Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 00290 G46 w A4 B6


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Jakiś czas temu zapalìły się kontrolki ABS u ESP. Podłączyłem skaner diagnostyczny Vag Lite i wyskoczył mi błąd 00290 czujnik prędkości tylnego lewego koła ( ABS) (G46). Skasowałem. Kilka dni później przejeżdżając przez przejazd kolejowy zapaliły się znowu kontrolki ABS I ESP ( Vag Lite ten sam błąd) skasowałem. Innego dnia zapaliły się znowu stojąc w garażu bez ruchu. Auto praktycznie stoi w garażu co jakiś czas przestawiane i ładowany aku. Dzisiaj po przekręceniu zapłonu znowu się zapaliły kontrolki a po podłączeniu skanera nie mogę skasować błędu. Proszę o pomoc.

20240110_163440.jpg

Opublikowano

To urządzenie nie jest magicznym urządzeniem, które kasując błąd naprawia magicznie usterkę. Błąd świadczy o uszkodzeniu czujnika ABS, lub jego okablowania, więc należy czujnik wymienić na sprawny, lub naprawić wiązkę, a nie kasować błędy i liczyć na to, że nie powrócą:facepalm:

Opublikowano

Kolego a czy przy takim błędzie jest możliwość innej usterki? Sterownik, i tym podobne. 

Opublikowano

Na podstawie tego, co pokazuje to urządzenie, jest to raczej uszkodzenie czujnika/wiązki lub koronki. Pidłącz auto pod lepsze urządzenie (VCDS), to pokaże trochę więcej informacji.

Opublikowano

Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

Opublikowano

Nie wiem czy to urządzenie jest w stanie pokazać bloki pomiarowe, ale VCDSem możesz w blokach pomiarowych monitorować zachowanie się i wartości prędkości z każdego czujnika ABS, i na podstawie tego stwierdzić, czy ten tylny lewy odbiega od pozostałych.

Opublikowano

Niby są bloki pomiarowe ale nie wiem jak to ogarnąć. 

Screenshot_20240117-172358_Allegro.jpg

Opublikowano

Wchodzisz w sterownik 03 ABS, następnie w bloki pomiarowe.

Opublikowano

Właśnie to zrobiłem. Wszedłem w blok chyba 002 albo 003 i wyskoczyły cztery wartości po 1km/h. Czy to na tych się wykonuje pomiar w czasie jazdy?

Opublikowano

Tak, 4 wartości dla wszystkich kół. Ze względów bazpieczeństwa konieczna jest druga osoba do pomocy. Jedna osoba prowadzi pojazd, druga monitoruje wskazania. Przy jeździe na wprost wskazania powinny być takie same i niemal synchronicznie pokazywać wartości prędkości. W miare możliwości należy zatem wykonać jazdę na wprost. Nie musi być szybko, 10-15 km/h wystarczy. Przy jeździe po łuku po wewnętrznej koła kręcą się wolniej niż te po zewnętrznej, dlatego jazda na wprost.

Opublikowano

Wielkie dzięki. 

Opublikowano

Jeszcze zapytam Cię kolego dlaczego do tej pory mogłem skasować błędy a dzisiaj już nie. Czy mogłem coś uszkodzić w sterowniku podłączając skaner? Odczytywałem tylko błędy i kasowałem, nic innego nie robiłem. Audi stoi cały czas w garażu, sporadycznie przejadę nim kilkanaście kilometrów. Odpalane raz w miesiącu, przestawiane co tydzień i ładowany aku raz w miesiącu. 

Opublikowano (edytowane)

Uszkodzić nic nie uszkodziłeś. Powodów może być wiele. Początkowo usterka była sporadyczna teraz jest stała.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Witaj Mustel1. Jeszcze nie zrobiłem pomiarów ale wchodząc na blok pomiarowy grupa 002 lub 003 wyskoczyły czter kolumny z wartościami 0.00 bez jednostek. Po naciśnięciu pedału hamulca dwie górne wartości zmieniły się na "Operate" a dwie dolne bez zmian 0.00. Po zwolnieniu hamulca przy górnych 0.00 pokazało się "Te". 

  • Rozwiązanie
Opublikowano

Niestety bez opisów bloków pomiarowych nie wiadomo co mierzą. W przypadku pomiaru prędkości jest nieco łatwiej gdyż jednostka jest w km/h.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...