Madridista Olb 0 Opublikowano 13 Stycznia Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia Witam, w piątek odebrałem auto po czyszczeniu DPF. Dziś z ciekawości przeskanowałem VCDS i pojawił się taki błąd: "Przełącznik ciśnienia oleju dla zredukowanego ciśnienia oleju P164D 00 [040]. Widziałem masę tematów gdzie ludzie wymieniali wszystkie elementy w silniku i to w większości przypadków nie pomogło. Błąd pojawił się o godzinie 10, mechanik zadzwonił do mnie po 14, że auto jest do odbioru. Wcześniej nie miałem takiego błędu. Czy to możliwe, że podczas demontażu/montażu DPF coś zrobił nie należycie? Dziś mają zamknięte, więc dopiero w poniedziałek pojadę do nich z autem. Już mam dosyć mojego CGLC, a nie zrobiłem nim więcej niż 2k km. Myślę coraz częściej nad sprzedażą auta, ale nie chcę przyszłego kupującego na minę wpierniczać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1333 Opublikowano 13 Stycznia Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia Wrzuć pełny auto-scan .txt, a nie jedno zdjęcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madridista Olb 0 Opublikowano 13 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia Czy o to chodziło? Proszę o wyrozumiałość, jestem laikiem. Log-AAA-WAUZZZ8KXDA056676-184710km.txt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1333 Opublikowano 13 Stycznia Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia Tak o to. Skasuj wszystkie błędy i wykonaj ponownie pełny auto-scan, aby sprawdzić, które błędy powrócą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madridista Olb 0 Opublikowano 13 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia Błędy skasowane, ten odnośnie przełącznika cisnienia oleju nie pojawił się. Zrobiłem krótką trasę i znów pełny scan. Błędu brak na ten moment. Dziwne to... Dzięki za odpowiedzi i będę monitorował sytuację. Log-AAA2-WAUZZZ8KXDA056676-184730km.txt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1333 Opublikowano 13 Stycznia Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia Może mechanik porozpinał wtyczki. Czy gdy miałeś zapisany błąd czujnika ciśnienia oleju, na zegarach pojawił się komunikat i kontrolka o niskim ciśnieniu oleju? Widzę, że pozostały tylko błędy o nieprawidłowym zakodowaniu w sterowniku Gateway i wzmacniaczu. Zmieniałeś coś w kodowaniach lub dokładałeś coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madridista Olb 0 Opublikowano 13 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia (edytowane) Nie, żadna kontrolka, ani komunikat nie wyskoczył na wyświetlaczu. Jedynie co dołożyłem, to moduł bluetooth do radia. Edytowane 13 Stycznia przez Madridista Olb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozwiązanie Muskel1 1333 Opublikowano 13 Stycznia Rozwiązanie Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 6 minut temu, Madridista Olb napisał(a): Nie, żadna kontrolka, ani komunikat nie wyskoczył na wyświetlaczu. Ok, to w takim razie musisz pojeździć jakiś czas i ponownie sprawdzić czy błąd powróci, ale myślę, że raczej nie i że nie masz problemu z ciśnieniem oleju, w przeciwnym razie powinna wyskoczyć informacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madridista Olb 0 Opublikowano 13 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia (edytowane) No i niestety, za szybko się ucieszyłem. Przy dojeżdżaniu do świateł i hamowaniu pojawia się kontrolka czerwona z informacją o ciśnieniu oleju. Nie mam komputera przy sobie. Jutro wrzucę błędy Edytowane 13 Stycznia przez Madridista Olb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1333 Opublikowano 13 Stycznia Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia (edytowane) Trzeba podpiąć manometr i sprawdzić jakie panuje ciśnienie w układzie. Edytowane 13 Stycznia przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franekv6 1 Opublikowano 13 Stycznia Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia (edytowane) Temperatura płynu chłodniczego 90*C a temperatura oleju 4*C ? Coś tu nie halo . Edytowane 13 Stycznia przez franekv6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madridista Olb 0 Opublikowano 13 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia (edytowane) Jakiś błąd, olej na bank miał 90⁰C + Co sądzicie, aby doraźnie zastosować ten oto specyfik? Nie mogę tylko znaleźć informacji, czy można stosować go do aut z DPF. Edytowane 14 Stycznia przez Madridista Olb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1333 Opublikowano 14 Stycznia Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia W pierwszej kolejności zmierz rzeczywiste ciśnienie oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madridista Olb 0 Opublikowano 14 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 10 minut temu, Muskel1 napisał(a): W pierwszej kolejności zmierz rzeczywiste ciśnienie oleju. Jasne, ale powiedz mi proszę jeszcze jakie powinno być prawidłowe ciśnienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1333 Opublikowano 14 Stycznia Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia W czasie rozruchu i na wolnych obrotach po rozruchu przynajmniej 0,6 Bar. Na rozgrzanym silniku przy 2000 obr/min przynajmniej 1 Bar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madridista Olb 0 Opublikowano 15 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia (edytowane) Pora chyba na zmianę mechanika. Nie chciał podjąć się podłączenia manonetrem w czujnik bo mówił, że dostęp jest ciężki, że trzeba silnik wysuwać 🤦♂️. Jutro ma dac znać czy podejmie się tematu. Wspomniał coś o ingerencji w oprogramowanie silnika, aby zwiększyć mu ciśnienie w sterowniku, ale z tego co czytałem to w tych silnikach chyba nie można tego zrobić. W 3.0 TDI taki zabieg jest możliwy. Edytowane 15 Stycznia przez Madridista Olb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1333 Opublikowano 15 Stycznia Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2.0 nie mają pompy zmiennego wydatku sterowanej mapką silnika. Co innego jest, gdy jak w przypadku 3.0 TDI problem występuje z fabryki, a co innego, gdy nagle pojawił się u Ciebie. Należy to prawidłowo zdiagnozować i naprawić, a nie zatuszować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madridista Olb 0 Opublikowano 1 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego Trochę to trwało, ale dziś auto wrocilo od mechanika. Wyczyszczony został smok olejowy i wymiana pompy oleju na tą z "nowszego modelu". W weekend jadę w dłuższą trasę to przetestuję auto. Dziękuję za poświęcony czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madridista Olb 0 Opublikowano 5 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego Zrobiono 400km, temperatura oleju około 110⁰C i żadnego komunikatu o niskim ciśnieniu oleju. Wymiana pompy oleju pomogła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madridista Olb 0 Opublikowano 22 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca Po około 2.5kkm znów pojawiła się kontrolka niskiego ciśnienia oleju. Auto ponownie na warsztacie, założony nowy czujnik ciśnienia, nowe dysze natryskowe i wymiana odmy. Dodatkowo chciałem zalać nowym olejem Motul 8100 X-clean C3 5W40 5W40, który spełnia normy DPF (użytkownik forum zasugerował żeby zmienić 5W30 na 5W40), a mechanik zalał olejem Motul 8100 Power 5W50. Nie mogę znaleźć nic na temat tego czy spełnia on normy DPF. Co sądzicie o użytkowaniu tego oleju w tym aucie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się