Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zacisk hamulcowy tył - TRW czy Febi?


AndrzejK.
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jak w temacie, kupno którego zacisku będzie lepszym wyborem?

Ponoć i jeden i drugi trzyma jakość, choć pewnie produkcja chińska, a może jednak Niemcy....

Mam na myśli część nową.

Dzięki za opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montuje te i te. Z regenerowanymi zauważyłem że 2 lata i znowu wymiana . Chociaż regenerowany nie odchodzi jakością od nowego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

Oryginalnie w B7 siedzą z tyłu TRW.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, DarekS4 napisał(a):

Montuje te i te. Z regenerowanymi zauważyłem że 2 lata i znowu wymiana . Chociaż regenerowany nie odchodzi jakością od nowego. 

I jak oceniasz ich jakość (TRW, Febi), na podobnym poziomie?

Regenerowane rozumiem oryginały, dwa lata to bez rewelacji....

Założę nowe, a stare w którymś momencie będą na wypadek W albo sprzedam.

3 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Oryginalnie w B7 siedzą z tyłu TRW.

Dzięki za info.

 

2 godziny temu, A4b6quattro napisał(a):

TRW u siebie miałem 8 lat , a ile były przedtem kto wie:)

To już niezły wynik, ale u siebie mam dłużej, ale to są oryginalne/fabryczne jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem TRW i były bezawaryjne do czaszu aż auto zostało sprzedane (jakieś 3 lata). 

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a z Febi miałeś jakieś doświadczenia lub słyszałeś jak z ich jakością, bo ponoć porównywalne są zamiennie te zaciski choć ja o tym słyszałem lub czytałem, a osobiście nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie miałem z zaciskami Febi doczynienia.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, AndrzejK. napisał(a):

To już niezły wynik, ale u siebie mam dłużej, ale to są oryginalne/fabryczne jeszcze.

Pewnie te moje, też siedziały od nowości:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze zakładałem kamoke i o dziwo żaden nie wrócił. A jednego leona chyba serwisuje z 5 lat i jeździ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za wszystkie opinie, wybór padł na TRW, a przekonało mnie do tego info Muskel1, że dawane były na pierwszy montaż tej firmy. 

Pewnie te  to już nie będzie jakość OEM, ale myślę, że to dalej jakościowy produkt i długo bezawaryjnie posłuży tym bardziej, że auta nie planuję sprzedawać, bo jest praktycznie bezawaryjne, zadbane i jestem ogólnie z niego bardzo zadowolony:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed założeniem na auto warto dodatkowo posmarować specjalnym smarem tłoczek pod gumką, no i prowadniczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię, oczywiście będzie wszystko przeserwisowane/założone osobiście przeze mnie, a więc dokładnie, aby służyło.

A już tak na marginesie planuję te zaciski przełożyć "na szybko" czyli odkręcić przewód od starego i bezzwłocznie założyć/zakręcić do nowego, dzięki temu myślę, że układ mi się nie zapowietrzy, a dodatkowo jeszcze go przelać bezwładnościowo płynem po zakręceniu przewodu czyli założyć rurkę/przewód na odpowietrznik, popuścić go i przelać do butelki jakby ewentualnie jakieś powietrze miało się jednak pojawić. Nie planuję przy tej operacji "dotykać" pedału hamulca, tylko poczekać, aż czysty bez powietrza płyn będzie leciał z rurki zanurzonej w naczyniu z płynem hamulcowym.

Co o tym sądzicie?

Nie jest to jakiś mój pomysł racjonalizatorski, bo w taki sposób wymieniałem już zacisk tyle, że w innym aucie i wszystko było w porządku po tak wykonanej operacji wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie zacisków musisz odpowietrzyć układ. Jak tylko wykręcisz wężyk z zacisku do układu dostanie się powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, ale w takim przypadku rozumiem, że to odpowietrzenie ma dotyczyć tylko zacisków tych wymienianych czyli tylnych, bo raczej wątpię, aby przednie też "złapały" powietrze....

Dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wystarczy że te tylne odpowietrzysz i będzie ok, a sam zacisk też wstępnie możesz płynem zalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2023 o 02:50, Langista napisał(a):

Tak, wystarczy że te tylne odpowietrzysz i będzie ok, a sam zacisk też wstępnie możesz płynem zalać.

A powiedz mi czy ma znaczenie w jakiej kolejności będę je odpowietrzał czy najpierw prawy tył, a pózniej lewy czy odwrotnie czy wręcz nie ma to żadnego znaczenia który pierwszy, a który drugi?

Będę w weekend działał z tym i wolę dopytać jakby ewentualnie miała kolejność tej operacji znaczenie.

Dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynasz od najdłuższego przewodu, w Audi powinien to być prawy tył, potem lewy tył, prawy przód i lewy przód. Jak masz możliwość to na koniec odpowietrz wysprzęglik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...