Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zakup A4 B8 1.8 TFSI 170HP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć! Rozglądam się za A4 B8 z benzyniakiem 1.8 TFSI (170 koni). Rocznik jaki mnie interesuje to minimum 2012, cena do 40 tysięcy zł i tu pytanie. Czy w tej kwocie jest opcja zakupu zadbanego egzemplarza, który posłuży jeszcze kilka ładnych lat i będzie się ładnie prezentował oraz nie zrujnuje budżetu domowego? Czy warto w tych rocznikach brać w/w silnik? Jak z awaryjnością tych silników? Jakie mniej więcej są koszty utrzymania takiej Audi z tym motorem, koszt rozrządu, hamulców, amortyzatorów? Czy omijać z daleka jakieś konkretne przebiegi które mają te silniki? No i czy można trafić jakiejś spoko wyposażenie w tej kwocie i roczniku?

 

Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

Poszukaj na forum bo tematów odnośnie silników TFSI , a w szczególności 1.8, jest multum. Pomęcz także Google pod kątem wady olejowej i TFSI, to się dowiesz czego możesz się spodziewać.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Poszukaj na forum bo tematów odnośnie silników TFSI , a w szczególności 1.8, jest multum. Pomęcz także Google pod kątem wady olejowej i TFSI, to się dowiesz czego możesz się spodziewać.

To może 2.0 TFSI po 2011 roku? Podobno mocno poprawione i większość problemów tych dużych zwłaszcza została wyeliminowana 🤔 w 1.8 TFSI od 2011 podobno też już było spoko. Jest jakieś Audi z minimum 2012 roku do 40 tysięcy zł które warto kupić??

Opublikowano

Każda B8 pije w TFSI olej. Odpuść sobie ten silnik, bo to bedzie najgorzej wydana kasa w zyciu. Na nic sie nie napalaj. Jak zagłębisz się konkretnie w temat to pójdziesz w TDI, lecz pamiętaj ze te auta mają już swoje lata i ciężko będzie znaleźć zadbany egzemplarz. Poszukaj tez jak dobrze sprawdzić ten samochód przed kupnem, na pewno nie rób tego sam 😁. Najlepiej znajdź dobrego elektromechanika i zorientuj się co jeszcze mozesz ewentualnie sprawdzić bez wiekszego doswiadczenia np. rdza, daty produkcji na lampach, pasie przednim, czy pasy bezpieczeństwa są oryginalne, czy woda gdzies nie stoi, czy wyposazenie hula itp. Pomyśl o dołożeniu trochę do budżetu i pooglądaj tez skody octavie. Można znaleźć fajna sztukę i też dobrze wyposażona.

Opublikowano
5 godzin temu, Sadam49 napisał(a):

To może 2.0 TFSI po 2011 roku? Podobno mocno poprawione i większość problemów tych dużych zwłaszcza została wyeliminowana 🤔 w 1.8 TFSI od 2011 podobno też już było spoko. Jest jakieś Audi z minimum 2012 roku do 40 tysięcy zł które warto kupić??

stara śpiewka a tam jeśli chodzi o tfsi to wszystkie mają problem z poborem oleju, jak nie chcesz drogiego remontu to nie pakuj się w to, pozniej to ciezko sprzedać w dodatku, jak chcesz benzynę to niestety ale odpuść B8 i C7, szukaj innej marki raczej, w TDIKA też raczej nie ma co iść, auto ma już swój wiek a jest się co tam popsuć i wszystko drogo, po za tym od diesla się odchodzi u mnie benzyna 20 gr taniej niż diesel... to nie wiem ile ten diesel musiał by palić żeby się opłaciło, a serwis czyści kieszenie w jednym momencie jak coś padnie

Opublikowano

o robi się ciekawie😉.. benzynę odpuść, tdi odpuść to może na baterie słoneczne ? 🙃 Według mnie każde auto współczesne kosztuje, czasem można się ratować kupując ,,markę nie premium,, która ma w ofercie dostępne jeszcze jednostki oparte na starej technologii i tyle....

 

trzeba popatrzeć co jaki silnik potencjalnie boli i założyć że trzeba będzie zrobić to i tamto i tyle.... ja bym sie skupił na tym aby auto było całe, bez przygód szpachlowo cementowych bo w innym wypadku jakakolwiek inwestycja mija się z celem... co do silnika jak pisałem poczytać i wybrać mniejsze zło lub to co się lubi jeżeli stać...

 

niestety czasy 1.9tdi 1z minęły, przy nowego typu jednostkach nawet słynne 2.5tdi jest mistrzem przebiegów i bezawaryjności...

Opublikowano

A 1.8 TFSI 170 koni gen3 ea888 CJEB? Podobno poprawiony i jest wiele głosów, które polecają ten motor. 

Opublikowano

2016-18 w a4 b9 itd. są poprawione

Opublikowano
8 godzin temu, fajny chlopak napisał(a):

2016-18 w a4 b9 itd. są poprawione

Tak do 40 tys.. napewno znajdzie🫡

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, pralinen napisał(a):

Tak do 40 tys.. napewno znajdzie🫡

Kupi połówkę w USA drugą w PL pospawa i będzie. Nie będzie jedyny w każdym razie😄

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Kupi połówkę w USA drugą w PL pospawa i będzie. Nie będzie jedyny w każdym razie😄

się kurcze nie ma co śmiać... znam warsztat który hmm nie wnikam generalnie dorabia na boku... dorabia w branży aut z USA... jakby to powiedzieć byłem świadkiem spawania dwóch połówek auta w jedną... nawet kolory się zgadzały.. nie wiem jak to opisać, nie chciałbym takiego auta z klocków lego, ale muszę przyznać że finalny efekt wow... bardzo ciężko byłby dojść że auto składane z dwóch... chyba trzeba by mieć najpierw informacje że było z dwóch spawane i wtedy szukać oznak....

Opublikowano

Dlatego to napisałem😄

Opublikowano

 Odnośnie Audi , a4b8 1.8 TFSI 2008 CABB,  w rodzinie jest od 8 lat , przyjechała z Niemiec z przebiegiem 120 tys , teraz coś około 200 tys. Ja jeździłem 4 lata, teraz tata jeździ też już 4 lata , niemiala remontu silnika , pobór oleju około 500 ml trzeba dolewać raz na około  8 tys km , od początku tak było i pobór się niezwiekszyl.

Opublikowano

I jeszcze może na oryginalnym rozrządzie i odmie?

Opublikowano
W dniu 2.01.2024 o 18:48, przem8 napisał(a):

I jeszcze może na oryginalnym rozrządzie i odmie?

Rozrząd robiłem zaraz po zakupie przy 120 tys . Odmy  , ja nierobilem a czy tata robił też niewiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...