Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[2.0TFSI BWE] B7 PhantomSchwartz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Przeszedłem z poprzednika A4 B5 1.8t https://a4-klub.pl/topic/444027-18t-anb-vulkanschwarz-perleffect/ i następcę spojrzałem na B7 ze względu na wygląd oraz świeższe auto porównując do B6.

Wymogiem było S-LINE lub Quattro. Pierwszego w quattro oglądałem i był rozrząd tył padnięty. Drugi z wewnętrznym s-line ale bez quattro i to one wrócił ze mną. 05.08.2021. Z wyposażenia co posiadał ,a poprzedni właściciel nawet nie wypisał w ogłoszeniu to widać było z niewiedzy .Jak pytałem o dane części i co było robione. Dużym znakiem zapytanie był tłoczek pompy HPFP ,bo nie wiedział o czym mówię. Zawias widział jeszcze fabrykę aż dziw że się to jeszcze trzymało ,bo metalowe tuleje z gum palcem wypchnąłem bez siły. Na szczęście trafił na mnie i chyba odratowałem go od zniknięcia z drogi. Klapę zaczęło pobierać więc wiedziałem że będzie do wymiany z czasem.

Ale dobra co do wyposażenia:

- PDC przód i tył

- bi-xenon skrętny z doświetlaniem zakrętów + DRL

- trój ramienna kierownica bez multi funkcji

- środek cały S-LINE fotele ze schowkami ale nie podgrzewane + isofix

- Radio RNS-E

- 4x elektryczne szyby

- składane lusterka

- felgi 16

- servotronic

Po zakupie w aucie wymieniłem od razu rozrząd przedni i wszystkie płyny jakie tylko były. Zabrałem też się za tłoczek HPFP i już kwalifikował się do wymiany oraz wałek nie ucierpiał.

Wymiana komplet hamulców ,bo ich nie było. Na domiar złego okazało się że ręczny nie działał ,bo ktoś odłączył linki. Więc doszło do wymiany dwóch zacisków tył i linek. Na tył poszedł zestaw bremo ,a na przód dałem Quarro ceramic + hight carbon.

Wymiana kompletnego wielowahacza i walka ze słynną śrubą. 2 dni i obie strony zrobione. Przy okazji wyszło że amor lewy już jest mokry więc wpadł komplet Bilstein B6. Wymiana 2 czujników PDC tył ,bo na kompie pokazał ,które się zaczęły psuć.

W między czasie zaczęło terkotać turbo ,okazała się klapka WG.

Po vin chciałem dowiedzieć się jakie felgi były fabryczne ,bo dostałem specyfikacje auta ale nie wiedziałem po kodzie co to jest. Okazało się że są to 18 BBS ch028.

Felgi zacząłem szukać ale tylko jeden komplet był wystawiony w tamtym czasie. Kupiłem i oddałem do regeneracji ,żadna felga nie była krzywa wszystkie idealnie proste. Ale były tak zniszczone że zeszło to firmie 3 tygodnie.

Auto obecnie w fabrycznej specyfikacji się stało jak opuszczało salon.

 

To co bym chciał mu dodać to:

- dołożenie napędu quattro by już nie był invalidą ( nawet na suchym nie może się zebrać z miejsca)

- dołożenie kierownicy multifunkcyjnej wraz z tempomatem  Zrobione

- montaż Montaż Licht Pakietu Zrobione

- montaż automatycznych świateł i czujnika opadów

- zewnętrzny pakiet S-LINE

- składane lusterka z pilota Zrobione

 

Wymieniłem rozrząd tył bez problemu ale tylko z oryginalna blokadą  ,bo jak czytałem opinie że potrafi o ząbek się przestawić przez luz blokady taniej.

Wymiana trzech plastikowych oringów od zmiennej fazy ori tylko. Wymiana wszystkich poduszek silnika. Przednia ,2 boczne i pod skrzynią.

Odbudowałem sobie pompę HPFP oraz uszczelniłem pompę VACUM.

HPFP w środku ma taki muł że aż szkoda gadać. Bez myjki ultradźwiękowej nie warto podchodzić nawet.

Wymieniłem elektro zawór fazatora ,bo wtyczka pływała w oleju.

Co jeszcze myślę ale to po dołożeniu napędu to dołożenie mu mocy. Jeszcze zobaczyć słynną pompę oleju i zrobić ją.

Auto obecnie ma 351 tyś km i jeździ. Nie mam dużo zdjęć auta oraz wykonanych czynności ale coś tam wrzucę

 

 

 

381690452_635782038689154_3009254852620185166_n.jpg

IMG_20230201_162828.jpg

Screenshot_20230609_152459.jpg

IMG_20230608_121830.jpg

Edytowane przez Maxero
  • Lubię to 1
Opublikowano

Prawidłowy serwis na początek :thumbup1:

Jeśli poprzedni właściciel nie zaglądał w te newralgiczne miejsca to i tak cud, że wytrzymało wszystko 350kkm.

Sprawdź sobie jeszcze stan zaworu DV i odmę. Warto wymienić na poprawione wersje.

Co zrobiłeś z klapką WG? Zestaw naprawczy, czy jakiś inny patent?

Opublikowano (edytowane)

Pakiet startowy był w 2021 kiedy kupiłem czyli odma zmieniona zjakiegoś vaico i dv  jeszcze fabryczna siedziała. Ori odma wleciała  i zawór dv z Pierburga. Wszystko robiłem ja osobiście więc wiem co z czym. Turbo sprawdziłem i spinka nic nie da ,bo to drży klapka wewnątrz turbiny. A spinka jest jak luz zrobi się na zewnątrz.

Edytowane przez Maxero
  • Lubię to 1
Opublikowano

W temacie nic się nie działo ,bo graty się zbierały oraz inne wydatki. Auto jeździ bez problemu. Ze względu że padła mi blokada szyb tył to zakupiłem nowe przełączniki ,a do nich nówka dekor. Zakup pełnego s-line zewnętrznego ,bo posiadam wewnętrzny. Tył już jest pełny klapa + dyfuzor na aucie. Kupiłem zderzak przód s-line i powiem że dostanie to tragedia do wersji z PDC i spryskiwacze praktycznie nie ma nic. Chce zachować mocowanie obecne tablicy rejestracyjnej i dorwałem graty do tego. Adapter i blenda do zderzaka wraz ze śrubkami + mocowanie. Do tego dojdą też boczne dokładki drzwi s-line. Przy okazji tego dojdzie jeszcze frontowy intercooler ,bo dmic w lato to porażka. Mam też cały zestaw do zamontowania lusterka fotochromatycznego z przełącznikiem auto i DRL + CLH. Wiąże sie z wymianą szyby przód ,która mam porysowaną. Przy okazji tego podsufitka wyleci do naprawy ,bo w okolicach lampki przednie zaczęła się odklejać.

IMG20240322184858.jpg

Opublikowano

Wody szerokie życzę Ci spokojnych fal. 👍

Opublikowano

Ładny pakiet szykujesz. Powodzenia! Podsufitka to standardowy temat, w mojej też się odkleiła przy lampce i czeka mnie to samo jak się trochę cieplej zrobi. 

Opublikowano

Co to za felgi?
Podrzucisz markę i wymiary tych felg?

Opublikowano (edytowane)

Felga to BBS CH028  8.0" x 18" 5x112 ET 43

Edytowane przez Maxero
  • Lubię to 1
Opublikowano

Przepolerowałem klamki i zmiana przewodów od hamulców miała pójść w miarę gładko. Ale jak to bywa nic nie może być za łatwo. I taki widok zastałem. Leci zmiana na przewody stalowe ,bo miedziane nawet nie są rozważane. Już większość części mam więc będzie montowane. Wspornik nowy z ASO wleci ,bo ten skończy życie przy demontażu.

IMG_20240518_222149.jpg

IMG20240517222516.jpg

IMG20240519170741.jpg

Opublikowano

Hamulce ogarnięte wraz z zarabiarką i zrobione na stalowych przewodach. Założyłem też metalową podstawę filtra oleju i nic złego się nie dzieje. Ale największe zaskoczenie miałem jak wyciągnąłem wymiennik woda-olej ,a tam w kanale wodnym dosłownie masa przypominająca piasek. Miałem drugą więc nie bawiłem się w czyszczenie. Nie mam zdjęcia ,bo ważniejsza była robota. Mam foto jak już siedzi na miejscu nowa podstawa wraz z uszczelkami elringa ,bo te zestawowe to tak nie bardzo mnie przekonywały.

IMG20240531142159.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Z braku czasu na foty mogę tylko opowiedzieć co się wydarzyło do tego czasu z autem.  Podsufitka stwierdziła że pora na nią i opadła dosłownie cała w 3 dni. A przy okazji tego zamocowałem kable od lusterka fotochromatycznego , czujnika zmierzchu/opadów oraz do mikrofonu od modułu BT. Obecnie czeka już tylko z wymianą szyby na wersje z miejscem montażu czujnika. Założyłem pokrętło w wersji AUTO oraz CLH ,bo DRL już miałem fabrycznie. Wszystko podłączone i sprawdzone czy działa. Ale teraz auto stwierdziło że ma problem przy końcówce hamowania i pojawia się dziwny dźwięk. Nie jest do dźwięk od ABS ,bo nawet nie reaguje pedał hamulca. Zamieszczam video może ktoś się spotkał z tym.

Opublikowano

Temat z tym dziwnym brzdęknięciem się na razie uspokoił. Zabrałem się za regenerację lamp bixenona skrętnego. Rozebrałem na czynnik pierwszy wraz z naprawą wiązki. Odbłyśnik zregenerowany wraz z drugą przesłoną ,bo moja nie zawsze działała. Zmieniłem na nowe klosze ,bo stare były już zniszczone. Oczywiście sobie zostawiam żeby w razie co je naprawić . Efekt finalny na zdjęciach 

IMG20240928195726.jpg

IMG20240928195718.jpg

  • Lubię to 1
  • Super 2
Opublikowano

Super Ci wyszło. Nie pamiętam czy tam jest klosz kierunku w niej? Nie warto było zmienić na biały? Lampa wygląda o niebo lepiej... Lecz o gustach się nie rozmawia. Efekt finalny super. 

Opublikowano

Zabezpiecz jeszcze folią ppf. Klosz od kierunku można wyjąć i dać zarówki świecące na pomarańczowo.

Opublikowano

Folie PPF zamówiłem i czekam czy uda im się wysłać na piątek bym mógł zrobić to zanim lampa trafi na auto. Nie chce zakładać lampy i potem bawić się na aucie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...