Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Parametry DPF w silniku DDDA Q5 2.0TDI


adrusek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pacjent 2.0tdi 190 oznaczenie DDDA

Proszę zerknąć na parametry DPF. Czy mam się czymś martwić ?

Chyba ciśnienie jest za wysokie i offset na minusie?

Mogę jeszcze dokonać innych pomiarów jak będzie trzeba. 

Screenshot_2023-11-14-21-26-18-47_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg

Edytowane przez adrusek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku limit zawartości popiołu w filtrze DPF, to 0,175 ml.

W przypadku przedmiotowego auta wartość ta zbliża się (0,16 ml) do tej granicy.  

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem jeszcze chwilę pojeździć tym autem bez ruszania tego DPF. Tylko z tego co czytałem to te ciśnienie na wolnych obrotach jest wysokie.

Najgorsze jest w tym że niby w A6 C7 żeby wyjąć DPF to trzeba odkręcić pas przedni lub zdejmować belkę od dołu. Przynajmniej tak mechanik mówił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, według mnie różnica ciśnienia jest za wysoka.

2 minut temu, adrusek napisał(a):

w A6 C7 żeby wyjąć

Myślałem, że jest to A4... W pytaniu o pomoc/diagnozę podajemy wszystkie newralgiczne dane... Ale w tym przypadku nic to nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kategorycznie mam zacząć juz zacząć szukać zakładu do prania Dpf?

Nie ma sensu już podmieniać czujnika ciśnienia na te minusowe offsety ?

Ps. DPF to ta mniejsza czy większą puszka i czy to wyjdzie od góry czy jednak trzeba belkę ściągać od dołu?

Coś od razu. Chłodnica EGR i samym EGR robić przy wyjściu DPF ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto Ci powiedział, że wartość offset na minusie kwalifikuje czujnik do wymiany? To bzdury z internetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W internecie każdy pisze, że powinno być 0. I dlatego też było moje pytanie o te minusy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura. Jest to wartość kalibracyjna czujnika (tolerancja). Powinna być ona bliska zeru ale odchyły mogą być +-.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbować jeszcze wypalić DPF vcds czy już szukać jakieś firmy od regeneracji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz wiedzę jak najlepiej wyjąć DPF w A6 C7 i czy jeszcze chłodniczke EGR ruszać przy tym zabiegu ?

I jeszcze żeby rozwiać mit czy trzeba wymienić olej po wypalaniu serwisowym ?

Edytowane przez adrusek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak zostało już wspomniane - regeneracja serwisowa nic tu nie wniesie/nie zmieni/nie "naprawi". Nie powinno jej się wykonywać bez wyraźnej przyczyny. Rzeczywiście przy DPF, który wykazuje pewne problemy (szczególnie z jego przepustowością) reg. ser. może spowodować przedostanie się zbyt dużej ilości paliwa do oleju, który należałoby wymienić. Nikt nie jest w stanie napisać w tym przypadku - "tak, duża ilość paliwa przedostanie się do oleju" lub "nie, stan oleju się nie zwiększy". 

Jeśli po "zwykłej" regeneracji przeprowadzonej w czasie jazdy, wartość różnicy ciśnienia nadal będzie ponad, powiedzmy 6/10 to jest to znak (jednak nie pewnik - na podstawie tej wartości nie można wyciągać jednoznacznych wniosków), że filtr stawia zbyt duży opór. 

Drugi objaw nie najlepszego stanu filtra, w przypadku tu omawianym jest dość duża wartość sadzy tzw. rzeczywistej w stosunku do tej obliczonej. Przy dobrym stanie filtra nie jest ona tak bliska sadzy obliczonej. 

Duża wartość ciśnienia + powyższe wskazuje raczej, że postawiona tu diagnoza jest/może być prawidłowa. Jeśli pojawią się problemy z regeneracją - zbyt długa/ niedokończona/ zbyt częsta, filtr należy przeczyścić. A nie lepiej zrobić to wcześniej...? :yes2:    

Jeśli nie doświadczasz powyższych (zbyt częstej/długiej/niedokończonej regeneracji) nie podejmuj działań, obserwuj.

Ale coś mi się wydaje, że nie bez przyczyny założyłeś wątek i dopytujesz o DPF Twojego auta.... ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tą chwilę nie ma żadnych objawów o których piszesz. Auto działa prawidłowo DPF wypala sie ok 400km trwa z 20 minut. Ja lubię, żeby było jak najbliżej ideałowi. Mechanik który wymieniał rozrząd to poprosiłem go żeby sprawdził to mówił, żeby jeździć bo jest ok. Ale wolę się upewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jesteś świeżo po wypaleniu DPF. Proszę jeszcze spojrzeć na parametry wolnych i 2.5k obr

IMG20231126162852.jpg

IMG20231126162902.jpg

Edytowane przez adrusek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...