Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Samoryglujące się drzwi co minutę w A4 B6


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez maciek3400,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, po przeczytaniu wszystkich tematów w związku z samoryglowaniem się drzwi, nie znalazłem odpowiedniego przypadku do mojego. Mianowicie:

Auto cały czas zamyka wszystkie zamki, występuję to w równomiernych odstępach czasu, około co minutę, dwie. Zarówno przed uruchomieniem zapłonu jak i po zgaszeniu. Sytuacja bardzo uciążliwa.

Dane: A4 B6 Moduł komfortu z końcówką BA+2 moduły w przednich drzwiach. tył korby.

Zrobione:

  • wszystkie kable 4 drzwi polutowane
  • wszystkie mikrostyki każdego z zamków polutowane
  • samochód poprawnie widzi wszystkie stany 4 zamków tj: locked/unlocked, safe/not safe, door open/door closed. 
  • podświetlenie nóg i drzwi działa (tylko pasażera nie świecą, ale o tym dalej)
  • guzik awaryjnych gaśnie poprawnie około minutę po zamknięciu

Przypadki kiedy nie zamyka się sam:

  • uruchomiony silnik
  • zamknięty samochód z pilota lub kluczyka (pełne zamknięcie sygnalizowane mrugającą diodą przy szybie kierowcy)
  • otwarte drzwi pasażera (tylko i wyłącznie otwarcie właśnie tych drzwi wstrzymuje samoryglowanie)

 

W module komfortu wyprowadzone już wszystkie błędy, pozostał jedynie przerwany obwód oświetlenia drzwi pasażera (nie mogę zlokalizować nigdzie przerwania obwodu, ale to raczej już nie może wpływać na tą usterkę).

Zauważyłem również, że to ryglowanie ma postać taką jak to po naciśnięciu ryglowania z drzwi kierowcy (zamki się zamykają, ale nie uruchamia się czerwona dioda drzwi kierowcy, czyli nie uruchamia się safe), niestety guzik nie jest przyczyną, po wypięciu go problem pozostaje. Kodowanie modułu komfortu poprawne, wg, wyposażenia.

Brak już pomysłów, a usterka bardzo uciążliwa. Nie wyjmowałem już tylko samego modułu komfortu, ale komunikacja z nim jest bez problemowa i wszystkie funkcje działają poprawnie także raczej jest ok.

Najdziwniejsze, że otwarcie drzwi pasażera powoduje ustąpienie usterki (nie działa tam jeszcze guzik szyb, ale szyba chodzi poprawnie z guzika kierowcy).

Proszę o jakąś wskazówkę co jeszcze sprawdzić, bo już nic mi nie przychodzi do głowy.

 

Opublikowano
12 godzin temu, maciek3400 napisał(a):

Nie wyjmowałem już tylko samego modułu komfortu, ale komunikacja z nim jest bez problemowa i wszystkie funkcje działają poprawnie także raczej jest ok.

To radzę wyjąć i sprawdzić. Zalanie to czesta przyczyna takich problemów.

Opublikowano

Spróbuj do aktualnego kodowania dodać wartość z ryglowania zamków po przekroczeniu 5km/h. 

Opublikowano
2 godziny temu, Langista napisał(a):

Spróbuj do aktualnego kodowania dodać wartość z ryglowania zamków po przekroczeniu 5km/h. 

Nie pomogło

Opublikowano

A wykonaj kodowania zgodnie z Twoim wyposażeniem od podstawowej wersji, może masz coś w kodowaniach pomieszane.

Opublikowano
8 godzin temu, whyduck1 napisał(a):

To radzę wyjąć i sprawdzić. Zalanie to czesta przyczyna takich problemów.

Sprawdziłem dzisiaj, pod nogami sucho, skrzynka i moduł suche, wiązka oryginał kable ok

Opublikowano
Godzinę temu, Langista napisał(a):

A wykonaj kodowania zgodnie z Twoim wyposażeniem od podstawowej wersji, może masz coś w kodowaniach pomieszane.

Próbowałem kodować minimum, ale nie wpływa to na usterkę. Co do samego zamykania jest raczej regularna częstotliwość jak gdyby raczej wynikało z jakiejś funkcji do działania której czegoś brakuje, raczej niż ze zwarcia.

Niestety nie znam żadnej która by pasowała a jak wspominałem, próbowałem już kodować minimum.

Opublikowano

Najbardziej zastanawiające jest to, że otwarty stan drzwi pasażera zatrzymuje usterkę. W czym drzwi pasażera są wyjątkowe? Gdyby to były drzwi kierowcy albo anglik to bym się nie dziwił.

Opublikowano

Sprawdzałeś czy tam moduł nie jest wymieniony?

Opublikowano
27 minut temu, Langista napisał(a):

Sprawdzałeś czy tam moduł nie jest wymieniony?

A po czym to poznać? wersja do wyposażenia niby pasuje. 8E0 959 433 BA.  + w drzwiach 8E1 959 801 B + pasażer 8E1 959 802 B

Opublikowano

Policz dokładnie ile czasu zajmuje zaryglowanie auta.

 

Co do kodowania, zakoduj minimum i dodawaj po kolei funkcje, zobacz czy przed dodaniem działają czy nie. Jak coś mimo braku logowania będzie działać, to raczej moduł komfortu walnięty.

Opublikowano
19 godzin temu, Langista napisał(a):

Jak coś mimo braku logowania będzie działać, to raczej moduł komfortu walnięty.

W sensie jeśli zmieniam kodowanie a nie klikam wcześniej w logowanie a moduł i tak przyjmuje nowe kodowanie? Bo tak właśnie się dzieje, nie muszę się logować i widać, że sterownik przyjmuje nową wartość

Opublikowano

Tak, słownik zamienił kodowanie na logowanie.

Opublikowano
W dniu 3.12.2023 o 23:11, Langista napisał(a):

Policz dokładnie ile czasu zajmuje zaryglowanie auta.

 

Samochód zamyka się równo co 50 sec (wzbudzając na czas 30 sekund podświetlenie włącznika awaryjnych oraz diodki pomiędzy guzikami drzwi kierowcy od ryglowania/otwierania).

Czyli po trzydziestu sekundach podświetlenie tych guzików gaśnie, ale dwadzieścia sekund później znów zamknięcie (pomimo że jest już zamknięty) i tak w kółko.

Wszystko się przerywa dopiero gdy zamknę auto z pilota bądź kluczykiem całkowicie (czyli zacznie mrugać lampka przy szybie drzwi kierowcy) gdybym nie zamknął, to do rana pewnie aku by padło.

Opublikowano

Ogarnij sobie inny moduł komfortu na podmianę.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 5.12.2023 o 22:43, Langista napisał(a):

Ogarnij sobie inny moduł komfortu na podmianę.

Już zamówiony, w sobotę zrobię podmiankę. Jeśli nie pomoże to zostają już tylko kable w wiązkach pod podłogą. 

Dzisiaj jeszcze spróbuję podmienić sterownik drzwi pasażera i zobaczę czy z zasilaniem lampek drzwi coś się zmieni.

 

No i znów magia, podmieniłem sterownik drzwi pasażera, lampki drzwi i guzik szyby zaczęły działać. Ale na próbę podpiąłem spowrotem stary sterownik i o dziwo na starym już też działają lampki i guzik szyby.

A wcześniej pomimo wszelakich prób to na tym sterowniku nie działało.

W tej sytuacji to chyba musi być MK bo nic innego nie wyjaśni tej sytuacji

PS: autoryglowanie bez zmian

 

Update:

MK na podmiankę dotarł,  przygód ciąg dalszy, na obudowie BA a po podpieciu vcds pokazuje AR... czyli ktoś wymienił w nim flaczki ?

Edytowane przez maciek3400
Opublikowano

Garść nowych informacji po wypróbowaniu kilku modułów komfortu.

 

Wymiana na inny MK ze znakiem jak mój czyli BA, (wypróbowałem już 2 sztuki) powoduje następującą zmianę: ryglowanie nadal co każde 50 sekund, ale na tych modułach słychać tylko trzask zamków ale nie dochodzi do zamknięcia bo można otworzyć drzwi klamką z zewnątrz (na moim BA dochodzi do ryglowania i auto się zamyka). Niby coś lepiej, ale nadal lipa ponieważ każdy trzask i wybudzenie podświetlenia spowoduje rozładowanie aku do rana.

 

Z kolei na module AR który przez przypadek trafił w moje ręce, usterka całkowicie znika, jest tak jak powinno, czyli auto nie próbuje się wcale samo zamykać (moduł AR od mojego różni się tym, że brakuje oświetlenia przestrzeni nóg które mam w wyposażeniu)

 

Można by na tym etapie odpuścić i zostawić moduł AR rezygnując z oświetlenia przestrzeni nóg, ale po tej całej robocie, lutowaniu wszystkich zamków itd. to trochę rozczarowujące rozwiązanie.

 

Ciężko tu doszukać się jakiejś logiki. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

 

 

Opublikowano (edytowane)

Na swoim spróbuj wykodować to podświetlanie nóg, skoro ono powoduje jakieś zwarcie. Ogólnie nie musi być z takim samym końcem, modułów o tych samych możliwościach było kilka wersji, poszukaj ten najnowszej, byle piloty się dogadały z modułem.

Edytowane przez Langista
Opublikowano
Godzinę temu, Langista napisał(a):

Na swoim spróbuj wykodować to podświetlanie nóg, skoro ono powoduje jakieś zwarcie. 

Oświetlenie nie powoduje tego problemu, od razu sprawdziłem, zaadoptowałem mojego jako wersję korby bez oświetlenia, Ośw. zgasło a usterka pozostała.

Czy zamek klapy bagażnika ma coś wspólnego z wzbudzaniem mk ? Bo tylko jeszcze bagażnika nie rozbierałem. (Krańcówki tam działają, fis je pokazuje i lampki bagażnika się zapalają. 

 

Oraz czy jest możliwość aby inny moduł wzbudzał mk ? Np. Moduł centralnej elektroniki lub inny ?

Opublikowano

Tak, jest to możliwe, MCE, moduł kierownicy i moduł komfortu są na tej samej szynie CAN, i usterka jednego z nich będzie oddziaływać na te trzy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...