adax2 Opublikowano 4 Maja 2009 Opublikowano 4 Maja 2009 mam oto taki problem.silnik na zimno chodzi jak kupa złomu nierówno (nie mówię o falowaniu obrotów to nie występuje),jak się rozgrzeje też średnio. vag pokazuje usterkę sondy lambda: górna wartość skrajna ,sporadyczny. na drugiej sondzie jest to samo. sygnały do sondy ok.grzanie też . do ok 75st.C temp.silnika sonda na biegu jałowym wogule się nie rusza tylko po dodaniu gazu reaguje,jak silnik jest gorący to sonda faluje na jałowym ale też drętwo po dodaniu gazu trzeba z 30 sek.poczekać aż zacznie się coś dziać. w grupie 18 blok 4 pokazuje chyba kąt wyprzedzenia zapłonu 11,8. nie wiem jaki powinien być ale wydaje mi się że za dużo. jak ktoś wie ile powinno być to proszę o pomoc .albo jak go zmienić . czy trzeba mieć do tego silnika jakiś login(che pewnie trzeba głupie pytanie) dodam że jak silnik jest nie rozgrzany to gwałtowne wciśnięcie gazu powoduje jakby wypadanie zapłonów. przewody i świece raczej wykluczyłem .przewody przekładane były drugie. przepustnica oczywiście czyszczona i adaptowana.rozrząd sprawdzony. proszę o pomoc.
leoncjo Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 Sprawdzałeś czy cewka wysokiego napięcia jest cała ?? To w twoim przypadku bardzo prawdopodobna przyczyna.
adax2 Opublikowano 5 Maja 2009 Autor Opublikowano 5 Maja 2009 co znaczy cała? wygląda bynajmniej na całą.
leoncjo Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 Cała: czyli bez żadnych uszkodzeń, pęknięć, przypaleń. Czasem ciężko to zobaczyć ale potrafi mieć jakby drobną ryskę, pęknięcie obudowy. Oglądałeś ją dokładnie po demontażu z auta ?? Jak wygląda korekcja pracy sondy lambda ?? Może byc tak, że silnik zmienia kąt zapłonu chcąc uniknąć spalania stukowego, wynikającego ze złej mieszanki i chcąc doregulować pracę silnika... ale to moja teoria. Oglądnij dokładnie cewkę. Spróbuj odłączać kolejno przewody W.N. może to tylko jeden lub dwa cylindry kuleją.
adax2 Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Opublikowano 6 Maja 2009 cewka jest w porządku. aco do sondy to po dodaniu gazu sonda zareaguje czyli wzrośnie napięcie wyjściowe i spada a potem stoi i wtym momencie powoli korekcja sondy idzie w górę.sonda tak naprawdę rusza przy 90stopniach C. ale to jest taka drętwa jej praca.widziałem już różne sondy i chodziły na oscyloskopie jak igły a ta poprostu nie wiem o co tu chodzi.
leoncjo Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 Oki...sonda, to jak zachowuje sie na biegu jalowym ?? ma niskie napiecie w okolicy zera ?? normalnie powinna pracowac od 0 do 1V wiec wychodzi na to ze skoro stoi koło 0V to masz zauboga mieszanke. Może jakaś dziursko wpuszcza lewe powietrze ?? Chociaż z drugiej strony to zreguły powoduje falowanie obrotów, ale w skrajnych przypadkach silnik bedzie ledwo pracował ... Z tego co wiem masz jakby moduł zapłonu (bardziej wzmacniacz) wbudowany w cewkę, może z nim coś jest nie halo ?? A może coś dzieje się z czujnikiem na wałku.... może powoli pada, tylko znowu zapewne były by problemy z odpalaniem, moze się zabrudził jakimiś opiłkami ?? Kurcze tak na odległość to ciężko. AKL no chyba najpostszy silnik A czwórek... coś powinno się dać znaleźć. Koniecznie daj znać co było, pozdrawiam.
adax2 Opublikowano 7 Maja 2009 Autor Opublikowano 7 Maja 2009 nadal nic. z tą mieszanką to prawda bo świece białe są. kurcze ten samochód idealnie odpala wkręca sie na obroty bez problemu tylko coś mu brakuje. jak już sie rozgrzeje to jest w miarę. rospisują sie na forach o robieniu tzw logów. chyba i ja to zrobiłbym tylko jeszcze nigdy tego nie robiłem . a wtedy taka analiza była by pewnie lepsza.
leoncjo Opublikowano 8 Maja 2009 Opublikowano 8 Maja 2009 Normalnie niezła zagadka ... od jak dawna masz to autko ?? Czy usterka pojawiła się z dnia na dzień ?? Może problem jest z paliwem.... piszesz , że bez problemu wkręca sie na obroty... czyli pompa paliwa działa, a przynajmniej ma odpowiednią wydajność, a może coś z cisnieniem paliwa nie halo... Za AFR odpowiada przepływka i sonda lambda, jakie wartości pokazuje przepływka.... do Twojego autka nie za bardzo idzie zrobić logowanie oprócz ubogiej mieszanki to za wiele z niego nie wyczytasz, ale może by spróbował pod kątem przepływki.
adax2 Opublikowano 8 Maja 2009 Autor Opublikowano 8 Maja 2009 no właśnie przepływka. przepływomierz czyściłem. ale na jałowym biegu troszeczkę nie mieścił się w normie którą sugerują etykiety vagcoma które posiadam . była to jakaś minimalna różnica więc przyjołem to jako prawidłowość .sam nie wiem.[br]Dopisany: 08 Maj 2009, 23:04_________________________________________________jeżdził już na innych paliwach i to samo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się