SzymonJK Opublikowano 1 Stycznia Opublikowano 1 Stycznia Szczęśliwego nowego roku wszystkim. Mam problem z moją a4 b6 1.8T, mianowicie wymieniłem pasek oraz napinacz łańcuszka rozrządu natomiast sam napinacz zamówiłem... z najniższej półki z wbudowanym czujnikiem który następnie podpiąłem. Sam rozrząd zamontowałem książkowo i jestem w 100% przekonany że został on poprawnie założony, po wymianie kręciłem silnikiem manualnie niezliczoną ilość razy dla pewności czy wszystko się zgadza i następnie wszystkie części złożyłem. Samochód odpala normalnie a problem polega na tym że obroty silnika skaczą zwłaszcza na biegu jałowym oraz na niskich obrotach. Mógłby ktoś z was mi doradzić/pomóc gdzie mógłbym doszukiwać się problemu i czy istnieje ewentualnie jakieś rozwiązanie elektroniczne które mogłoby to naprawić? na początku myślałem że trzeba zaprogramować czujnik w napinaczu ale nie jestem do końca przekonany. Mam narzędzie diagnostyczne które ma wbudowaną funkcję ,,intake cam adjustment bank1'' aczkolwiek wolę pierw wstawić tego posta tutaj. W załączniku wstawiam zdjęcia napinacza oraz tego jak wymieniłem rozrząd. Między strzałkami na wałkach jest 16 tych malutkich rolek w łańcuchu czyli powinno się zgadzać, wszystkie śruby dokręcone na 10 Nm
przem8 Opublikowano 1 Stycznia Opublikowano 1 Stycznia Jaką wartość masz w gr. 93? Masz przestawiony wałek o ząbek albo wina c**jowego zamiennika. Ciężko po tym zdjęciu doliczyć się ogniw...
SzymonJK Opublikowano 1 Stycznia Autor Opublikowano 1 Stycznia Gr. 93? co masz dokładnie na myśli? wydaje mi się że gdyby wałek był przestawiony o ząbek to ogniwa by się nie zgadzały jak i strzałka na wałku by nie trafiła w tę szczelinę przed kołem zębatym 🤔
przem8 Opublikowano 1 Stycznia Opublikowano 1 Stycznia Vcds, w engine bloki pomiarowe i gr. 93. W jakims innym śmiesznym skanerze szukaj cos typu timing, synchro, camshaft position... Te 16 ogniw tez trzeba umieć liczyć, a po tym zdjeciu nie mozna stwierdzić czy jest dobrze na 100%. Poza tym 1 godzinę temu, SzymonJK napisał(a): sam napinacz zamówiłem... z najniższej półki To proszenie się o kłopoty. Też kiedyś taki założyłem to ślizgi po 30tys praktycznie nie istniały.
pelonek1 Opublikowano 1 Stycznia Opublikowano 1 Stycznia Z perspektywy tego zdjęcia to na wałku ssącym powinien być lańcuch obrócony w lewo o jedno ogniwo bo teraz masz 15 a nie 16 ogniw.
SzymonJK Opublikowano 28 Kwietnia Autor Opublikowano 28 Kwietnia Po podłączeniu VCDS wyskoczyły takie dane:
bartex123 Opublikowano 4 Maja Opublikowano 4 Maja na zdjęciu masz 14 ogniw między znacznikami, a ma być 16
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się