliwa pracuje i przekaźniki działają bezpieczniki także sprawdzone wszystkie i jest okay Rozrusznik kręci napotkany w czasie awarii elektryk sugerował na moduł w cewce. Pobliscy mechanicy odmawiali mi podjęcia sie naprawy wysyłając mnie do elektryków zanim to zrobię chciałbym jeszcze spróbować zdiagnozować czy mam uszkodzony modul zapłonowy jak to zrobić? Zadzwoniłem do motoryzacyjnego z pytaniem o moduł i wyslal mi zdjecie który powinien pasowac ma także 3 piny i wychkdza z niego 2 kabke lecz bez oznaczeń przewodów w starym mam (1) i (15) a koszt ok 150zl i tak jakby dal mi do zrozumienia że bez możliwości zwrotu wiec jest ryzyko
ReDAudiana Opublikowano 26 Września 2023 Autor Opublikowano 26 Września 2023 (edytowane) Czujnik stukowy, walu korbowego wymienione mam także kable zapłonowe, cewkę używkę, kopułkę rozdzielacza, czujnik stukowy oraz czujnik wału korbowego udało mi się znaleźć ten moduł na allegro w tańszej cenie z możliwością zwrotu MODUŁ ZAPŁONOWY STEROWNIK 138050 HITACHI Możecie potwierdzić który kabelek pod jaki zacisk (1) i który pod (15)? ten od lewej pierwszy niebieski przewód z modułu (1) z tego co wyczytałem to na (1) powinna być podczas kręcenia masa a czarny do (15) Pin pierwszy w module to GND drugi to S+ a trzeci pin B+ Edytowane 27 Września 2023 przez ReDAudiana
ReDAudiana Opublikowano 30 Września 2023 Autor Opublikowano 30 Września 2023 (edytowane) Po wymianie modułu nadal auto nie odpala macie może jeszcze jakies rady? niżej podam jak i co sprawdziłem: Cewkę sprawdziłem: Sprawdziłem napięcia według książki odpiąłem wtyczkę od cewki i sprawdziłem napięcie na niebieskim i masa i włączając powinno być 10v u mnie było ok 11,5 Następnie sprawdziłem na dwóch skrajnych przewodach kontrolka diodowa i zapala się Następnie na włączonym zapłonie mam plusa na obu zaciskach cewki czyli na (1) i (15) podczas kręcenia pojawia się impuls masy na zacisku (1) Na wtyczce od czujnika walu korbowego napiecie 1,84 Na wtyczce od aparatu zaplonowego 1-mada 2-napiecie 11,5 3-napiecie 5 tak myślę o synchronizację rozrządu ale trochę z tym dużo pracy a jak sprawdzić sprawność aparatu zapłonowego? Edytowane 30 Września 2023 przez ReDAudiana
aztek Opublikowano 30 Września 2023 Opublikowano 30 Września 2023 (edytowane) Hej! Czarny przewód od stopnia mocy wchodzi na zacisk 15 cewki. Masz schematy do tego modelu? Edytowane 30 Września 2023 przez aztek
Elhape Opublikowano 2 Października 2023 Opublikowano 2 Października 2023 W dniu 30.09.2023 o 17:24, ReDAudiana napisał(a): a jak sprawdzić sprawność aparatu zapłonowego? Wykręć świecę i sprawdź czy w momencie kręcenia rozrusznika jest iskra.
ReDAudiana Opublikowano 3 Października 2023 Autor Opublikowano 3 Października 2023 19 godzin temu, Elhape napisał(a): Wykręć świecę i sprawdź czy w momencie kręcenia rozrusznika jest iskra. brak iskry z kopułki rozdzielacza ktoś na innym forum napisał mi aby podpiąć kabel zapłonowy bezpośrednio w ten jeden wtyk do cewki i sprawdzić czy wtedy będzie iskra
aztek Opublikowano 7 Października 2023 Opublikowano 7 Października 2023 Masz zapłon rozdzielaczowy - iskra wytwarzana jest w momencie rozwarcia styku palec/kopułka. Podłączenie bezpośrednie do cewki nie wchodzi w rachubę. Kopułka ma być czysta, bez pęknięć (nawet mikro) i śladów zużycia styków. Palec ma być o rezystancji 1 kohm, również bez śladów zużycia.
ReDAudiana Opublikowano 7 Października 2023 Autor Opublikowano 7 Października 2023 Ja mam świeżo wymieniona na nową kopułkę i palec zaplonowy oraz świece i kable zapłonowe, cewke dałem używkę oraz moduł nowy i chodzilo auto z tydzień A jeszcze wymienione mam Czyjniki stukowy, walu korobowego Zastanawia mnie aparat zapłonowy albo czujnik halla cos czuje ze tam jest przyczyna bądź immobiliser bo czasami pojawia sie ikonka ale auto powinno odpalić i zgasnąć? Elektromechanika mam na 18.10.2023 więc na razie nie wiem co robić? Jeżdżę autobusem do pracy
Pieterb Opublikowano 7 Października 2023 Opublikowano 7 Października 2023 Trochę się dziwię że z taką bzdurą w sumie bo tak mi to wygląda bawisz się już tak długo. Tu masz link gdzie kolega Maciek wsio ładnie odpisał co i jak należy sprawdzić. Chodź podejrzewam że i tak będziesz czekał na kogoś kto to ogarnie. FAQ - co zrobić jeśli samochód nie odpala/cieżko odpala - Forum Audi 80 Klub Polska AUDI80.PL Jeśli nie jesteś pewien/pewna jaki masz silnik i jaki układ wtryskowy w nim występuje to tutaj jest ściągawka: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zrobic-jesli-sa Co prawda to forum audi 80 ale tam też takie silniki były więc temat jak najbardziej dla Ciebie.
patryq633 Opublikowano 15 Października 2023 Opublikowano 15 Października 2023 W dniu 7.10.2023 o 10:54, ReDAudiana napisał(a): Ja mam świeżo wymieniona na nową kopułkę i palec zaplonowy oraz świece i kable zapłonowe, cewke dałem używkę oraz moduł nowy i chodzilo auto z tydzień A jeszcze wymienione mam Czyjniki stukowy, walu korobowego Zastanawia mnie aparat zapłonowy albo czujnik halla cos czuje ze tam jest przyczyna bądź immobiliser bo czasami pojawia sie ikonka ale auto powinno odpalić i zgasnąć? Elektromechanika mam na 18.10.2023 więc na razie nie wiem co robić? Jeżdżę autobusem do pracy Czujnik halla w tym samochodzie to jest to pod aparatem zapłonowym ta kostka na 3 piny z tego co pamiętam. Widziałem że zaczynałeś od sprawdzania alarmu. I teraz pytanie czy odpinałeś może ten sterownik od alarmu całkiem i sprawdzałeś czy samochód odpala ? Ja właśnie lata temu miałem w audi 80 taki problem kręcił nie odpalał. Wypiąłem na sam początek bezpiecznik z tego modułu i wtedy odpalił, później poprostu powypinałem wtyczki od tego sterownika i wywaliłem ten alarm i po problemie.
ReDAudiana Opublikowano 20 Października 2023 Autor Opublikowano 20 Października 2023 Samochód od 17 u Elektromechanika i jutro będzie wiadomo czy odnaleziona przyczyna wstępnie winowajcą jest paluch który nie przekazuje dalej napięcia być może kupiłem jakiś wadliwy paluch i pojeździłem na nim ok 2 tygodni i siadł. Do tego coś elektromechanik poprawił w systemie jeśli to nie będzie paluch to może wskaże mu na synchronizację rozrządu? albo kopułka będzie także do wymiany bo wymieniałem wraz z paluchem z tego co pamiętam paluch miał taką blaszkę w miejscu wpięcia i gdy tak docisnąłem go to było słychać jak została zmiażdżona to był dość tani paluch.
Rozwiązanie ReDAudiana Opublikowano 21 Października 2023 Autor Rozwiązanie Opublikowano 21 Października 2023 faktycznie to była wina palucha po wymianie jeździ do tego coś mi poprawiał mi w systemie i wziął bardzo tanio 100zł 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się