Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Masa sadzy zmierzonej w DPF Audi A6 C7 3.0biTDI


rafal_rs1989

Rekomendowane odpowiedzi

Wartość zmierzona jest obliczana na podstawie:

 

- czujnika różnicy ciśnień

- czujników temperatury

- obliczonego przepływu masowego (objętościowego?) spalin z ECU silnika

 

W pierwszym poście napisałeś, że na 2 czujniku temperatura stoi w miejscu i tak w sumie jest w logach. Według ETKI masz wszystkie 4 czujniki. Może warto iść w te stronę?

 

11.jpg.6391a7e7a067005951abfde7a06f0790.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sebaa napisał(a):

Wartość zmierzona jest obliczana na podstawie:

 

- czujnika różnicy ciśnień

- czujników temperatury

- obliczonego przepływu masowego (objętościowego?) spalin z ECU silnika

 

W pierwszym poście napisałeś, że na 2 czujniku temperatura stoi w miejscu i tak w sumie jest w logach. Według ETKI masz wszystkie 4 czujniki. Może warto iść w te stronę?

 

11.jpg.6391a7e7a067005951abfde7a06f0790.jpg

Proszę tutaj wklejam link z innego forum odnośnie tego czujnika nr 2 w tych silnikach ta wartosć 222st występuje i wtedy jakby go nie nie ma i wartość jest oszukana tak to rozumiem.

 

A6KLUB.PL

Witam mam prośbę wyskoczył mi błąd Czujnik 1 temperatury spalin, rzad 1 Elektryczna usterka Zwarcie do masy Lamp ON sporadyczny ktoś pomoże mi zlokalizować któr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2024 o 09:24, Muskel1 napisał(a):

Gdyby istniał problem z przepływomierzem miałbyś inne objawy, utrata mocy, szarpanie, nierówna praca silnika. 

Przepływomierz możesz sprawdzić w rozszwrzonych blokach pomiarowych sterownika silnika. Wyszukujesz wartość wymaganą masy powietrza oraz wartość rzeczywistą masy powietrza i porównujesz je ze sobą, w różnych przedziałach obciążenia silnika, czyli logujesz. O tym jak wykonać logi silnika jest już obszerny opis na forum.

Na dole przykładowe zdjęcie obu wartości.

 

 

Dzisiaj na szybko sprawdziłem ten przepływomierz. Co sądzisz o tych wartościach ??

przepływomierz.xlsx przepływomierz2.xlsx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sebaa napisał(a):

Wartość zmierzona jest obliczana na podstawie:

 

- czujnika różnicy ciśnień

- czujników temperatury

- obliczonego przepływu masowego (objętościowego?) spalin z ECU silnika

 

W pierwszym poście napisałeś, że na 2 czujniku temperatura stoi w miejscu i tak w sumie jest w logach. Według ETKI masz wszystkie 4 czujniki. Może warto iść w te stronę?

 

11.jpg.6391a7e7a067005951abfde7a06f0790.jpg

Jest jakiś taki ogólny katalog dla użytkowników z częściami/numerami/cenami do Audi tak jak wysłałeś schemat ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Trochę za niskie wartości rzeczywiste moim zdaniem.

Takie wartości mogą mieć wpływ na tą wartość zmierzona sadzy w dpf ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Teoretycznie mogą.

Jak sytuacja z przepływomierzem musi być oryginał czy można się posiłkować jak coś czymś zamiennym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba wykluczyć jego usterkę. Być może egr nie pracuje prawidłowo i dlatego masy zasysanego powietrza nie dostają się w dostatecznej ilości do komory spalania. 

Czujniki ja osobiście tylko ori montuję. Wyleczyłem się z zamienników, ale każdy wa własne zdanie na ten temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Najpierw trzeba wykluczyć jego usterkę. Być może egr nie pracuje prawidłowo i dlatego masy zasysanego powietrza nie dostają się w dostatecznej ilości do komory spalania. 

Czujniki ja osobiście tylko ori montuję. Wyleczyłem się z zamienników, ale każdy wa własne zdanie na ten temat. 

Dzisiaj próbowałem zrobić test tego EGR ale coś nie poszło. Wrzucam foto tej ramki zrobiłem opcje idź poszedł na zielono napis wcisnąć pedał hamulca oraz przyspieszenia po czym jak tak zrobiłem wyskoczył komunikat procedura przerwana ze względu bezpieczeństwa. 

Na desce po kliknięciu idź migała spiralka.

Screenshot_20240114_222540_Gallery.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Możliwe, że coś nie tak jest z egrem. 

Może mój błąd bo nie robiłem dostępu upoważnionego a do tego zapewne trzeba ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to jakoś zupełnie inaczej wygląda niż na filmiku. Wchodzę w silnik następnie ustawienia podstawowe i niestety nie mam tych bloków i wartości oraz przycisku on/off żeby włączyć test tylko to co na załączonym wcześniej zdjęciu.

 

Widziałem dwa wątki gdzie też był z tym problem, że nic się nie dzieje podczas tego testu brak widocznych wartości. 

 

Edytowane przez rafal_rs1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale pokazuje Ci na pewno informacje, co masz zrobic. Wcisnac pedal hamulca i gazu jednoczesnie. Zachowanie zależne jest od rodzaju silnika i sterownika silnika. Musisz śledzić i wykonywać czynności zgodnie ze wskazówkami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze taka mała uwaga na przyszłość. Jak będziesz wykonywał logi, to zaznacz ptaszkiem  "grupuj żądania  " (na zdjęciu "Abfragen zusammenfassen") oraz wybierz z zakładki najwyższą możliwą wartość (na zdjęciu "mit 11").


Screenshot(229).png.e71806acd0d656589c17f83b7683b604.png

 

Zwiększy to częstotliwość próbkowania (Abtastrate) i logi będą dokładniejsze.

Na Twoich logach częstotliwość próbkowania jest niska nawet co 2-3 sek.Screenshot(231).png.704620473c2d077e1f7d78f54017433b.png

 

Po zwiększeniu częstotliwości próbkowania zapisuję nawet kilka razy na sek.

 

Screenshot(232).png.e6e3faf462c2861b9a7b408d5e816bd1.png

 

 

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Jeszcze taka mała uwaga na przyszłość. Jak będziesz wykonywał logi, to zaznacz ptaszkiem  "grupuj żądania  " (na zdjęciu "Abfragen zusammenfassen") oraz wybierz z zakładki najwyższą możliwą wartość (na zdjęciu "mit 11").


Screenshot(229).png.e71806acd0d656589c17f83b7683b604.png

 

Zwiększy to częstotliwość próbkowania (Abtastrate) i logi będą dokładniejsze.

Na Twoich logach częstotliwość próbkowania jest niska nawet co 2-3 sek.Screenshot(231).png.704620473c2d077e1f7d78f54017433b.png

 

Po zwiększeniu częstotliwości próbkowania zapisuję nawet kilka razy na sek.

 

Screenshot(232).png.e6e3faf462c2861b9a7b408d5e816bd1.png

 

 

 

Jak najbardziej cenna uwaga - dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj poleciałem specjalnie na trasę dałem mu w palnik i na tym filtrze co mam obecnie - zmierzona też leci szybciej od obliczonej z tym, że dopiero jak zmierzona doszła do 17,58g procedura wystartowała na tym poprzednim na trasie zawsze było przy 16g. 

Po wypalaniu na postoju mam teraz 6-9hPa raz widziałem przez chwile na światłach 11-13hPa. Przy 2500/obr 40-43hPa. But w podłodze maksymalnie co widziałem było 302hPa.

 

Niestety zmierzona dalej jakby szybciej idzie do góry. Dodaje Logi z dzisiaj niestety nie mam możliwości w mojej wersji VCDS wybrania grupowania taki komunikat mi wyskoczył, że za stara. Częstotliwość próbkowania tego wcale nie widzę.

pomiary 20.01.24.xlsx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rafal_rs1989 napisał(a):

Zrobiłem ten test EGR ale nic tam specjalnego nie widziałem. Wrzucam filmik. 

 

W dolnym lewym rogu jest przycisk pokaż wartości mierzone. Po aktywacji można obserwować jak się zachowują.

EGR przeszedł test pomyślnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...