sebaa Opublikowano 14 Stycznia 2024 Opublikowano 14 Stycznia 2024 Wartość zmierzona jest obliczana na podstawie: - czujnika różnicy ciśnień - czujników temperatury - obliczonego przepływu masowego (objętościowego?) spalin z ECU silnika W pierwszym poście napisałeś, że na 2 czujniku temperatura stoi w miejscu i tak w sumie jest w logach. Według ETKI masz wszystkie 4 czujniki. Może warto iść w te stronę?
rafal_rs1989 Opublikowano 14 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2024 2 godziny temu, sebaa napisał(a): Wartość zmierzona jest obliczana na podstawie: - czujnika różnicy ciśnień - czujników temperatury - obliczonego przepływu masowego (objętościowego?) spalin z ECU silnika W pierwszym poście napisałeś, że na 2 czujniku temperatura stoi w miejscu i tak w sumie jest w logach. Według ETKI masz wszystkie 4 czujniki. Może warto iść w te stronę? Proszę tutaj wklejam link z innego forum odnośnie tego czujnika nr 2 w tych silnikach ta wartosć 222st występuje i wtedy jakby go nie nie ma i wartość jest oszukana tak to rozumiem. Czujnik spalin - Strona 2 - Forum Audi A6 / A7 Klub Polska A6KLUB.PL Witam mam prośbę wyskoczył mi błąd Czujnik 1 temperatury spalin, rzad 1 Elektryczna usterka Zwarcie do masy Lamp ON sporadyczny ktoś pomoże mi zlokalizować któr
rafal_rs1989 Opublikowano 14 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2024 W dniu 12.01.2024 o 09:24, Muskel1 napisał(a): Gdyby istniał problem z przepływomierzem miałbyś inne objawy, utrata mocy, szarpanie, nierówna praca silnika. Przepływomierz możesz sprawdzić w rozszwrzonych blokach pomiarowych sterownika silnika. Wyszukujesz wartość wymaganą masy powietrza oraz wartość rzeczywistą masy powietrza i porównujesz je ze sobą, w różnych przedziałach obciążenia silnika, czyli logujesz. O tym jak wykonać logi silnika jest już obszerny opis na forum. Na dole przykładowe zdjęcie obu wartości. Dzisiaj na szybko sprawdziłem ten przepływomierz. Co sądzisz o tych wartościach ?? przepływomierz.xlsx przepływomierz2.xlsx
Muskel1 Opublikowano 14 Stycznia 2024 Opublikowano 14 Stycznia 2024 Trochę za niskie wartości rzeczywiste moim zdaniem.
rafal_rs1989 Opublikowano 14 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2024 3 godziny temu, sebaa napisał(a): Wartość zmierzona jest obliczana na podstawie: - czujnika różnicy ciśnień - czujników temperatury - obliczonego przepływu masowego (objętościowego?) spalin z ECU silnika W pierwszym poście napisałeś, że na 2 czujniku temperatura stoi w miejscu i tak w sumie jest w logach. Według ETKI masz wszystkie 4 czujniki. Może warto iść w te stronę? Jest jakiś taki ogólny katalog dla użytkowników z częściami/numerami/cenami do Audi tak jak wysłałeś schemat ??
rafal_rs1989 Opublikowano 14 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2024 2 minut temu, Muskel1 napisał(a): Trochę za niskie wartości rzeczywiste moim zdaniem. Takie wartości mogą mieć wpływ na tą wartość zmierzona sadzy w dpf ?
rafal_rs1989 Opublikowano 14 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2024 4 minut temu, Muskel1 napisał(a): Teoretycznie mogą. Jak sytuacja z przepływomierzem musi być oryginał czy można się posiłkować jak coś czymś zamiennym ?
Muskel1 Opublikowano 14 Stycznia 2024 Opublikowano 14 Stycznia 2024 Najpierw trzeba wykluczyć jego usterkę. Być może egr nie pracuje prawidłowo i dlatego masy zasysanego powietrza nie dostają się w dostatecznej ilości do komory spalania. Czujniki ja osobiście tylko ori montuję. Wyleczyłem się z zamienników, ale każdy wa własne zdanie na ten temat.
rafal_rs1989 Opublikowano 14 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2024 21 minut temu, Muskel1 napisał(a): Najpierw trzeba wykluczyć jego usterkę. Być może egr nie pracuje prawidłowo i dlatego masy zasysanego powietrza nie dostają się w dostatecznej ilości do komory spalania. Czujniki ja osobiście tylko ori montuję. Wyleczyłem się z zamienników, ale każdy wa własne zdanie na ten temat. Dzisiaj próbowałem zrobić test tego EGR ale coś nie poszło. Wrzucam foto tej ramki zrobiłem opcje idź poszedł na zielono napis wcisnąć pedał hamulca oraz przyspieszenia po czym jak tak zrobiłem wyskoczył komunikat procedura przerwana ze względu bezpieczeństwa. Na desce po kliknięciu idź migała spiralka.
Muskel1 Opublikowano 15 Stycznia 2024 Opublikowano 15 Stycznia 2024 Możliwe, że coś nie tak jest z egrem.
rafal_rs1989 Opublikowano 15 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2024 46 minut temu, Muskel1 napisał(a): Możliwe, że coś nie tak jest z egrem. Może mój błąd bo nie robiłem dostępu upoważnionego a do tego zapewne trzeba ?
Muskel1 Opublikowano 15 Stycznia 2024 Opublikowano 15 Stycznia 2024 Nie trzeba do tego wpisywać dostępu.
rafal_rs1989 Opublikowano 15 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2024 (edytowane) U mnie to jakoś zupełnie inaczej wygląda niż na filmiku. Wchodzę w silnik następnie ustawienia podstawowe i niestety nie mam tych bloków i wartości oraz przycisku on/off żeby włączyć test tylko to co na załączonym wcześniej zdjęciu. Widziałem dwa wątki gdzie też był z tym problem, że nic się nie dzieje podczas tego testu brak widocznych wartości. Edytowane 15 Stycznia 2024 przez rafal_rs1989
Muskel1 Opublikowano 15 Stycznia 2024 Opublikowano 15 Stycznia 2024 No ale pokazuje Ci na pewno informacje, co masz zrobic. Wcisnac pedal hamulca i gazu jednoczesnie. Zachowanie zależne jest od rodzaju silnika i sterownika silnika. Musisz śledzić i wykonywać czynności zgodnie ze wskazówkami.
Muskel1 Opublikowano 15 Stycznia 2024 Opublikowano 15 Stycznia 2024 (edytowane) Jeszcze taka mała uwaga na przyszłość. Jak będziesz wykonywał logi, to zaznacz ptaszkiem "grupuj żądania " (na zdjęciu "Abfragen zusammenfassen") oraz wybierz z zakładki najwyższą możliwą wartość (na zdjęciu "mit 11"). Zwiększy to częstotliwość próbkowania (Abtastrate) i logi będą dokładniejsze. Na Twoich logach częstotliwość próbkowania jest niska nawet co 2-3 sek. Po zwiększeniu częstotliwości próbkowania zapisuję nawet kilka razy na sek. Edytowane 15 Stycznia 2024 przez Muskel1
rafal_rs1989 Opublikowano 15 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2024 3 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Jeszcze taka mała uwaga na przyszłość. Jak będziesz wykonywał logi, to zaznacz ptaszkiem "grupuj żądania " (na zdjęciu "Abfragen zusammenfassen") oraz wybierz z zakładki najwyższą możliwą wartość (na zdjęciu "mit 11"). Zwiększy to częstotliwość próbkowania (Abtastrate) i logi będą dokładniejsze. Na Twoich logach częstotliwość próbkowania jest niska nawet co 2-3 sek. Po zwiększeniu częstotliwości próbkowania zapisuję nawet kilka razy na sek. Jak najbardziej cenna uwaga - dzięki.
rafal_rs1989 Opublikowano 20 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2024 Zrobiłem ten test EGR ale nic tam specjalnego nie widziałem. Wrzucam filmik. received_1378436056109609.mp4
rafal_rs1989 Opublikowano 20 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2024 Wczoraj poleciałem specjalnie na trasę dałem mu w palnik i na tym filtrze co mam obecnie - zmierzona też leci szybciej od obliczonej z tym, że dopiero jak zmierzona doszła do 17,58g procedura wystartowała na tym poprzednim na trasie zawsze było przy 16g. Po wypalaniu na postoju mam teraz 6-9hPa raz widziałem przez chwile na światłach 11-13hPa. Przy 2500/obr 40-43hPa. But w podłodze maksymalnie co widziałem było 302hPa. Niestety zmierzona dalej jakby szybciej idzie do góry. Dodaje Logi z dzisiaj niestety nie mam możliwości w mojej wersji VCDS wybrania grupowania taki komunikat mi wyskoczył, że za stara. Częstotliwość próbkowania tego wcale nie widzę. pomiary 20.01.24.xlsx
Muskel1 Opublikowano 20 Stycznia 2024 Opublikowano 20 Stycznia 2024 Godzinę temu, rafal_rs1989 napisał(a): Zrobiłem ten test EGR ale nic tam specjalnego nie widziałem. Wrzucam filmik. received_1378436056109609.mp4 W dolnym lewym rogu jest przycisk pokaż wartości mierzone. Po aktywacji można obserwować jak się zachowują. EGR przeszedł test pomyślnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się